הירשמו עכשיו!

תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני [M.A]

תואר שני בייעוץ ארגוני פותח דלתות אל תפקידים בכירים בתוך ארגונים, ואף משמש בסיס לקריירה עצמאית בתחום מתפתח זה. התואר הוא רב תחומי ומעניק כלים ומיומנויות במגוון נושאים רחב, הנדרשים כיום מאלה המייעצים למנהלי חברות וארגונים.
מקצוע הייעוץ הארגוני הולך ומתפתח בשנים האחרונות, כאשר עוד ועוד חברות וארגונים נעזרים בשירותי ייעוץ ופיתוח ארגוני על בסיס קבוע, ובמקרים רבים מעסיקים יועץ פנים ארגוני במשרה מלאה.

היכולות הנדרשות מיועץ ארגוני או יועץ פיתוח ארגוני הן רחבות היקף: עליו לדעת לנתח את מגמות השינוי בסביבה העסקית ולהבין כיצד למקסם את ההון האנושי והתהליכים בארגון לטובת הצלחת הארגון. זו הסיבה שבגינה התואר השני בייעוץ ופיתוח ארגוני הוא רב תחומי ומתפרשׂ על פני תחומי ידע מגוונים מתחומי הניהול ותחומי מדעי ההתנהגות. התואר מעניק, מלבד ידע אקדמי, גם כלים מעשיים לביצוע אבחון, מדידה והערכה ומתן ייעוץ למנהלים בארגונים שונים.

דגש מיוחד בתכנית ניתן לעולם העבודה המשתנה, התמודדות עם משברים, שינויים ותנאי אי-וודאות בארגונים, הגברת החוסן הארגוני, מחוברות ומחויבות, מנהיגות אפקטיבית והגברת יעילות בסביבה משתנה.

למה כדאי ללמוד ייעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס?

תואר פלוס

יתרון ברור בשוק העבודה

"תואר פלוס" הינו מסלול לימודים ייחודי, המקנה לימודי תעודה מתקדמים בשילוב עם התואר - ליתרון ברור בשוק העבודה.

תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני

תוכנית הלימודים מכשירה את הלומדים בה להפוך ליועצים ארגוניים אקדמיים ייחודיים, עם ראייה רחבה ורב נושאית, כושר ניתוח ואנליזה, והבנה אנושית מעמיקה של העובדים בארגון.

ייחודה של התכנית במרכז האקדמי פרס בא לידי ביטוי בכמה מישורים עיקריים:

עבודה מעשית מודרכת (פרקטיקום):

התכנית מאפשרת לסטודנטים להתנסות בעבודות ייעוץ, ולתרגל בפועל את כלל המיומנויות המקצועיות והבינאישיות שנרכשו במהלך הלימודים. במסגרת העבודה המעשית המודרכת, מתנסים הסטודנטים בפעילות המעשית שמבצעים יועצים ארגוניים במהלך תהליך הייעוץ והפיתוח הארגוני. זאת, במטרה להעמיק ולהטמיע את המיומנויות והתובנות שנרכשו במהלך הלימודים. הפרקטיקום מבוצע בארגונים בליווי והדרכה אישית של יועצים ארגוניים מנוסים מסגל המרצים של התכנית והמוסד.

בשיתוף עם:

 

   

 

קולות מהשטח

מטרת הקורס לחשוף את התלמידים לדילמות ואירועי אמת בארגונים בתחום השינוי והפיתוח הארגוני וכיצד יועצים מובילים תהליכים אלה בארגון. בקורס יוצגו ויבחנו לעומק אירועים ומצבי אמת המבוססים על הרצאות אורח שיועברו על ידי מנהלי משאבי אנוש ויועצים ארגוניים מנוסים וכן על ידי מנהלי ארגונים ויחידות אשר התמודדו עם תהליכי שינוי. בקורס ידונו נושאים כגון: הובלה והטמעה של תהליכי שינוי בארגונים, התנגדות לשינוי, תרבות ארגונית וכיצד משנים אותה, סוגיות במיון ופיתוח עובדים, יחסי יועץ נועץ ועוד.

קורס נועד לפתח מסגרת התייחסות שיטתית ומעמיקה להבנת מורכבותה של  ההתנהגות האנושית בארגונים ולהבנת מורכבותן של מערכות ארגוניות ביחסי הגומלין שלהן עם סביבותיהן. 

בקורס נציג מושגי יסוד וממצאי מחקרים מתחום ניהול משאבי אנוש, נאפשר לסטודנטים להכיר ולהבין את נושא המשאב האנושי בארגונים.

הקשר שבין הפירמה והפעילות העסקית שלה לבין הסביבה הכלכלית, המשפטית והחברתית בה היא פועלת. נתמקד בהיבטים שונים של היערכות הפירמה לפעילות יעילה במרחב הכלכלי, השיווקי, התפעולי, המשפטי והאסטרטגי.

מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות בתחום האבחון הארגוני. 

בקורס זה נתמקד בבניית תהליך אבחוני נכון, מדויק ומקיף המהווה בסיס חיוני לשינוי אפקטיבי.

קורס זה יעסוק במגמות עולמיות המשמשות זרז לשינויים הצפויים בעולם העבודה העתידי, יסקור הקורס את הספרות בתחום עולם העבודה המשתנה ויקנה מיומנות בשיטות שונות לחשיבת עתיד ויישומן בארגונים

מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות בתחום השינוי והפיתוח הארגוני מן הפרספקטיבה של היועץ הארגוני. במסגרת הקורס יוצגו תיאוריות ומודלים מרכזיים של שינוי בכלל ושינויים מתוכננים בפרט.

הקורס יקנה לסטודנטים הבנה של תחום הניהול האסטרטגי ושל התהליכים שכרוכים בו. יילמד תהליך התכנון האסטרטגי והגורמים שיש להתחשב בהם בעת ביצועו.

חשיפת הסטודנטים לעולם ההתערבות המתוכננת והקניית ידע ומיומנויות בתכנון התערבות ייעוצית מתאימה, ביישומה, ובהערכת תרומתה, תוך התמקדות ברמת הפרט והצוות.

הקורס יחשוף את הסטודנטים לעולם ההתערבות ברמה הארגונית. יקנה למשתתפים ידע ומיומנויות בתכנון התערבות ברמת המערכת הארגונית, ביישומה, ובהערכת תרומתה.

בקורס נתמודד עם סוגיות עקרוניות בתחום המשפט והאתיקה של ייעוץ ופיתוח ארגוני. ניתן דגש מרכזי לסוגיות משפטיות ואתיות בתחום דיני העבודה בעלות חשיבות לעבודת היועץ הן בהקשר למשפט העבודה האינדיבידואלי והן בהקשר למשפט העבודה הקיבוצי.

נציג ונבחן לעומק אירועים ומצבי אמת המבוססים על הרצאות אורח שיועברו על ידי מנהלי משאבי אנוש ויועצים מומחים שונים מתחום הייעוץ וההתערבות הארגונית, וכן על ידי מנהלי ארגונים ויחידות אשר התמודדו עם תהליכי שינוי.

מטרת הפרקטיקום באבחון ארגוני הינה לאפשר הכשרה מעשית ולהעמיק את התובנות והמיומנויות אשר נרכשו במסגרת הקורסים באבחון ויעוץ ארגוני וכן בהתערבות ברמת הפרט והצוות, תוך יישום ושימוש בידע שנרכש במהלך הלימודים. במסגרת עבודת שדה יתנסו הסטודנטים בתהליך של אבחון במסגרת ארגונית, בליווי והנחיה (supervision) של מרצים מסגל המרכז בעלי רקע וניסיון ביעוץ ארגוני. 

סטודנטים שלא למדו במסגרת התואר הראשון יצטרכו להשלים 3 קורסים:

  • יסודות הסטטיסטיקה
  • שיטות מחקר
  • מבוא לפסיכולוגיה

הסמינר יעסוק בסוגיות נבחרות הקשורות בתחום הלחץ התעסוקתי והשחיקה, וכן בדרכי ההתמודדות עמם ברמת הפרט והארגון

 

הסמינר יעסוק בסוגיות נבחרות הקשורות בקשר בין עולמו הפנימי ואישיותו של האדם לתפקודו במערכות ארגוניות וחברתיות שונות, וביישומו של ידע זה במערכות ארגוניות.

בסדנה נעניק לסטודנטים ידע וכלים בהנחיית קבוצות. נעסוק בנושאים הבאים: מהי קבוצה, התפתחות קבוצה, תפקידים ותהליכים אופייניים בקבוצה, ועימותים ומתחים בקבוצה.

בסדנה נעניק לסטודנטים ידע וכלים בהנחיית קבוצות. נעסוק בנושאים הבאים: מהי קבוצה, התפתחות קבוצה, תפקידים ותהליכים אופייניים בקבוצה, ועימותים ומתחים בקבוצה.

הקניית ידע וכלים בתחום הערכת עובדים ותגמולם תוך דגש על מגמות חדשות בעולם העבודה והתגמול. נלמד את הפרקטיקות העוסקות בהערכת עובדים: שיטות למדידה ולהערכה של ביצועים, מהימנות ותוקף של מדדי ביצועים וניהול שיחת משוב לאחר הערכת הביצועים. נלמד את התיאוריות והמודלים העוסקים בתגמול עובדים: מודל התגמולים הבסיסי, אסטרטגיות של ניהול תגמולים, הוגנות חיצונית ופנימית בתגמול עובדים, הטבות נלוות למערך התגמול, ותגמול קבוצות בעלות מאפיינים ייחודים. נתייחס לשינויים בעולם העבודה ולצורות תגמול תואמות לעידוד מוטיבציה בעידן בו חשיבותה של הגמישות מתגברת, וצורות העסקה חדשות מתפתחות.   

הייעוץ האישי הוא מתודולוגיה המסייעת בשיפור מיומנויות וביצועים ומסייעת להתפתחות האישית של פרטים. סדנה זו תעניק לסטודנטים ידע וכלים בתחום האימון האישי והייעוץ למנהלים כבסיס לפיתוח מקצועי ואישי של מנהלים. הסדנה תעסוק בלימוד תיאוריות וממצאים עיקריים בתחום האימון והייעוץ למנהלים ותרגולם. הסדנא תשלב ידע תיאורטי והתנסות מעשית.

זהו קורס המשך. בקורס יתנסו הסטודנטים הן בתפקיד היועץ והן בתפקיד הנועץ (הלקוח), יתנסו בדילמות אימוניות ויתרגלו את השיחה האימונית על היבטיה השונים. כמו כן ילמדו נושאים מתקדמים מעולם האימון. כל שיעור יכלול רכיב תיאורטי ורכיב יישומי בו ידרשו הסטודנטים לתרגם למעשה את הידע התיאורטי אליו נחשפו.

למידה דיגיטלית היא למידה המתקיימת דרך האינטרנט באמצעות אמצעי קצה טכנולוגי (מחשב, סמראטפון).  למידה דיגיטלית מתבצעת לרוב תוך הפרדה במקום ובזמן בין הלומד למלמד. היא מאפשרת לארגון גמישות בתהליכי הלמידה ונותנת מענה לצרכים ארגוניים מרכזיים במאה ה- 21: למידה בכל זמן ובכל מקום: למידה נגישה וזמינה ולמידה שבזכותה אין בהכרח צורך להגיע לכיתה כלשהי על מנת ללמוד משהו חדש. ארגונים שלא מפתחים פתרונות למידה משולבי טכנולוגיות מתקשים להבטיח כשירות מקצועית ועדכנית ויתרון תחרותי בשוק.

בקורס נכיר את עולם הלמידה הדיגיטלית, נעסוק באופן שבו מפצחים ומאתרים אתגרים ארגוניים והופכים אותם לפתרון למידה דיגיטלית ונעמיק בחלק מהמתודות המרכזיות שיש בתחום.

עולם התוכן הדיגיטלי עבר מהפך דרמטי בעשור האחרון.

יחידות התוכן התקצרו, תוכן רב עבר לוידאו ולמסרים מהירים ברשתות החברתיות ולויזואל תפקיד מרכזי.

התמורות האלו משפיעות מאוד על האופן שבו ארגון מתקשר עם העובדים שלו הן במסגרת תהליכי למידה והן במסגרת תהליכי פיתוח ארגוני ותקשורת פנים ארגונית.

בקורס נלמד ונתנסה בהפקת תוכן דיגיטלי, ככלי לחיזוק חווית הלמידה בכיתה, לניהול שינוי ארגוני או להעברת מסרים לצרכי למידה, התעדכנות והתפתחות.

*ט.ל.ח, פרטי התוכנית עשויים להשתנות.
**רשימת הקורסים יכולה להתעדכן בהתאם לתכנית הלימודים בפתיחת השנה.
***המערכת הינה מערכת מובנית ,קורסי הבחירה עשויים להיפרס אוטומטית וניתנים לשינוי לפי היצע קורסים בלבד ומס' הקורסים הניתנים כפוף למבנה התוכנית.
**** פתיחת הקורסים מותנית במינימום נרשמים.

רישום וקבלה

יתקבלו לתכנית מועמדים העונים על התנאים הבאים:

לימודי השלמה:

  • יסודות הסטטיסטיקה, שיטות מחקר ומבוא לפסיכולוגיה.
  • ציון המעבר בכל אחד מקורסי ההשלמה הנ”ל – 75.
קרא עוד על רישום וקבלה

סגל אקדמי

ד"ר ליעד ברקת-בוימל
Liad Bareket Bojmel Ph.D
ראש התוכנית
פרופ' עמוס דרורי
Prof. Drory Amos
דר' תמר איצקסון
Dr. Tamar Icekson
ד"ר אורנית דוידזון - בז'רנו
Dr. Oranit Davidson-Begerano
ד"ר לימור שגיא
Dr. Limor Sagi
ד"ר לילי צ'רניאק-חי
Dr. Lily Chernyak-Hai
פרופ' אהרון צינר
Prof. Aharon Tziner
יעל דניאלי
Yael Daniely
ד"ר עופר אטד
Dr. Ofer Atad
יוסי בר נחום
Yossi bar
עדי איצקין
Adi Itzkin
ד"ר שביט לסקי
Dr. Shavit Laski
ד״ר נירית תושב-אייכנר
Dr. Nirit Toshav-Eichner
ד"ר רון שביט
Dr. Ron Shavit
ד"ר גליה הילדסהיימר
Dr. Galia Hildesheimer
לשיחת חינם הירשמו עכשיו!