הירשמו עכשיו!

תואר ראשון דו-חוגי במנהל עסקים ומדעי ההתנהגות [B.A]

הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות ומנהל עסקים במתכונת דו חוגית, הם רב-תחומיים ובנויים ממגוון נושאים בתחומי ידע שונים הכוללים, בין השאר: שיווק, מימון וחשבונאות, ניהול משאבי אנוש, יזמות, משפטים, מערכות מידע, פסיכולוגיה, חקר ביצועים, קבלת החלטות ועוד. שילוב ידע ופרקטיקות בתחומים אלה, בונה תשתית הנדרשת לניהול עסקים וארגונים, תוך כדי התייחסות מעמיקה לרווחת האדם.
מלבד הידע האקדמי והטכני הנדרש, ניהול טוב מצריך גם יכולות הנהגה והובלה, יכולת קבלת החלטות ושימוש נבון בכלל המשאבים של החברה והארגון להשגת מטרות הארגון או העסק. תואר דו חוגי במדעי ההתנהגות ומנהל עסקים משמש תעודת כניסה לתחום הניהול וגם כידע הנצרך ליזמים, בעלי עסקים ובעלי תפקידים שונים בארגון, כדי לנהל נכון עובדים, עסקים ויזמויות.

למי מיועד התואר?

תואר ראשון (B.A.) במדעי ההתנהגות ומנהל עסקים במתכונת דו – חוגית, נחשב היום לא רק כתואר פרקטי עבור אלה הרוצים לנהל עסקים וארגונים, אלא גם כתואר תשתית רב תחומי המשמש את הלומד לאורך הקריירה שבה ייבחר בעתיד.
הוא מתאים, אפוא, לקבוצות המתעניינים:
מועמדים המעוניינים להשתלב בתפקידי ניהול וייעוץ בארגונים ועסקים
התואר הוא תעודת כניסה נדרשת לצורך התמודדות על משרות שונות בתוך ארגונים.
עובדים בארגונים, חברות ועסקים המעוניינים להתקדם במקום עבודתם
התואר משמש מקפצת קריירה לאלה המעוניינים להתקדם למשרות בכירות יותר בארגונים ובעסקים, במיוחד בתחומי הנעת העובדים ופיתוח הון אנושי.
מועמדים המעוניינים לשמש כיזמים או כאנשי עסקים
תואר ראשון במנהל עסקים מעניק ליזמים ובעלי עסקים את הידע והמיומנויות הנדרשות כדי לנהל ולפתח את עסקיהם או להצמיח יוזמות חדשות וחברות הזנק.

 

למה במרכז האקדמי פרס?

הכנה לקריירה
מסלול לימודים בוקר/ערב

תואר פלוס

"תואר פלוס" הינו מסלול לימודים ייחודי, המקנה לימודי תעודה מתקדמים בשילוב עם התואר - ליתרון ברור בשוק העבודה.

לכל התוכניות

תכנית הלימודים

התואר הדו חוגי במנהל עסקים ומדעי ההתנהגות משלב ידע תיאורטי עם פרקטיקה יישומית.
התוכנית מורכבת מ:
קורסי חובה: המעניקים ידע המהווה בסיס לעולם הניהול, וההתנהגות
תואר פלוס: היתרון שלך בשוק העבודה! לימודי תעודה מתקדמים שניתן לשלב בתואר ללא עלות
התנסות מעשית במהלך הלימודים במסגרות מקצועיות

מטרת הקורס היא להקנות ידע בסיסי במגוון התחומים שבהם עוסקת הפסיכולוגיה בת זמננו. הקורס יסקור את הנושאים הבאים: מבוא לפסיכולוגיה, שיטות מחקר בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה פיזיולוגית, למידה.

מטרת הקורס היא להקנות ידע בסיסי במגוון התחומים שבהם עוסקת הפסיכולוגיה בת זמננו. הקורס יסקור את הנושאים הבאים: זיכרון, מוטיבציה, הפרעות פסיכולוגיות והטיפול בהן, פסיכולוגיה חברתית.

הכרות ראשונית עם מושגי היסוד של הסוציולוגיה ומגוון הנושאים הנחקרים על ידה. איתור והכרה של תופעות ובעיות חברתיות, ופיתוח היכולת לראות את הקשרים שבין התופעות במישור הכללי למציאות החברתית במישור האישי והיומיומי.

הקניית ידע והבנה של תהליכי התפתחות מראשית החיים עד לבגרות בתחומים הקוגניטיבים, רגשיים, חברתיים ואקולוגיים, באמצעות מודלים תיאורטיים קלאסיים וחדישים ושילוב ממצאים אמפיריים העוסקים בהתפתחות הפרט. מטרת הקורס הינה להציג בפני התלמידים תיאוריות מרכזיות בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, מתוך פרספקטיבה מדעית-מחקרית.

מטרת הקורס הינה לאפשר לסטודנטים הכרות עם מושגים מרכזיים ומודלים הקשורים ללמידה, לעבור תהליך אישי של זיהוי סגנון למידה וגורמים התורמים ומעכבים את הלמידה. שיפור איכות הלמידה, הקריאה והכתיבה האקדמית תוך ניצול יעיל יותר של המאמץ המוקדש ללמידה והכרות ותרגול של מגוון אסטרטגיות למידה.

הקורס מציג את התיאוריות וכלי המחקר לבדיקת הבסיס הביולוגי, התרבותי והחברתי של האישיות. במסגרת הקורס יידונו המושגים הבסיסיים בפסיכולוגיה של האישיות, תיאוריות המסבירות את תפקודי האישיות, והספרות המחקרית העוסקת במבנה ובתהליכים אישיותיים.

בקורס זה נעמיק בתיאוריות אישיות פסיכואנליטיות, ובהן תיאוריות מאסכולת יחסי האובייקט ופסיכולוגיית העצמי. כמו כן, נעסוק בהרחבה בתיאוריות מהאסכולה האקזיסטנציאליסטית וההומניסטית. יושם דגש על מונחים תיאורטיים מרכזיים, כמו גם על חיבור בין תיאוריה לפרקטיקה טיפולית.

מטרת הקורס להעניק בסיס ידע מספק בשיטות סטטיסטיות להבנה, תיאור, עיבוד וניתוח נתונים. להכיר את המודלים ההסתברותיים המשמשים להסקת מסקנות.

הקורס עוסק בתהליכי החשיבה המנחים את ההתנהלות היומיומית של כל אחד מאיתנו בעולם: כיצד אנו תופשים את העולם? כיצד מזהים פרצופים ואובייקטים? כיצד אנו קשובים לחלק מהעולם ומסננים חלק אחר? הקורס יקנה לסטודנט ידע בתיאוריות ומודלים בחקר הקוגניציה.

העמקת הכלים התיאורטיים והמעשיים בחשבון דיפרנציאלי ואינטגראלי הנדרשים להבנת וניתוח בעיות ניהוליות. הקורס יתרכז באלגברה, פתרון משוואות, נגזרות וחקירת פונקציות.

מטרת הקורס הרחבת ההבנה לגבי מושגים מרכזיים, הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית. במהלך הקורס תוצג “השפה השיווקית” באמצעות סקירה של מושגי היסוד והתפיסות הבסיסיות בתחום השיווק. בקורס נדון בפעילויות השיווק השונות, נציג כלים להתמודדות עם מצבים ויעדים ששונים, ונלמד עקרונות להחלטות אסטרטגיות בשיווק.

הקורס נועד לפתח מסגרת התייחסות שיטתית ומעמיקה להבנת מורכבות ההתנהגות האנושית בארגונים. הקורס מתמקד במספר נושאים אשר מיצגים את המחקר של התנהגות ארגונית ברמת הפרט והקבוצה בארגון.

מטרת הקורס הנה להקנות לסטודנטים מושגי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים בכלכלה. במהלך הקורס יבחן מערך השיקולים של היחידות הכלכליות המרכיבות את הכלכלה, תחת המסגרת של כוחות הביקוש וההיצע, תוך שימת דגש על עקרונות הניתוח השולי והבנת מושגי היסוד החשובים.

מטרת הקורס הצגת ובחינת ההיבטים השונים של המימון, תוך לימוד ראשוני של כלי הניהול הפיננסי להחלטות השקעה בתנאי וודאות. הקורס יקנה ידע עם מרכיבי המימון של הפירמה והבנת מושגי יסוד בתאוריה של המימון.

הקורס עוסק בהיבטים שונים הקשורים למערך משאבי אנוש בארגון, כגון:

תכנון אסטרטגי של משאבי אנוש, גיוס, מיון וקליטת עובדים, הדרכה, הערכת עובדים, תמריצים ותגמולים, ויחסי עבודה. כמו כן יידונו סוגיות של הטרדה מינית בעבודה, וסיום יחסי עובד מעביד

הטכנולוגיה נמצאת איתנו בכל מקום ומשפיעה באופן ניכר על פעילויות האדם /הקהילה/החברה והארגון העסקי. עבור הארגון, שילוב של מערכות מידע וטכנולוגיה הינו תנאי בסיסי ליצירת אפקטיביות עסקית והתייעלות וזאת על מנת להתמודד עם התחרות מול מתחרים. השימוש במחשבים, תקשורת, מערכות מידע וסייבר הופך למרכיב מהותי בכל ענפי התעשייה.

מטרות קורס זה הן לחשוף את הסטודנטים למקורות ושיטות לאיסוף ועיבוד נתונים כמותיים ממקורות מידע שונים. לאפשר לסטודנטים להכיר ולהתמקצע בשימוש בתוכנת גיליון אלקטרוני לניתוח והצגת בעיות וסוגיות סטטיסטיות כגון הסקה על הפרש ממוצעים במדגמים מזווגים ובלתי תלויים, ניתוח שונות, פיתוח וחישוב מדדי קשר ורגרסיה לינארית.

הקורס מח והתנהגות מהווה קורס בסיס להבנת תהליכים פסיכולוגיים במונחים נוירולוגיים ואנטומיים. במהלך הקורס תוצג בפני הסטודנטים התשתית לתחומי ידע נרחבים בפסיכולוגיה, אשר בסיסם הוא עובדתי, אמפירי, המושתת על יסודות של מחקר וידע רב שנצבר מתחום הנוירולוגיה, הפסיכיאטריה והפסיכולוגיה הקלינית.

הבנת התהליך המדעי ועקרונותיו. הבנת מחקרים במדעי החברה. יכולת תכנון וביצוע מחקר במדעי החברה. כתיבת דוח מחקר מדעי. הקורס בחלקו הראשון יעסוק במושגי יסוד בחקירה מדעית, הבחנה בין סוגים של מערכי מחקר שונים, מהימנות ותוקף, מחקר מתאמי והסקר.

הקורס ידון בסוגיות מרכזיות באנתרופולוגיה תרבותית וחברתית כגון דת, שארות, ארגון חברתי ופוליטי, דפוסי מחיה ושיטות כלכליות. נציג את הפרספקטיבה האנתרופולוגית להבנת האדם ותרבותו בהתאם לגישות הרווחות בדיסציפלינה האנתרופולוגית.

הקניית מושגי יסוד ותיאוריות מרכזיות בפסיכולוגיה חברתית, בקורס נציג את הגישות והתיאוריות העיקריות בתחום הפסיכולוגיה החברתית וכן את המחקרים שהתפתחו במסגרת גישות אלה. בסמסטר א’ נתמקד בפרט בסיטואציה החברתית, ונדבר על העצמי החברתי, תפיסה חברתית, קוגניציה חברתית והשפעה חברתית.

מטרת הקורס הנה להקנות לסטודנטים מושגי יסוד בחשבונאות פיננסית, בהבנה והכרת הדוחות הכספיים המרכזיים: מאזן, דו”ח רווח והפסד ודו”ח על תזרים המזומנים. בקורס יושם דגש על העקרונות החשבונאיים וכן על הבנת שיטת הרישום החשבונאית דרך רישום פקודות יומן, העברת הפקודות לספר החשבונות, רישום פקודות התאמה ובניית הדוחות הכספיים.

הקורס מתעתד להקנות לתלמידים רקע משפטי בסיסי בתחומי משפט שונים, לצד היכרות עם מערכת המשפט, שיטת המשפט הישראלית ומערכת בתי המשפט. הקורס יכלול היכרות עם מערכת המשפט, עם שיטת המשפט הישראלית, עם מושגי יסוד משפטיים ואף היכרות בסיסית עם תחומי משפט שונים.

מטרת הקורס להקנות למשתתפים רקע ביזמות עסקית, החל משלב הרעיון עד שלב הביצוע, לתרום להבנת התהליכים הנדרשים לשם הקמה, ניהול וצמיחה של הקמת עסק חדש. הקורס יבחן את יישום ניהול היזמות תוך התמקדות על עסק חדש.

הקורס עוסק במושגים ובעקרונות לניתוח והבנה של מנגנוני המדיניות המאקרו כלכלית, הקורס יעסוק בהקניית מושגי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים בתחום המאקרו כלכלה. במסגרת הקורס יידונו נושאים מאקרו כלכליים כגון מרכיבי החשבונאות הלאומית, מאזן התשלומים והמודל הקיינסיאני – שוק המוצרים, שוק מטבע חוץ וכן שוק הכסף והאופן שבו נקבעים רמת המחירים, הריבית ושער החליפין.

הקורס הינו מבוא להכרת תחומים ועקרונות של ניהול בארגונים ומטרתו להתוודע ולבחון תיאוריות ארגוניות וגישות מרכזיות בתחום המאקרו העומדות בבסיס של תהליך ניהול אפקטיבי ויעיל.

קריאת טקסטים אקדמיים כולל טקסטים מחקריים. תרגול והעמקה של אסטרטגיות קריאה, של סוגי שאלות וסוגי טקסטים, סקירה ומחקר. היבטים לשוניים הכוללים תחביר, מגוון של תבניות ארגוניות של פסקאות ופורמט של טקסט שלם.

מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנט כלים לשימוש במידע כמותי ואיכותי מתוך דוחותיהן הכספיים של חברות, לבצע ניתוחים פיננסיים וכן הערכות שווי לאותן חברות וזאת לצורך קבלת החלטות האם להשקיע באותן חברות.

מטרת הקורס היא להקנות ידע בסיסי בהפרעות נפשיות. הקורס יפתח בדיון על ההבדל בין נורמלי לאבנורמלי, הצורך במתן אבחנה להפרעות נפש, שיטות האבחון השונות, על יתרונותיהן וחסרונותיהן.

הקורס נועד ליצור הבנה בסיסית בתחום ההפרעות הנפשיות. להכיר את המאפיינים הנפשיים-התנהגותיים, תיאורם וזיהויים, ולהעריך את הגורמים הביולוגיים והפסיכו-חברתיים התורמים להתפתחותן או שימורן של הפרעות נפשיות, ואת תפקידם של גורמים תרבותיים בביטויין של אלו.

הכרת שיטות המחקר האיכותיות על יתרונותיהן, מגבלותיהן, והדילמות האתיות והפרקטיות שהן מעלות. במהלך הקורס נדון בהיבטים התיאורטיים והיישומיים של שיטות מחקר איכותניות ונכיר כלי מחקר שונים כגון: תצפיות, ראיונות וניתוח טקסטים. הקורס ישלב למידה תיאורטית עם התנסות מעשית.

הכרה עם מושגי יסוד בטיפול פסיכולוגי גישות טיפול מרכזיות, אתיקה טיפולית, ויצירת אינטגרציה בין קורסים קודמים שנלמדו – אישיות, פסיכופתולוגיה, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה קוגניטיבית.

הקורס בוחן סוגיות אתיות שונות הקשורות בניהול עסקים וקבלת החלטות אתיות. הקורס מקנה יכולות חשיבה ביקורתיות ומקנה שיטות חשיבה מגוונות בתחום מחקר האתיקה.

הפרויקט יעסוק ביישום החומר והמתודולוגיה שנלמדו בתחומים השונים במהלך כל שנות הלימוד לתואר. במסגרת הפרויקט יבחנו ארגון או חברה ותוצג תכנית פעולה להשבחת ערכם. ניתוח הארגון והסביבה העסקית שבה הוא פועל, תוך יישום תיאוריות ומודלים שנלמדו במהלך התואר, וניתוח אלטרנטיבות להשבחתו בתחומים שונים כגון: שיווק, ניהול, משאבי אנוש, מימון, לוגיסטיקה ופתוח ארגוני.

*ט.ל.ח, פרטי התוכנית עשויים להשתנות.
**רשימת הקורסים יכולה להתעדכן בהתאם לתכנית הלימודים בפתיחת השנה.
***המערכת הינה מערכת מובנית ,קורסי הבחירה עשויים להיפרס אוטומטית וניתנים לשינוי לפי היצע קורסים בלבד ומס' הקורסים הניתנים כפוף למבנה התוכנית.
**** פתיחת הקורסים מותנית במינימום נרשמים.

רישום וקבלה

יתקבלו לתוכנית המועמדים העונים על התנאים הבאים:

קרא עוד על רישום וקבלה

הסגל המוביל

פרופ' מלכה מרגלית, דיקנית בית הספר למדעי ההתנהגות
Prof. Malka Margalit
דיקנית בית הספר למדעי התנהגות
ד"ר ירון אמזלג
Dr. Yaron Amzaleg
ראש החוג למנהל עסקים
ד"ר עוזי לוי
Dr. Uzi Levi
ראש החוג למדעי ההתנהגות
ד"ר ענת תודר אלון
Dr. Anat Toder Alon
לשיחת חינם הירשמו עכשיו!