לשיחת חינם

פסיכולוגיה חינוכית היא ענף פסיכולוגי משמעותי ויישומי הזוכה לעדנה מיוחדת בשנים האחרונות. התואר מעניק לא רק קריירה בטוחה, אלא כלים ומיומנויות במנעד נושאים רחב בתחום החינוך, לקויות הלמידה והגיל הרך ויאפשר לכם לחולל שינויים בחברה. הפסיכולוג החינוכי מתמקד בתהליכים חינוכיים חברתיים ורגשיים מנקודת השקפתו של הפרט בתוך התהליך החינוכי. בעבר התמקד המקצוע בתהליכי אבחון במוסדות החינוך, אולם בשנים האחרונות עבר התחום מהפכה והפך למקצוע דינמי, אבחוני וטיפולי, רב מערכתי שבכוחו להשפיע לא רק על הפרט המתחנך אלא על המערכת ועל והקהילה כולה.

מתכונת הלימודים

לימודי בוקר, יומיים

משך התוכנית

שנתיים פרקטיקום פעמיים בשבוע

מועדי התחלה

אוקטובר 2023

למה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס?

מה לומדים בתואר

תכנית הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית גובשה במטרה להכשיר את הסטודנטים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים שיתמחו הן באבחון, בטיפול, תהליכי מניעה של קשיים, והן בקידום ההתפתחות התקינה של ילדים ונוער.

תכנית הלימודים כוללת מגוון קורסים עיוניים ויישומיים, המשולבים בעבודה מעשית במסגרת פרקטיקום.

התכנית מקנה ידע מעמיק במודלים, מחקרים, בעיות התפתחותיות ובגישות באבחון ובטיפול פסיכולוגי, לרבות גישות שונות לקידום התפתחות פסיכולוגית תקינה ואבנורמלית, רווחה נפשית במערכות החינוכיות, וכן הערכה, זיהוי, ומניעה של קשיים תפקודיים ורגשיים בקבוצות סיכון.

 

מה עושים עם התואר

התואר השני בפסיכולוגיה חינוכית מתאים לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמדעי ההתנהגות המבקשים להתמקצע בתחום טיפולי ומערכתי מבוקש וצומח.

הפסיכולוג החינוכי עוסק באבחון וטיפול פסיכולוגי של בעיות רגשיות, התנהגותיות, חברתיות ועוד, עמם מתמודדים ילדים ומתבגרים, תוך שמעניק ייעוץ והדרכה גם להורים ולצוות החינוכי.

הכירו את הדר בירן אנגל,
בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

סטודנטים ובוגרים מספרים

המרצים רציניים, מנוסים מאוד ומביאים לכיתה הרבה מהניסיון העשיר שלהם דרך תיאורי מקרה. כך, הם מעבירים לא רק ידע אלא גם את חווית הטיפול. בנוסף, נוצרות כאן בין הסטודנטים חברויות משמעותיות, מה שמגביר את ההנאה להגיע ללימודים ולפגוש את החברים.

שיר זמיר

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

אם לתמצת את הייחוד של התואר השני בפסיכולוגיה חינוכית, זו הפרקטיקה. לומדים הרבה תיאוריה, אבל גם המון פרקטיקה: שיטות טיפול, עבודה עם מורים והורים, עבודת צוות, עבודה במצבי חירום, עבודה עם הגיל הרך ועוד... התוצאה היא שיוצאים לעולם העבודה בשלים. כשאני מגיעה לשפ"ח או לבית־הספר, אני מרגישה שאני יודעת מה צריך לעשות.

טל אבן-חן פטר

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

פסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי החינוכי שפ"ח באשדוד

לכל הסיפורים
אייקון תנאי קבלה

תנאי קבלה

יתקבלו לתכנית מועמדים העונים על התנאים הבאים:

  • תואר ראשון בפסיכולוגיה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון 90 לפחות, או תואר ראשון במדעי ההתנהגות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה הכולל לימודים של לפחות 54 נ”ז בפסיכולוגיה, בציון ממוצע של 90 לפחות במקצועות הפסיכולוגיה.
  • ציון במבחן המתאם של 95 לפחות או אחוזון 50 ומעלה במבחן GRE Psychology.
  • ראיונות אישיים.

*בתוכנית זו תיתכן קבלת מועמדים חריגים בהיקף של עד 10% על בסיס התחשבות בנסיבות חיים חריגות.

יש לצרף לבקשה:

  • הגשת שתי המלצות (כשלפחות אחת מהן היא המלצה אקדמית שניתנה על ידי איש אקדמיה על בסיס היכרות במסגרת אקדמית כמו השתתפות בסמינר אמפירי, סדנה, מחקר מודרך וכדומה. המלצה שאינה אקדמית יכולה להיות מאנשי מקצוע העובדים במוסד להשכלה גבוהה או בשדה, המכירים את המועמד ומסוגלים לכתוב חוות דעת על אודותיו. אין להגיש המלצות ממטפלים, קרובי משפחה וכו’) ההמלצות תועברנה למרכז האקדמי פרס ישירות על ידי הממליצים.
  • מסמך הצהרת כוונות שיפרט מדוע בחר ללמוד פסיכולוגיה חינוכית ולהתמקד בתחום הנבחר (ליקויי למידה או טרום וראשית ביה”ס).
  • קורות חיים.

ועדת הקבלה תעיין במסמכים (ציונים, המלצות וקורות חיים) ותזמן את המועמדים העונים על הקריטריונים לריאיון אישי. כל מועמד ירואיין על ידי שני מראיינים בנפרד.

בעת ההרשמה על המועמד/ת להגיש את המסמכים הנ”ל:

  • טופס רישום מלא וחתום
  • שתי תמונות פספורט
  • צילום תעודת זהות כולל ספח
  • תעודות מקוריות של תואר ראשון מוכר או צילום “נאמן למקור”
  • גיליון ציונים מקורי וממוצע תואר ראשון
  • תוצאות מבחן מתא”ם או מבחן GRE-Psychology
  • הצהרת כוונות
  • מסמך קורות חיים

שאלות ותשובות

בתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס קיימים שני מסלולי לימוד עיקריים:

מסלול לקויות למידה – המעניק יכולת לאבחן ולטפל בתלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב.

מסלול הגיל הרך – המעניק יכולת לאבחן, לתכנן ולטפל בקשיים ולקויות בגיל הרך.

נבחרת מרצים מובילה – בראשות כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך, פרופ’ מלכה מרגלית.

ביופידבק – במסגרתו הסטודנטים לומדים שיטות מתקדמות לעבודה עם הורים וילדיהם, ולעבודה מערכתית עם מורים ועם כיתות של תלמידים. השימוש החדשני בביופידבק בידי פסיכולוג חינוכי מעשיר את ארגז הטיפולים שלו ומספק לו יכולת לתת מענה שלם יותר לבעיות מורכבות של תלמידים.

תנאי הקבלה לתואר מפורטים כאן, עם זאת תיתכן קבלת מועמדים חריגים בהיקף של עד 10% על בסיס התחשבות בנסיבות חיים חריגות.

ארבעה ימים, מתוכם יומיים המוקדשים לפרקטיקום.

הלימודים מתקיימיים במתכונת פרונטלית מלאה.

למידע מלא השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם.

אכן, רוב הסטודנטים שלנו משלבים בהצלחה לימודים ועבודה כך שאפשר לצבור ניסיון מעשי כבר בזמן הלימודים.

המרכז האקדמי פרס מפעיל מגוון תכניות מלגות פנימיות וחיצוניות, על בסיס התנדבות או על בסיס סוציו אקונומי שעוזרות לסטודנטים רבים לממן את לימודי התואר. תוכלו לקרוא על כל התכניות כאן.

כמובן. בעזרת היחידה לפיתוח קריירה, המרכז משים בהצלחה בוגרים וסטודנטים רבים. היחידה לפיתוח קריירה מעניקה מעטפת מלאה: החל משלב הכנת קורות החיים ועד שלב ההשמה.

רחוב שמעון פרס 10 רחובות. הנה כל הדרכים להגיע אלינו גם בתחבורה ציבורית.

מתעניינים בלימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו עכשיו 08-3006064 או חייגו עכשיו

*סטודנטים מוזמנים ליצור עמנו קשר בתחנת מידע
נא למלא את כל השדות
בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים והטבות מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט .ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת.