לשיחת חינם

פסיכולוגיה חינוכית היא ענף פסיכולוגי טיפולי מרכזי, המעניק לא רק קריירה בטוחה, הבנה תיאורטית במודלים קלאסיים ועדכניים, אלא כלים ומיומנויות במנעד נושאים רחב בתחומים טיפוליים ואיבחוניים, תוך התיחסות לתהליכי התפתחות תקינה (ילדים בגיל הרך ובמערכות חינוך, נוער ומבוגרים צעירים), וכן לתחומים המחייבים התייחסות מיוחדת כגון הפרעות קשב (ADHD) ולקויות הלמידה.

הפסיכולוג החינוכי מתמקד בעבודתו בהבנה ויצירת שינויים בתהליכים רגשיים, קוגנטיביים וחברתיים מנקודת השקפתו של הפרט המתפתח במערכות השונות. בנוסף, הפסיכולוג החינוכי עוסק באבחון ובטיפול, פרטני ומערכתי. זאת לשם קידום בריאות ורווחה נפשיים, ולתפקוד מיטבי של ילדים ונוער, משפחות, צוותים חינוכיים וקהילות תוך התייחסות ליחסי הגומלין ביניהם. זהו מקצוע דינמי, שמטרתו להבין את תפיסת האדם את עצמו, בצד היחסים שבין הפרט לסביבתו, וכל זאת במסגרת תהליכים התפתחותיים, נורמטיביים ופתולוגיים. לימודי הליבה יאפשרו רכישת ידע וגישות טיפוליות (קלאסיות ומתקדמות) לקידום הגדילה, החוסן וההתמודדות במצבי קושי וחירום. לימודי הפסיכולוגיה מקנים את היכולת להשפיע על הן הפרט המתפתח, הן על המערכות (החברתיות, המשפחתיות והחינוכיות), ועל הקהילה כולה. 

 

פרופ' מלכה מרגלית - יו"ר מכון לחקר התקווה ודיקאנית ביה"ס למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס
ראש החוג
מתכונת הלימודים

לימודי בוקר, יומיים

משך התוכנית

שנתיים, פרקטיקום פעמיים בשבוע

מועדי התחלה

אוקטובר 2025

למה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס?

מה לומדים בתואר

תכנית הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית גובשה במטרה להכשיר את הסטודנטים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים שיתמחו הן באבחון, בטיפול, תהליכי מניעה של קשיים, והן בקידום ההתפתחות התקינה של ילדים ונוער.

תכנית הלימודים כוללת מגוון קורסים עיוניים ויישומיים, המשולבים בעבודה מעשית במסגרת פרקטיקום.

התכנית מקנה ידע מעמיק במודלים, מחקרים, בעיות התפתחותיות ובגישות באבחון ובטיפול פסיכולוגי, לרבות גישות שונות לקידום התפתחות פסיכולוגית תקינה ואבנורמלית, רווחה נפשית במערכות החינוכיות, וכן הערכה, זיהוי, ומניעה של קשיים תפקודיים ורגשיים בקבוצות סיכון.

 

מה עושים עם התואר

התואר השני בפסיכולוגיה חינוכית מתאים לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמדעי ההתנהגות המבקשים להתמקצע בתחום טיפולי ומערכתי מבוקש וצומח.

הפסיכולוג החינוכי עוסק באבחון וטיפול פסיכולוגי של בעיות רגשיות, התנהגותיות, חברתיות ועוד, עמם מתמודדים ילדים ומתבגרים, תוך שמעניק ייעוץ והדרכה גם להורים ולצוות החינוכי.

המכון לחקר התקווה

המכון לחקר התקווה הוקם ע”י פרופ’ מלכה מרגלית, דיקן ביה”ס למדעי ההתנהגות. המכון נועד לעודד את קידום מחקר התקווה, התיאוריה והישומים החינוכיים והקליניים. כמו כן נועד המכון ליצור קהילת חוקרים בין לאומית בתחום תיאורית התקווה ולקדם שיתופי מחקר בין לאומיים עם מרכזים דומים בעולם.

לפרטים נוספים
לוגו המכון לחקר התקווה

INFINITY
פלטפורמת למידה אינסופית

INFINITY - פלטפורמת למידה אינסופית

שוק העבודה משתנה בקצב מהיר לצד הבינה המלאכותית שתופסת תפקיד מרכזי. עבור הסטודנטים והבוגרים, היכולת להתמקד בקריירה עשויה להיות מאתגרת. לשם כך הקמנו עבורכם את INFINITY, פלטפורמת למידה מקוונת חינמית לסטודנטים ולבוגרים של המרכז האקדמי פרס. פלטפורמה שהיא גשר בין תוכנית הלימודים המסורתית לדרישות העולם הטכנולוגי, משרתת את הדרישות הטכנולוגיות, ותומכת גם לאחר סיום הלימודים לאורך כל הקריירה.
סקשיין אינפיניטי

הכירו את הדר בירן אנגל,
בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

סטודנטים ובוגרים מספרים

המרצים רציניים, מנוסים מאוד ומביאים לכיתה הרבה מהניסיון העשיר שלהם דרך תיאורי מקרה. כך, הם מעבירים לא רק ידע אלא גם את חווית הטיפול. בנוסף, נוצרות כאן בין הסטודנטים חברויות משמעותיות, מה שמגביר את ההנאה להגיע ללימודים ולפגוש את החברים.

testimonial שיר זמיר

שיר זמיר - בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, המרכז האקדמי פרס

שיר זמיר

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

פסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי חינוכי בכפר סבא

אם לתמצת את הייחוד של התואר השני בפסיכולוגיה חינוכית, זו הפרקטיקה. לומדים הרבה תיאוריה, אבל גם המון פרקטיקה: שיטות טיפול, עבודה עם מורים והורים, עבודת צוות, עבודה במצבי חירום, עבודה עם הגיל הרך ועוד... התוצאה היא שיוצאים לעולם העבודה בשלים. כשאני מגיעה לבית־הספר, אני מרגישה שאני יודעת מה צריך לעשות.

testimonial טל אבן-חן פטר

טל אבן-חן פטר - בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, המרכז האקדמי פרס

טל אבן-חן פטר

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

פסיכולוגית, ראש צוות ביחידת גני הילדים בשירות הפסיכולוגי חינוכי, חולון

לכל הסיפורים
אייקון תנאי קבלה

תנאי קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית

יתקבלו לתכנית מועמדים העונים על התנאים הבאים:

  • תואר ראשון בפסיכולוגיה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון 90 לפחות, או תואר ראשון במדעי ההתנהגות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה הכולל לימודים של לפחות 54 נ”ז בפסיכולוגיה, בציון ממוצע של 90 לפחות במקצועות הפסיכולוגיה.
  • ציון במבחן המתאם של 95 לפחות או אחוזון 50 ומעלה במבחן GRE Psychology.
  • ראיונות אישיים.

*בתוכנית זו תיתכן קבלת מועמדים חריגים בהיקף של עד 10% על בסיס התחשבות בנסיבות חיים חריגות.

לצפייה בהנחיות הגשת פרטים ומועמדות לחצו כאן>>

שאלות ותשובות

בתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס קיימים שני מסלולי לימוד עיקריים:

מסלול לקויות למידה – המעניק יכולת לאבחן ולטפל בתלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב.

מסלול הגיל הרך – המעניק יכולת לאבחן, לתכנן ולטפל בקשיים ולקויות בגיל הרך.

אכן. פסיכולוגיה חינוכית הינה פסיכולוגיה טיפולית כגון פסיכולוגיה קלינית ושיקומית. לפי הנחיות הוועדה המקצועית המצורפות , לאחר כשנה מתחילת ההתמחות  ניתן לעבוד באופן פרטי עם ילדים, בני נוער ומשפחותיהם, תחת הדרכה. ולאחר סיום התמחות – לאבחן ולטפל ללא הדרכה.

נבחרת מרצים מובילה – בראשות כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך, פרופ’ מלכה מרגלית.

תוכנית לימודים השמה דגש על יכולות אבחון מתקדמות לצד למידה והתנסות במגוון סוגי התערבויות הכוללות טיפול פסיכודינמי, טיפול התנהגותי- קוגנטיבי, הדרכת הורים, טיפול דיאדי, התערבות קבוצתית וטיפול בביופידבק. 

שנתיים מלאות, פעמיים בשבוע, של התנסות באבחון, טיפול פרטני והתערבויות מערכתיות, תחת הדרכה צמודה, בתחנות לשירות פסיכולוגי- חינוכי ברחבי הארץ. 

 

אכן. פסיכולוגים חינוכיים יכולים לערוך אבחונים פסיכודידקטיים המבוקשים מאד בקרב ילדים הזקוקים להתאמות במערכת החינוך וחווים קשיים רגשיים כאלו או אחרים.

בשנה הראשונה נלמדים קורסי מבואות והסטודנטים מתנסים באבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודיקטיים. 

בפרקטיקום הם מצוותים לפסיכולוג.ית, מלווים אותם בעבודתם ומצטרפים לישיבות ולהדרכות בשפ”ח.

בשנה ב’ נעשית העמקה בתחומי הטיפול (דינמי ו CBT) והתמודדות עם מצבי משבר. בנוסף, נלמדות עוד שיטות טיפול כגון הדרכת הורים, טיפול דיאדי, ביופידבק ועוד. בפרקטיקום הסטודנטים מקבלים שני טיפולים תחת אחריותם, עורכים התערבויות מגוונות ומשתתפים בוועדות.

תנאי הקבלה לתואר מפורטים כאן, עם זאת תיתכן קבלת מועמדים חריגים בהיקף של עד 10% על בסיס התחשבות בנסיבות חיים חריגות.

שני ימי לימודים במרכז האקדמי פרס ושני ימי התנסות מעשית בפרקטיקום. 

הלימודים מתקיימיים במתכונת פרונטלית מלאה.

למידע מלא השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם.

אכן, רוב הסטודנטים שלנו משלבים בהצלחה לימודים ועבודה כך שאפשר לצבור ניסיון מעשי כבר בזמן הלימודים.

בוודאי. כל הסטודנטים שלנו פונים להתמחות חינוכית מיד עם סיום לימודיהם. בשל ההיצע הנרחב בתחום החינוכי, על פי רוב עומדת להם הבחירה בנוגע לאופי ומקום ההתמחות. ההתמחות נעשית במשך 4 שנים בחצי משרה. 

המרכז האקדמי פרס מפעיל מגוון תכניות מלגות פנימיות וחיצוניות, על בסיס התנדבות או על בסיס סוציו אקונומי שעוזרות לסטודנטים רבים לממן את לימודי התואר. תוכלו לקרוא על כל התכניות כאן.

כמובן. בעזרת היחידה לפיתוח קריירה, המרכז משים בהצלחה בוגרים וסטודנטים רבים. היחידה לפיתוח קריירה מעניקה מעטפת מלאה: החל משלב הכנת קורות החיים ועד שלב ההשמה.

רחוב שמעון פרס 10 רחובות. הנה כל הדרכים להגיע אלינו גם בתחבורה ציבורית.

מתעניינים/ות בלימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן או חייגו עכשיו 08-3006064

או חייגו עכשיו

*סטודנטים/יות מוזמנים/ות ליצור עמנו קשר בתחנת מידע בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.
שדות המסומנים ב* הם שדות חובה
בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.