לשיחת חינם

תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני

הקורס נועד לפתח מסגרת התייחסות שיטתית ומעמיקה להבנת מורכבותה של ההתנהגות האנושית בארגונים ולהבנת מורכבותן של מערכות ארגוניות ביחסי הגומלין שלהן עם סביבותיהן.

 

בקורס נציג מושגי יסוד וממצאי מחקרים מתחום ניהול משאבי אנוש, נאפשר לסטודנטים להכיר ולהבין את נושא המשאב האנושי בארגונים.

הקשר שבין הפירמה והפעילות העסקית שלה לבין הסביבה הכלכלית, המשפטית והחברתית בה היא פועלת. נתמקד בהיבטים שונים של היערכות הפירמה לפעילות יעילה במרחב הכלכלי, השיווקי, התפעולי, המשפטי והאסטרטגי.

 

מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות בתחום האבחון הארגוני.
בקורס זה נתמקד בבניית תהליך אבחוני נכון, מדויק ומקיף המהווה בסיס חיוני לשינוי אפקטיבי.

קורס זה יעסוק במגמות עולמיות המשמשות זרז לשינויים הצפויים בעולם העבודה העתידי, יסקור הקורס את הספרות בתחום עולם העבודה המשתנה ויקנה מיומנות בשיטות שונות לחשיבת עתיד ויישומן בארגונים.

 

מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות בתחום השינוי והפיתוח הארגוני מן הפרספקטיבה של היועץ הארגוני. במסגרת הקורס יוצגו תיאוריות ומודלים מרכזיים של שינוי בכלל ושינויים מתוכננים בפרט.

 

הקורס יקנה לסטודנטים הבנה של תחום הניהול האסטרטגי ושל התהליכים שכרוכים בו. יילמד תהליך התכנון האסטרטגי והגורמים שיש להתחשב בהם בעת ביצועו.

 

חשיפת הסטודנטים לעולם ההתערבות המתוכננת והקניית ידע ומיומנויות בתכנון התערבות ייעוצית מתאימה, ביישומה, ובהערכת תרומתה, תוך התמקדות ברמת הפרט והצוות.

 

הקורס יחשוף את הסטודנטים לעולם ההתערבות ברמה הארגונית. יקנה למשתתפים ידע ומיומנויות בתכנון התערבות ברמת המערכת הארגונית, ביישומה, ובהערכת תרומתה.

 

הסמינר אישיות בעולם העבודה לחץ יעסוק בסוגיות נבחרות הקשורות בתחום הלחץ התעסוקתי והשחיקה, וכן בדרכי ההתמודדות עמם ברמת הפרט והארגון.

הסמינר שחיקה בעבודה ודרכי התמודדות יעסוק בסוגיות נבחרות הקשורות בקשר בין עולמו הפנימי ואישיותו של האדם לתפקודו במערכות ארגוניות וחברתיות שונות, וביישומו של ידע זה במערכות ארגוניות.

בקורס נתמודד עם סוגיות עקרוניות בתחום המשפט והאתיקה של ייעוץ ופיתוח ארגוני. ניתן דגש מרכזי לסוגיות משפטיות ואתיות בתחום דיני העבודה בעלות חשיבות לעבודת היועץ הן בהקשר למשפט העבודה האינדיבידואלי והן בהקשר למשפט העבודה הקיבוצי.

 

נציג ונבחן לעומק אירועים ומצבי אמת המבוססים על הרצאות אורח שיועברו על ידי מנהלי משאבי אנוש ויועצים מומחים שונים מתחום הייעוץ וההתערבות הארגונית, וכן על ידי מנהלי ארגונים ויחידות אשר התמודדו עם תהליכי שינוי.

 

מטרת הפרקטיקום באבחון ארגוני הינה לאפשר הכשרה מעשית ולהעמיק את התובנות והמיומנויות אשר נרכשו במסגרת הקורסים באבחון ויעוץ ארגוני וכן בהתערבות ברמת הפרט והצוות, תוך יישום ושימוש בידע שנרכש במהלך הלימודים. במסגרת עבודת שדה יתנסו הסטודנטים בתהליך של אבחון במסגרת ארגונית, בליווי והנחיה (supervision) של מרצים מסגל המרכז בעלי רקע וניסיון ביעוץ ארגוני.

 

סטודנטים שלא למדו במסגרת התואר הראשון יצטרכו להשלים 3 קורסים:

  • יסודות הסטטיסטיקה
  • שיטות מחקר
  • מבוא לפסיכולוגיה

בסדנה נעניק לסטודנטים ידע וכלים בהנחיית קבוצות. נעסוק בנושאים הבאים: מהי קבוצה, התפתחות קבוצה, תפקידים ותהליכים אופייניים בקבוצה, ועימותים ומתחים בקבוצה.

 

הייעוץ האישי הוא מתודולוגיה המסייעת בשיפור מיומנויות וביצועים ומסייעת להתפתחות האישית של פרטים. סדנה זו תעניק לסטודנטים ידע וכלים בתחום האימון האישי והייעוץ למנהלים כבסיס לפיתוח מקצועי ואישי של מנהלים. הסדנה תעסוק בלימוד תיאוריות וממצאים עיקריים בתחום האימון והייעוץ למנהלים ותרגולם. הסדנא תשלב ידע תיאורטי והתנסות מעשית.

 

למידה דיגיטלית היא למידה המתקיימת דרך האינטרנט באמצעות אמצעי קצה טכנולוגי (מחשב, סמראטפון). למידה דיגיטלית מתבצעת לרוב תוך הפרדה במקום ובזמן בין הלומד למלמד. היא מאפשרת לארגון גמישות בתהליכי הלמידה ונותנת מענה לצרכים ארגוניים מרכזיים במאה ה- 21: למידה בכל זמן ובכל מקום: למידה נגישה וזמינה ולמידה שבזכותה אין בהכרח צורך להגיע לכיתה כלשהי על מנת ללמוד משהו חדש. ארגונים שלא מפתחים פתרונות למידה משולבי טכנולוגיות מתקשים להבטיח כשירות מקצועית ועדכנית ויתרון תחרותי בשוק.

בקורס נכיר את עולם הלמידה הדיגיטלית, נעסוק באופן שבו מפצחים ומאתרים אתגרים ארגוניים והופכים אותם לפתרון למידה דיגיטלית ונעמיק בחלק מהמתודות המרכזיות שיש בתחום.

עולם התוכן הדיגיטלי עבר מהפך דרמטי בעשור האחרון.

יחידות התוכן התקצרו, תוכן רב עבר לווידאו ולמסרים מהירים ברשתות החברתיות ולוויז’ואל תפקיד מרכזי.

התמורות האלו משפיעות מאוד על האופן שבו ארגון מתקשר עם העובדים שלו הן במסגרת תהליכי למידה והן במסגרת תהליכי פיתוח ארגוני ותקשורת פנים ארגונית.

בקורס נלמד ונתנסה בהפקת תוכן דיגיטלי, ככלי לחיזוק חווית הלמידה בכיתה, לניהול שינוי ארגוני או להעברת מסרים לצרכי למידה, התעדכנות והתפתחות.

*ט.ל.ח, פרטי התוכנית עשויים להשתנות.

**רשימת הקורסים יכולה להתעדכן בהתאם לתכנית הלימודים בפתיחת השנה.

***המערכת הינה מערכת מובנית, קורסי הבחירה עשויים להיפרס אוטומטית וניתנים לשינוי לפי היצע קורסים בלבד ומס’ הקורסים הניתנים כפוף למבנה התוכנית.

**** פתיחת הקורסים מותנית במינימום נרשמים.

מתעניינים/ות בלימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן או חייגו עכשיו 08-3006064

או חייגו עכשיו

*סטודנטים/יות מוזמנים/ות ליצור עמנו קשר בתחנת מידע בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.
שדות המסומנים ב* הם שדות חובה
בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.