פסיכולוגיה חינוכית

לימודי פסיכולוגיה חינוכית, אבחון דידקטי וליקויי למידה

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית נועד להכשיר את הלומדים לעבודה כפסיכולוגים חינוכיים שיתמחו באבחון, טיפול, מניעת קשיים וקידום ההתפתחות התקינה של ילדים ונוער.

למה לבחור בתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית?

בתחום מדעי ההתנהגות אפשר לבחור בין מספר סוגים של תואר שני. אחד התארים המבוקשים כיום בתחום מדעי ההתנהגות הוא תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. אחת הסיבות לכך היא שבחלק מלימודי הפסיכולוגיה המתקדמים מורגש מחסור בתקנים וקיים תור ארוך להתמחויות, זאת בעוד בתחום של פסיכולוגיה חינוכית מורגש מחסור באנשי מקצוע.

אחת הסיבות לכך שתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית הוא מבוקש כל כך, היא שכיום יש שירותים פסיכולוגיים חינוכיים (שפ”ח) ברחבי הארץ: מהצפון ועד לדרום. למעשה, כבר בזמן הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית הסטודנטים עושים התמחות בשירותים הפסיכולוגיים, וכפועל יוצא מכך מוצאים מקומות עבודה מתאימים עוד טרם סיום לימודיהם.

פסיכולוגיה חינוכית 

מה עושים עם תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית?

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית פותח דלתות למספר סוגי תפקידים במגוון מקומות עבודה. כך, למשל, אפשר לעבוד במשרד החינוך בתוך צוות בית ספרי; העבודה יכולה לכלול גם הנחיית והדרכת צוותים וגם בניית תוכניות פרטניות לילדים הזקוקים לכך. פסיכולוג חינוכי יכול לעבוד גם בהדרכת הורים או קבוצות, וזאת בשל התפיסה ההוליסטית של המקצוע הרואה את הילד וסביבתו כמכלול. כך, ליווי להורים, פרטני או בקבוצה, הוא חלק מהטיפול בילד הנמצא במצוקה. עוד פן חשוב בעבודת הפסיכולוג החינוכי הוא ביצוע אבחונים. במסגרת לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית לומדים הסטודנטים כיצד לערוך אבחונים מסוגים שונים: אבחון דידקטי, אבחון פסיכודיאגנוסטי ואבחון ליקויי למידה.

עבודת הפסיכולוג החינוכי יכולה להתבצע לא רק בקהילה, בשפ”ח או במסגרת בית ספרית, אלא גם בקליניקה פרטית. להמשך קריאה…

עבודת הפסיכולוג בשירות הפסיכולוגי

 

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית: איך לבחור היכן ללמוד?

אם אתם רוצים ליהנות מיתרון תעסוקתי ביום שאחרי התואר, כדאי ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במוסד אקדמי המשלב בלימודים לא רק ידע תיאורטי, אלא גם חלק מעשי משמעותי. תואר שני במרכז האקדמי פרס עושה בדיוק את זה, וכפי שהתבטאה דיקנית בית הספר להתנהגות, כלת פרס ישראל פרופ’ מלכה מרגלית: “בתואר השני בפסיכולוגיה חינוכית אנחנו שמים דגש על הצד היישומי והמעשי לצד לימודים תיאורטיים ברמה גבוהה מאוד, וזאת גם ביחס לתוכניות אחרות בארץ ובעולם”.

נוסף על כך, כדאי לבחור בתואר שמתמקד בתחומים שצוברים תאוצה תעסוקתית בישראל. כך, למשל, התוכנית שבנתה פרופ’ מרגלית למרכז האקדמי פרס שמה דגש על שני אספקטים של פסיכולוגיה חינוכית שצוברים תאוצה רבה בישראל בשנים האחרונות: טרום וראשית בית ספר ולקויות למידה. התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס אף מקנה ידע מעמיק במודלים מחקריים, בעיות התפתחותיות וגישות באבחון ובטיפול פסיכולוגי, תוך הכשרה לעבודה הן כפסיכולוגים עצמאיים והן כחלק מצוות רב מקצועי. להמשך קריאה…