לאתר הראשי
  • 08-3006089
  • Tik Tok
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
פרס פלוס
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • כל מה שצריך לדעת על תואר שני במנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
  • Infinity
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • כל מה שצריך לדעת על תואר שני במנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
  • Infinity
ראשי » תואר שני » פסיכולוגיה חינוכית » עבודת הפסיכולוג בשירות הפסיכולוגי (שפ”ח): איך זה נראה באמת?

עבודת הפסיכולוג בשירות הפסיכולוגי (שפ”ח): איך זה נראה באמת?

פסיכולוגיה חינוכית שפ"ח שפ"ח עבודה מעשית

קבוצת ילדים עם קשיי התנהגות מתקבצת בכיתה אחת. אחרי תהליך מיון ממושך מגיעים להבנה מי מהילדים מתאים לקבוצה, ונבנית אסטרטגיה טיפולית ממוקדת. הילדים האלה עומדים לעבור תהליך משמעותי יחד.

על התהליך הזה ועל שלל פרויקטים נוספים במסגרות חינוך מגוונות, מנצחת הדר בירן אנגל, בוגרת המרכז האקדמי פרס והפסיכולוגית החינוכית שמלווה את בית הספר במסגרת עבודתה בשפ”ח (שירות פסיכולוגי חינוכי). מה כוללת עבודתה של פסיכולוגית חינוכית בשפ”ח, ואיך היא נראית ביום יום? שוחחנו עם הדר כדי להבין.

“זהו הכוח של הפסיכולוגיה החינוכית: לראות את התמונה המלאה”

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יכול להוביל את הבוגרים להרבה אפשרויות תעסוקה. מדוע השפ”ח מושך אליו בוגרים באופן מיוחד? אולי הסיפור של הדר יסביר את התופעה.

“לפני שנועה (שם בדוי) הגיעה לקבוצה, היא סבלה מהתפרצויות זעם”, מספרת הדר. “הצוות החינוכי היה חסר אונים – אך המעטפת הטיפולית שנבנתה עבורה ועבור יתר חברי הקבוצה חוללה בה פלאים. יחד עם פסיכולוגית חינוכית נוספת, הצוות החינוכי של בית הספר והורי הילדה, יצרנו אסטרטגיית טיפול פרטנית – והיום, למרות שהדרך עוד ארוכה, אנחנו יכולים לראות תוצאות. התפרצויות הזעם פחתו, הילדה רגועה הרבה יותר ואפילו לוקחת חלק בתפקידים חשובים בבית הספר”.

האם מדובר בקסם? אם תשאלו את הדר, התשובה היא: ממש לא. “השינויים האלה דורשים זמן והשקעה. חשוב מאוד ליצור יחסי אמון עם הילד, עם ההורים ועם הצוות החינוכי בבית הספר, ובעיניי זה בדיוק הכוח של הפסיכולוגיה החינוכית – להבין שילד בא מתוך הקשר ולראות את ההקשר הזה כל הזמן, מתוך אמפתיה עמוקה. אנחנו מתמקדים ברווחה הנפשית של הילד, אבל עובדים גם בצורה מערכתית וכך יכולים לראות את התמונה המלאה”.

שירות פסיכולוגי חינוכי (שפ”ח): ככה זה עובד

הדר בירן אנגל היא בוגרת התוכנית לפסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס. את שנת ההתמחות השלישית שלה עורכת הדר בשפ”ח רמת גן, שם היא עובדת שלושה ימים בשבוע. “אני אחראית על כמה מסגרות – בית ספר, גני ילדים ומסגרות חינוך מיוחד, ולכן רוב היום נמצאת מחוץ למשרד”, היא מספרת. “בשירות הפסיכולוגי לרוב נערוך אבחונים, הדרכות הורים וטיפוליים פרטניים. כמו בקליניקה, גם בשירות הפסיכולוגי המרוחק פיזית מהמערכות יש יותר עבודה פרטנית”.

    רוצה לדעת עוד על לימודי פסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס?

    השאירו פרטים ממש כאן או
    חייגו כבר עכשיו 08-3006087
    התקשרו עכשיו




    בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

    ומה התפקיד שלך כולל, כשאת במסגרות עצמן?

    עבודת הפסיכולוג בשפ"ח“התפקיד שלנו הוא להיכנס לתוך המערכת החינוכית ולבחון, קודם כול ברמה המערכתית, איך היא מתפקדת – סביב סוגיות כמו אקלים, התנהגות, אינטראקציה בין הסמכות החינוכית לבין הילדים באותה מסגרת ועוד”, משתפת הדר. “אם אנחנו מזהים קשיים ברמת המקרו – קושי בקשר בין המורים לתלמידים, בין הגננת לסייעת או בין ההנהלה לבין צוות המורים – ההתערבויות יהיו ברמה המערכתית ונחשוב על תוכניות לשיפור המצב דרך הדרכות מורים, הדרכות אישיות או בניית אסטרטגיה שתהפוך את האקלים החינוכי לטוב יותר”.

    וכיצד בא לידי ביטוי הפן הפרטני בעבודה?

    “רווחת הילד היא הסיבה שבגללה אנחנו נכנסים למסגרת מלכתחילה. הפוקוס שלנו הוא על הילד, ואנחנו עובדים לשיפור הרמה המערכתית כדי לסייע לרווחה האישית שלו. כשאנחנו מבחינים בכך שלילד יש קשיים לימודיים, קשיי התנהגות, קשיים חברתיים או שחלילה הוא מתבטא באופן אובדני או מתמודד עם טראומה מכל סוג – אנחנו מייד מתחילים בתוכנית התערבות טיפולית”.

    מהי “התערבות טיפולית”?

    “זה תלוי מאוד באופי הקושי. אנחנו עורכים אבחונים פסיכולוגיים או פסיכו-דידקטיים במקרה הצורך, מנהלים מערך טיפולי אישי לילד, מערבים את ההורים והצוות החינוכי ונותנים מענה לקושי שאיתו הוא מתמודד. כפסיכולוגית חינוכית אני מוצאת את עצמי לא פעם עוברת תהליך ממושך דווקא עם ההורים, ומנסה לעזור להם לראות את קשיי הילד ולהתמודד איתם”.

    מה היתרונות של העבודה בשפ”ח?

    “העבודה הזו מספקת לי ניסיון מקצועי אדיר ומלמדת אותי לעבוד עם מערכות גדולות, להעביר אבחונים ולנתח אותם, להדריך קבוצות ילדים, הורים ואנשי פדגוגיה ויותר מהכול – אני רוכשת ניסיון טיפולי יקר ערך”.

    היום שאחרי: כך מכינים את הסטודנטים לעולם האמיתי

    יש מקרים שבהם הלימודים התיאורטיים רחוקים מאוד מהמצב בשטח, אך לא כך בלימודי פסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס. “העבודה בשפ”ח היא העתק מדויק של מה שאנחנו לומדים במהלך התואר”, מספרת הדר. “למדנו המון קורסים טיפוליים, למדנו להבין את המערכת, הבנו מה המשמעות של להיות פסיכולוג חינוכי והבנו מה מחכה לנו מעבר לכותלי החממה הלימודית. מעבר לזה, אנחנו יוצאים במהלך הלימודים לפרקטיקום ומתנסים בעצמנו בעבודה בשטח – בסוף, כל מה שלמדתי היה מעשי”.

    מה בעינייך חשוב לדעת כבר בזמן הלימודים?

    “העבודה בשפ”ח דורשת יכולת התארגנות גדולה מאוד. צריך לדעת ‘להחזיק’ הרבה דברים יחד ולהצליח להתפרש על פני המון תחומים. זו עבודה שמתאימה למי שאוהב לעבוד במקביל על כמה פרויקטים, כי המולטי-טסקינג פה הוא משמעותי מאוד. וכמובן – כמו כל פסיכולוג, חשוב שתהיה יכולת הכלה, אמפתיה ורצון שלמטופל יהיה טוב. עם זאת, העבודה היא אינטנסיבית וזה מורגש”.

    יש לא מעט אפשרויות עבודה לפסיכולוג חינוכי. למה דווקא שפ”ח?

    “העבודה הציבורית מאפשרת לנו להכיר ולעבוד מקרוב הן עם הפן המערכתי והן עם הפן הפרטני. זאת עבודה דינמית ומעניינת מאוד. אני מרגישה שבשפ”ח אני יכולה ליהנות משילוב מרתק בין הפרט לבין המערכת ולהצליח להשפיע על שניהם. זהו שילוב מיוחד מאוד”.

      רוצה לדעת עוד על לימודי פסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס?

      השאירו פרטים ממש כאן או
      חייגו כבר עכשיו 08-3006087
      התקשרו עכשיו




      בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

      פסיכולוגיה חינוכית שפ"ח שפ"ח עבודה מעשית
      « פוסט קודם
      פוסט הבא »

      תגובות

      אולי יעניין אותך גם

      “ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו” | ראיון עם קורין גדעון
      מדברים קריירה

      “ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו” | ראיון עם קורין גדעון

      זו לא עוד תכנית לימודים, זה מקום שעוזר לך להאמין שהעתיד בידיים שלך
      מדברים קריירה

      זו לא עוד תכנית לימודים, זה מקום שעוזר לך להאמין שהעתיד בידיים שלך

      “בימים שאני מלמדת אני קמה עם שיר בלב”- ראיון עם מיכל אנסקי
      מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

      “בימים שאני מלמדת אני קמה עם שיר בלב”- ראיון עם מיכל אנסקי

      היחידה לפיתוח קריירה במרכז האקדמי פרס: סיירת מטכ”ל של עולם התעסוקה
      מדברים קריירה

      היחידה לפיתוח קריירה במרכז האקדמי פרס: סיירת מטכ”ל של עולם התעסוקה

      במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים, בפעם הרביעית ברציפות: המרכז האקדמי פרס
      חיים בקמפוס

      במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים, בפעם הרביעית ברציפות: המרכז האקדמי פרס

      רוצים לדעת עוד?
      פופולארי
      במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים, בפעם הרביעית ברציפות: המרכז האקדמי פרס
      חיים בקמפוס

      במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים, בפעם הרביעית ברציפות: המרכז האקדמי פרס

      220384 צפיות
      מה עושים עם תואר שני במשפטים ללא משפטנים?
      תואר שני

      מה עושים עם תואר שני במשפטים ללא משפטנים?

      172872 צפיות
      מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?
      מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

      מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?

      60521 צפיות
      עקבו אחרינו באינסטגרם
      • אינפיניטי של המרכז האקדמי פרס

      • יום בחיי ניסים אלון- מנכ"ל לאומית ומרצה ב"מסלול החברות"

      • יום בחיי רני רהב- בעלים ויו"ר "רן רהב תקשורת ויחסי ציבור"

      • הכירו את חוה איטס - בוגרת תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס

      • הכירו את איציק גלנץ - בוגר תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות במרכז האקדמי פרס

      • מתן יעקובסון מספר על התואר הראשון במנהל עסקים

      • הכירו את מריאן טויל בוגרת תואר ראשון ושני במרכז האקדמי פרס

      • הכירו את מיטל בנימין, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה

      • די עם השוויץ- תואר פלוס במרכז האקדמי פרס

      • בואו לשמוע על הקורס של ד"ר יעל דורון ודני פרידלנד, הפסיכולוגיה של זוגיות ואהבה

      • בואו לשמוע על קורס בהכנת מזון עם המרצה האורחת מיכל אנסקי

      בואו לבקר בקמפוס

      רח' שמעון פרס 10, רחובות 7610202
      שיחת חינם: 08-3006089

      צרו קשר





        יוטיוב
        Oops, something went wrong.

        בקרו בערוץ שלנו

        קישורים

        © המרכז האקדמי פרס, כל הזכויות שמורות | פיתוח תוכן: המתכנה
        תנאי שימוש
        גלילה לראש העמוד
        צור קשר





          דילוג לתוכן
          פתח סרגל נגישות כלי נגישות

          כלי נגישות

          • הגדל טקסטהגדל טקסט
          • הקטן טקסטהקטן טקסט
          • גווני אפורגווני אפור
          • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
          • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
          • רקע בהיררקע בהיר
          • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
          • פונט קריאפונט קריא
          • איפוס איפוס