לאתר הראשי
  • 08-3006089
  • Tik Tok
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
פרס פלוס
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
ראשי » מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס » פרופ' מרגלית: דיקנית בית הספר למדעי ההתנהגות וזוכת פרס ישראל בחינוך

פרופ' מרגלית: דיקנית בית הספר למדעי ההתנהגות וזוכת פרס ישראל בחינוך

מדעי ההתנהגות מלכה מרגלית סטודנטים לחינוך תאוריית התקווה

"אני מתרגש בשבילך ומתרגש בשביל החינוך בישראל. תרומתך לחינוך המיוחד בישראל מעוררת השראה, ומחקרייך מאפשרים למערכת החינוך להתאים את עצמה לילדים בעלי צרכים מיוחדים בצורה טובה יותר". דברים אלה נאמרו על ידי שר החינוך, נפתלי בנט, שאישר את המלצת חברי ועדת פרס ישראל שהחליטו על הענקת פרס ישראל ל-2017 בתחום חקר החינוך לדיקנית בית הספר למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, ופרופ' אמריטוס באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מלכה מרגלית.

תאוריית התקווה פורצת גבולות חדשים

בנימוקי ועדת הפרס צוין, בין היתר, כי בשנים האחרונות מתמקדים מחקריה של פרופ' מרגלית ב'תאוריית התקווה'. התאוריה עוסקת ביכולת לסמן מטרות רצויות ולהניע אדם לתכנן נתיבים, להתמודד עם חסמים ולהגשים מטרות. מחקריה של פרופ' מרגלית מוכיחים, כי תלמידים עם תקווה משיגים הישגים גבוהים יותר. המחקרים אף מראים כיצד שיפור כוח הרצון המנטלי יכול להוות כלי לשינוי אישי מרחיק לכת.

פרופ' מלכה מרגלית
פרופ' מרגלית עם סגנית השר חוטובלי. צילום: יוסי זליגר

לרגל הזכייה המרגשת, יצאנו לברך את פרופ' מרגלית, לשמוע ממנה על תאוריית התקווה ועל תכניותיה לעתיד, וגם לשאול מיהם הסטודנטים הלומדים ומצליחים בבית הספר למדעי ההתנהגות שבראשו היא עומדת, ולבקש ממנה עצת זהב לסטודנטים החדשים.

פרופ' מרגלית, ברכות לרגל זכייתך בפרס החשוב ביותר בישראל. האם יש לזכייה משמעות מעשית לגבי המשך עבודתך?

בעצם הזכייה יש אישור לחשיבות המחקר שאותו אני מפתחת, הן מבחינה מדעית – להעמקת הידע על עולמם הרגשי של ילדים ומשפחות, והן עבור מערכת החינוך הישראלית, השואפת לסייע לתלמידים עם צרכים מיוחדים. מובן שלזכייה יש גם משמעות אישית של שמחה וסיפוק, על הכרת המערכת בהישגים שלי בתחום בעל חשיבות עבורי. בכל מקרה, מבחינה מעשית הקריירה שלי לא עומדת להשתנות. אני מאוד נהנית מהמחקרים שלי, ומתכוונת להמשיך במחקר של תאוריית התקווה והשלכותיו התאורטיות והטיפוליות, במחקרים נוספים וכן בהוראה של הסטודנטים.

רוצה לדעת עוד על לימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 9165*
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

נראה כי מחקר "התקווה" מתפתח מעבר לתחום שיפור המוטיבציה הלימודית. זה נכון?

מחקר התקווה מסתעף לכיוונים רבים ומרתקים. התקווה רלוונטית בכל תחום מחיינו. לדוגמה, כיוון מעניין אחד שהתפתח לאחרונה הוא מחקר בשיתוף עם האגף למשפחות שכולות במחוז רחובות של משרד הביטחון. העובדים באגף שמעו על המודל התאורטי והציעו שיתוף פעולה מחקרי בתחום ההתמודדות עם שכול.

באילו מחקרים נוספים את מעורבת בימים אלו?

אני שותפה במחקר יחד עם פרופ' מיכל אל-יגון מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' אריק רימרמן מאוניברסיטת חיפה, שבוחן את איכות החיים של צעירים עם לקות אינטלקטואלית לאורך חמש שנים, בתמיכת קרן שלם. המחקר נמצא כעת בסיום שנתו הראשונה, כשהכוונה היא ללמוד על איכות החיים של צעירים שלא יכולים לבחור במסלול של בני גילם שאינם בעלי לקות. אנחנו בודקים מהם אירועי החיים המכוננים עבור צעירים שהמסלול של צבא ולימודים לא אוטומטי או אפשרי עבורם. המטרה היא להבין מה יתרום לשיפור איכות החיים שלהם, ומתוך ההבנה הזו להסיק מסקנות יישומיות. נוסף על כך, אני שותפה  במחקר על ההתאמות בדרכי הבחנות הניתנות לתלמידים עם לקויות למידה.

האם הסטודנטים שלך מעורבים במחקרים האלה?

הסטודנטים משתתפים במחקרים במסגרת עבודות סמינריוניות, עבודות גמר, וכן כעוזרי מחקר.


הסטודנטים אצלנו מתנסים גם בעבודה מעשית, לפי נטיות לבם. הם משתלבים במספר גדול של מסגרות טיפוליות, בטווח רחב של גילאים וצרכים, מילדי גן ועד דיור מוגן לקשישים או לבעלי בעיות נפשיות


מחפשים סטודנטים עם משיכה לשאלות אנושיות

פרופ' מרגלית עומדת, כאמור, בראש ביה"ס למדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה חינוכית במרכז האקדמי פרס ואחראית לתכניות הלימודים של הסטודנטים. מה קורה לאחר שהסטודנטים מסיימים את התואר הראשון? קשת האפשרויות המקצועיות כוללת מגוון אפיקים, מהמשך לתואר שני בפסיכולוגיה, דרך תחומים טיפוליים בחינוך, שירותי הביטחון ועוד, ועד  התחום של הייעוץ העסקי –  הכול בהתאם להתאמה אישית לכל סטודנט.

אילו סטודנטים היית שמחה לראות בתכנית למדעי ההתנהגות שאת עומדת בראשה?

סטודנטים עם עניין באנשים ורגישות חברתית, שרוצים לפתח קריירה שתתבסס על תכונות אלו ולהשתלב במקצועות הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ומקצועות טיפוליים נוספים. גם במקצועות הארגוניים והעסקיים וגם בתחום המקצועות הטיפוליים יש צורך להבין מדוע אנשים מתנהגים כמו שהם מתנהגים. מתי הם כועסים, מה משמח אותם, ואיך גורמים להם ליותר מוטיבציה. מי שנמשך לשאלות האנושיות האלו, יתאים ללימודים לתואר ראשון בתכנית למדעי ההתנהגות וייהנה מהם.

אז התואר מספק כלים להבנת ההתנהגות האנושית. איך מתרגמים אותו לקריירה?

יש לבוגרים מגוון אפשרויות בכיוונים שונים על פי העדפותיהם. סטודנטים שנמשכים לתחום הטיפול, יכולים להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה  או לאחד מתחומי הטיפול הנוספים. מי שנמשך לתחום הניהולי יכול להירשם לתואר שני בייעוץ ארגוני, תואר שמיישם את מדעי ההתנהגות בתחום העסקי.

באילו מקומות עבודה, למשל, משתלבים הבוגרים שלכם?

יש לנו סטודנטים שהשתלבו במשטרה או בכוחות הביטחון, סטודנטים שסיימו את לימודיהם והמשיכו ללימודי גרונטולוגיה, והיום מרכזים את נושא הטיפול בקשישים באחת מקופות החולים הגדולות, ובארגונים הנותנים שירותים לקשישים. יש גם אפשרות להמשיך בתואר מחקרי. שתי סטודנטיות שלנו קיבלו את מלגת המר היוקרתית, הניתנת על ידי המועצה להשכלה גבוהה בכל שנה ל-10–12 סטודנטים ממכללות, וכוללת מלגת מחיה מלאה ולימודי תואר מתקדם עם תזה באוניברסיטה. אפשרות נוספת ומאוד מעניינת בעיניי, שאנשים לא כל כך מודעים אליה, זו האפשרות להמשיך ללימודי תעודת הוראה במדעי החברה. זה מסלול חדש יחסית, שמאפשר להשתלב בהוראה במגמות למדעי החברה בחטיבות הביניים ובתיכונים.

יש בארץ כמה תכניות ללימוד מדעי ההתנהגות. מה מייחד את התכנית במרכז האקדמי פרס?

זוהי תכנית מעמיקה המקנה ידע רחב בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה. בנוסף לידע, התכנית גם ידועה בכך שהיא מעניקה תמיכה לסטודנטים לפי הצורך האישי שלהם. היא מעצימה את היכולות של הסטודנטים המצטיינים להצליח ולהתקבל למסגרות המשך לתואר שני, ותומכת בסטודנטים מתקשים. חברי הסגל שלנו קשובים לצרכים ולקשיים האישיים והלימודיים, ומסייעים לכל סטודנט לממש את מלוא יכולותיו. הסטודנטים אצלנו מתנסים גם בעבודה מעשית, לפי נטיות לבם. הם משתלבים במספר גדול של מסגרות טיפוליות, בטווח רחב של גילאים וצרכים, מילדי גן ועד דיור מוגן לקשישים או לבעלי בעיות נפשיות.

לסיכום: איזו עצה היית נותנת לסטודנט שעומד להתחיל את דרכו האקדמית?

אני מציעה לסטודנטים לבחור בתחומי הלימוד המעניינים אותם, להשקיע בלימודים, ולהיפתח לאפשרויות שיתגלו להם תוך כדי הלימודים לתחומים מרתקים וחדשים שנלמדים במסגרת התואר הראשון. אנחנו יודעים כי בעקבות הלימוד תתגבש בהם זהות עצמית הצומחת מתשתית ידע רחבה, מבוססת ועדכנית. הם ירכשו ידע ויפתחו מוטיבציה ורצון למעורבות ולהשתתפות באתגרים בקהילה.

אבל מעבר לברכות החגיגיות והמליציות, מדובר בחדשות מרגשות גם לסטודנטים בתכנית למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, שקיבלו גושפנקה נוספת לכך שבראש התכנית שלהם עומדת מומחית בעלת שם בינלאומי בתחום חקר החינוך.

רוצה לדעת עוד על לימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 9165*
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

 

מדעי ההתנהגות מלכה מרגלית סטודנטים לחינוך תאוריית התקווה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

אולי יעניין אותך גם

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון
מדברים קריירה

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון

בוגרים מצייצים : עו"ד יבגני פרחיה
מדברים קריירה

בוגרים מצייצים : עו"ד יבגני פרחיה

מדריך לינקדאין: כך תבנו פרופיל מנצח שלב אחרי שלב
מדברים קריירה

מדריך לינקדאין: כך תבנו פרופיל מנצח שלב אחרי שלב

לימודי מנהל עסקים בשילוב עם לימודי שיווק דיגיטלי: השילוב המנצח
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

לימודי מנהל עסקים בשילוב עם לימודי שיווק דיגיטלי: השילוב המנצח

בוגרים מצייצים: אמיר חדאד
מדברים קריירה

בוגרים מצייצים: אמיר חדאד

רוצים לדעת עוד?
פופולארי
תואר שני במשפטים ללא משפטנים
תואר שני

תואר שני במשפטים ללא משפטנים

75049 צפיות
במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים: המרכז האקדמי פרס
חיים בקמפוס

במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים: המרכז האקדמי פרס

62104 צפיות
מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?

58676 צפיות
עקבו אחרינו באינסטגרם
  • המרכז האקדמי פרס 2017

  • יום בחיי ניסים אלון- מנכ"ל לאומית ומרצה ב"מסלול החברות"

  • יום בחיי רני רהב- בעלים ויו"ר "רן רהב תקשורת ויחסי ציבור"

  • עבודה מהבית- בעד או נגד

  • הכירו את חוה איטס - בוגרת תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את איציק גלנץ - בוגר תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות במרכז האקדמי פרס

  • מתן יעקובסון מספר על התואר הראשון במנהל עסקים

  • הכירו את מריאן טויל בוגרת תואר ראשון ושני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את מיטל בנימין, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה

  • בואו לסיור בקמפוס המרכז האקדמי פרס

  • בואו לשמוע על הקורס של ד"ר יעל דורון ודני פרידלנד, הפסיכולוגיה של זוגיות ואהבה

  • בואו לשמוע על קורס בהכנת מזון עם המרצה האורחת מיכל אנסקי

בואו לבקר בקמפוס

רח' שמעון פרס 10, רחובות 7610202
שיחת חינם: 08-3006089
טלפון רב קווי: 08-9390520

צרו קשר





יוטיוב

בקרו בערוץ שלנו

© המרכז האקדמי פרס, כל הזכויות שמורות | פיתוח תוכן: המתכנה
תנאי שימוש
גלילה לראש העמוד
צור קשר





דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס