תואר במנהל עסקים כולל בתוכו מלכוד: מצד אחד – תואר מרתק המעניק ידע כללי נרחב שמהווה נכס לכל יזם או מנהל. מנגד – תואר כללי ולא ממוקד. במרכז האקדמי פרס מציעים פתרון חדשני: תואר במנהל עסקים עם לימודי תעודה פרקטיים – “תואר פלוס”
מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים? השאלה הזו מנקרת במוחם של צעירים רבים שלא יודעים עדיין מה בדיוק ירצו לעשות בעתיד. זו אחת הסיבות לכך שכ-80% מהסטודנטים בישראל מתייחסים אל התואר הראשון כאל תואר של “ידע כללי”, כלומר: הם לא לומדים את התואר תוך מטרה ברורה לעסוק בו בעתיד, אלא לצורך רכישת ידע אקדמי בתחום שנראה להם מעניין.
אחד התארים שנתפס ככזה שמקנה ידע כללי ונרחב הוא “מנהל עסקים”, ובצדק. אין עוד תואר ראשון שמשלב בתוכו כל כך הרבה תחומים שונים מדיסציפלינות שונות: כלכלה, סטטיסטיקה, מימון, משפטים, שיווק, ניהול, פסיכולוגיה ועוד – תחומים שבונים ידע שיכול לשמש כל אדם בחייו, בין אם יבחר להיות מנהל, עצמאי או שכיר.
העניין הוא שיש גם את המציאות. כלומר, מה קורה רגע לאחר קבלת התואר הראשון? ידע כללי והשכלה אקדמאית הם כלים מועילים מאוד באופן אישי, אך בעולם התעסוקה הצפוף שאליו נפלטים כל שנה אלפי בוגרים חדשים שלמנהל עסקים, זה לא מספיק.
ד”ר ירון אמזלג, ראש מסלול תואר ראשון במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס, זיהה את הבעיה ואף מצא לה פתרון מעניין: “תואר פלוס”. הרעיון – תוך כדי הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים, הסטודנטים מתחילים להתמקצע בתחומי ידע מסוימים: שיווק, מימון, ניהול משאבי אנוש וכלכלה. כדי לתת בידי הסטודנטים כלי שיפתח להם דלתות במקומות העבודה, משולבים בכל התמחות גם לימודי תעודה המעניקים לבוגרים תעודה מעשית בתחומים שונים: ITS – תוכנית בינלאומית במכירות, קורס גישור, חינוך פיננסי, ניהול משאבי אנוש, מסלול שיווק דיגיטלי, קורס מנהלי מותג, וכן קורס למנהלי רכש ולוגיסטיקה המתקיים בשיתוף עם ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל.
העובדה שבוגרי מנהל עסקים מקבלים נוסף לידע האקדמי גם תעודה מעשית מהווה יתרון ברור בקבלה לעבודה במגוון תפקידים. כך, למשל, ברור שתעודת ITS תעניק יתרון בתפקידים שמבוססים על מכירות והבנה בהן, ותעודות בתחום הפרסום והשיווק, ניהול מותג או שיווק דיגיטלי מעניקות יתרון רוחבי לכניסה לתפקידי ניהול שונים.
תואר במנהל עסקים במסלול שיווק
על פניו נראה שתכנית “תואר פלוס” נותנת פתרון מצוין לשאלת ה”מה תעשו עם התואר הזה אחר כך?” כדי לבדוק את הדברים קצת יותר לעומק – בחרנו לבחון את תחום השיווק, אחד ממסלולי הידע שבהם ניתן להתמקצע בבית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס. על התחום אחראית ד”ר טלי תאני-הררי, בעלת דוקטורט במנהל עסקים ותקשורת מאוניברסיטת בר-אילן וחוקרת פעילה בתחום צרכנות של צעירים. הקורסים הרבים והמגוונים בתכנית זו משכו את תשומת לבנו, והחלטנו לפגוש את ד”ר תאני-הררי כדי לבדוק מה בדיוק כוללת התכנית ואילו תעודות מעשיות ניתן לקבל בסופה.

ד”ר תאני-הררי, למה יש בתחום השיווק כל כך הרבה קורסים?
השיווק מבוסס על ידע מתחומים רבים ומגוונים: פסיכולוגיה, אסטרטגיה, כלכלה, תקשורת, סוציולוגיה ועוד. בנוסף, השיווק הינו תחום דינמי ומשתנה וחשוב להבינו היטב כדי לדעת להתנהל בו ולהצליח בניהול השיווק. לימודי השיווק בבית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס מתחילים בקורסי החובה המהווים את התשתית להבנת תחום השיווק, מושגיו וכליו, ולאחר מכן הסטודנטים בוחרים את קורסי הבחירה מתוך מגוון רחב.
מה כוללים קורסי הבחירה בשיווק?
קורסי הבחירה מאפשרים לסטודנטים לבחור, בסיוע המרצים, את התחומים שמתאימים להם אישית בתוך תחום השיווק. קורסי הבחירה עוסקים בנושאים ממוקדים ומאפשרים לקבל כלים פרקטיים. למשל: מיתוג, חשיבה יצירתית, שיווק ופרסום דיגיטלי, תקשורת שיווקית, ניהול קשרי לקוחות ועוד. בנוסף לכך, סטודנטים יכולים לבחור ללמוד גם בתכניות שיעניקו להם תעודה מעשית בתחומים השונים, מה שאנחנו מכנים “תואר פלוס”.
אילו תעודות מעשיות אתם מציעים בתחום השיווק?
יש כמה תעודות רלוונטיות לעולם השיווק. אחד התחומים המתפתחים והחשובים ביותר כיום הוא תחום השיווק הדיגיטלי. לכן אנחנו מציעים מסלול תואר במנהל עסקים ושיווק דיגיטלי, שבמהלכו נלמדים הקורסים המובילים, העדכניים והמוערכים ביותר בתעשייה כיום: פרסום במובייל, שיווק ברשתות חברתיות וקידום אתרים. תכנית רלוונטית נוספת היא תעודת הסמכה רשמית של ארגון הפרסום והתקשורת הבינלאומי IAA.
נשמע מעניין. מה כוללת תכנית הפרסום והתקשורת ?
זו אכן תכנית מרתקת הכוללת לימודי קופירייטינג, מדיה, סדנת פרסום והפקת סרטי פרסום ומאפשרת ללומדים בה להיחשף למנהלי שיווק ולמנכ”לים בתעשייה תוך הקניית יכולות פרקטיות בתחום הפרסום והתקשורת השיווקית. התעודה הזו משמעותית ויש לה משקל בעולם התעסוקה.
תאוריה, פרקטיקה, מחקר
תחום המחקר הספציפי שלך הוא התנהגות צרכנים ופרסום – איך זה בא לידי ביטוי בתכנית הלימודים?
ניהול נכון של מערך שיווקי מתחיל קודם כול בהתמקדות בצרכן: איתורו, זיהויו, אפיון צרכיו, קשייו ומאווייו, ובעיקר: הבנת התנהגותו הצרכנית. אלה תחומים שבהם אני עוסקת באינטנסיביות, וסבורה שהם הבסיס להתנהלות שיווקית נכונה. בנוסף, חשוב גם להבין את תחומים נוספים בשיווק, כמו אסטרטגיה, מיתוג, תקשורת שיווקית, ניהול קשרי לקוחות ועוד. להבין – לא רק תאורטית אלא גם פרקטית.
את מזכירה את הפרקטיקה במהלך הלימודים. איך זה בא לידי ביטוי בפועל?
הפרקטיקה באה לידי ביטוי בדרכים רבות במהלך הלימודים. למשל, במסגרת קורסים שונים הסטודנטים כותבים תוכניות שיווקיות לעמותות ומגבשים מהלכים שיווקיים לחברות צרכניות גדולות ואף מציגים את הרעיונות שלהם בפני פורום הכולל מרצים ומנהלים. בנוסף, בקורסים בעלי אופי שיווקי-דיגיטלי הסטודנטים מקימים, הלכה למעשה, כלים דיגיטליים כמו הקמת אתר, דף אינסטגרם, בלוג, ערוץ יוטיוב וכדומה לחברות ולארגונים כמו יקב בוטיק, חברה העוסקת באימוני ספורט, חברות אופנה, רשת סוכנויות להשכרת רכב, רשת ריהוט ועוד. מובן שאנחנו, המרצים, הולכים אתם, גם כאן, יד ביד.
בואי נדבר על “יחס אישי”: האם את מרגישה שיש כזה כאן בפועל, בחיי היומיום?
אם תסתובבי כאן בשנת הלימודים תוכלי לראות מרצים שיושבים ומדברים עם סטודנטים שעות על גבי שעות, עוזרים להם בהכוונה ובייעוץ גם בלימודים עצמם וגם בנושאים שמעבר לכך. זה לא רק טכנית, סיוע אישי וליווי – זה משהו הרבה יותר עמוק, במהות של המוסד. אבל החברות עם הסטודנטים נגמרת ברגע שזה מגיע לאקדמיה עצמה: אין שום פשרות על רמה אקדמית, שהיא גבוהה מאוד ותובענית. חשוב לי שהסטודנטים שלי יֵצאו לשוק העבודה עם הידע והכלים הטובים ביותר.
את שומרת על קשר עם הסטודנטים גם אחרי התואר?
המרכז האקדמי פרס הוא בית עבור הסטודנטים, ואל בית תמיד חוזרים לבקר. אנחנו ממשיכים לפגוש בוגרים המגיעים כדי לספר על ההתקדמות שלהם בחיים ועל התפקידים המצוינים שאליהם הצליחו להתקבל. חלק ניכר מהם אני שמחה לפגוש גם בתכנית לתואר שני במנהל עסקים.
מה החלק האהוב עלייך בעבודה?
יש הרבה: לוודא שהתכנים שאני מעבירה לסטודנטים הם הכי עדכניים, לעבוד עם סגל המרצים המצוין, לחקור ולבחון סוגיות שונות בתחום התנהגות הצרכן הצעיר ועוד. אבל הרגע האהוב עליי הוא ללא ספק כשהסטודנטים שלי מקבלים את התואר בנוכחות בני המשפחה שלהם. גאווה גדולה.
סיום מחויך
הריאיון הסתיים בנושא שבו פתחנו: קבלת התואר, וליתר דיוק: רגע אחרי קבלת התואר. אין ספק שתכנית ההתמחויות של המרכז האקדמי פרס, בשילוב עם התעודות המעשיות של מסלול “תואר פלוס”, מקנה לבוגרים יתרון משמעותי בשוק העבודה. הלימודים כאן לא קלים, אבל יש לנו הרושם שהם מגיעים עם חיוך, ממש כמו החיוך המתמיד על פניה של ד”ר טלי תאני-הררי.
ביציאה מהריאיון פגשנו לרגע את ד”ר ירון אמזלג, ראש המסלול לתואר ראשון במנהל עסקים. “אתם יודעים מה ההבדל בין לימודים למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס לבין אותו תואר באוניברסיטה?” הוא שואל ומיד משיב: “זה בדיוק אותו התואר, רק שפה הוא מגיע עם זה”, והוא הצביע על החיוך הנסוך על פניו.
מעוניינים בפרטים נוספים על תואר במנהל עסקים? מלאו פרטיכם בטופס ⇓