קידום אורגני וקידום ממומן הם שני כלי שיווק דיגיטליים מרכזיים שנועדו לקדם אתרים ולהגדיל את החשיפה והתנועה אליהם. עם זאת, מדובר בתהליכי עבודה שונים לחלוטין שמובילים לתוצאות מגוונות מבחינת טווח הזמן, המחיר ומידת ההשקעה הנדרשת. קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח הדורש אופטימיזציה של האתר ותכניו ובניית קישורים חיצוניים אליו. קידום ממומן כגון פרסום PPC מאפשר חשיפה מהירה אך תלוי בהמשך התקציב. מומלץ לבחון כל מקרה לגופו ולשלב בין השיטות בהתאם למטרות ולאפיון העסק.
הכתבה נכתבה ע”י עוזי שבת, מרצה בחוג למנהל עסקים ובעלים של חברת Digital Solutions.
מה זה PPC?
בשביל להבין מה זה PPC, נתחיל מהבסיס. PPC הוא מודל פרסום מקוון שמגיע מעולם השיווק שעובד על בסיס תשלום לפי קליק. זהו מודל פרסום רב עוצמה ששינה במידה רבה את האופן שבו עסקים מגיעים לקהל היעד שלהם באינטרנט. PPC בשונה משיטות פרסום אחרות מסורתיות יותר, הוא פרסום דיגיטלי שמאפשר לעסקים לשלם עמלה רק על כל לחיצה שנעשתה על המודעה שלהם.
בנוסף, PPC מסייע לעסקים למקד את המודעות שלהם באופן די מדויק לנתונים הדמוגרפיים, למיקום ולמונחי חיפוש ספציפיים. רמת הדיוק דרך השימוש במודל הPPC מבטיחה שהמודעות יוצגו לקהל הרלוונטי ביותר וכתוצאה מכך גדלים הסיכויים למשוך לקוחות פוטנציאליים אשר זקוקים באמת לשירות או למוצר שהעסק מציע. כדי להבין טוב יותר מה זה PPC, צריך להבין את המהות של המודל הזה. PPC סובב סביב הרעיון של הגשת הצעות על מילות מפתח או מונחי חיפוש מסוימים. זה אומר בעצם שעל מנת לתפוס מיקום עבור המודעה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, באתרים השונים או במדיות החברתיות, עסקים מציעים הצעות אחד נגד השני על המיקום של המודעה. מנועי החיפוש מציגים את המודעה רק כאשר היא רלוונטית לשאילתת החיפוש שהציג המשתמש או כאשר הוא ביקר באתר אשר תואם את מילות המפתח הממוקדות שהוצעו. אז מה זה PPC? ולמה הוא נפוץ לשימוש? בעיקר כי הוא מציע דיוק והוגנות. מודל הPPC הוא מודל תשלום הוגן מכיוון שהמפרסם יחויב בתשלום רק אם המודעה שלו נלחצה. כעת, לאחר שהבנו בקצרה מה זה PPC כדאי שנסקור מעט מן היתרונות שלו על פני ערוצי שיווק אחרים.

למה להשתמש בPPC?
1. מודל הPPC מספק מיידיות, ניתן להשיק מודעות במהירות ולהתחיל להופיע בפני לקוחות פוטנציאליים.
2. מודל הPPC מאפשר מדידה ומעקב, זה אומר שמפרסמים יכולים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם בזמן אמת ועל סמך הנתונים, לבצע אופטימיזציה ולייעל את התוצאות של הקמפיין.
3. הגמישות של מודל הPPC מאפשרת לעסקים להתאים את התקציבים שלהם בהתאם למשאבים וליעדים שלהם ובעצם לשלוט בעלויות.
איך עובד PPC?
כדי להבין טוב יותר מה זה PPC נדרש מאיתנו להבין שלב אחר שלב איך עובד התהליך.
מודל הPPC מתחיל כמו כל אסטרטגיית שיווק מקוונת – במחקר מילות מפתח. זה חיוני וחשוב להבין תחילה מהם הביטויים ומונחי החיפוש הרלוונטיים לקהל היעד שעבורו המודעה. מחקר מילות המפתח הוא הבסיס לכל מסע פרסום אינטרנטי וכדי להבין מה זה PPC חיוני להבין את החשיבות שבמחקר מילות המפתח כבסיס לקמפיין פרסום מוצלח.
לאחר זיהוי מילות המפתח חשוב לייצר מודעות אשר ימשכו את תשומת ליבם של הקוראים והלקוחות הפוטנציאליים. המודעות צריכות מורכבות מכותרות קליטה, תיאור תמציתי וקריאה ברורה לפעולה.
אחד השלבים החשובים בהבנת מה זה PPC וזה בעצם גם אחד השלבים אשר מייחד את הPPC מאסטרטגיות שיווק אחרות הוא שלב הגשת ההצעות. בשלב הזה מפרסמים מתחרים על מיקום המודעה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, באתרים השונים או בפלטפורמות של הרשתות החברתיות. שלב הגשת ההצעות מתבצע כך שכל מפרסם מגדיר את המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל קליק על המודעה. תהליך הגשת הצעות במודל הPPC לוקח בחשבון גורמים כמו תחרותיות של מילות מפתח, מגבלות תקציב ומיקום המודעה הרצוי. בדרך כלל מה שקורה זה שהמפרסם שמציע את המחיר הגבוה ביותר מקבל את המיקום הטוב ביותר למודעה שלו. קצת כמו במכירה פומבית…
לאחר שסקרנו את השלבים הראשונים בתהליך והבנו מעט טוב יותר מה זה PPC חשוב שנכיר את השלב האחרון שגם הוא מוכר לנו מאסטרטגיות שיווק אחרות והוא מעקב אחר ביצועי המודעה. ניתוח מדדים שונים כגון: שיעורי קליקים, המרות והחזר על ההשקעה (ROI). מאפשר למפרסמים לקבל תובנות חשובות ולהפיק לקחים לגבי מסע הפרסום. כלי ממעקב כמו Google Analytics ומעקב המרות מאפשרים למפרסמים להתבונן בביצועי המודעה, לחדד את האסטרטגיות, לבצע אופטימיזציות שונות בהגדרות של מסע הפרסום, לבדוק גרסאות שונות לתוכן המודעה ולהתאים הצעות מחיר חדשות על מנת למקסם את התוצאות.
איזה פלטפורמות הכי פופולריות?
על מנת להבין טוב יותר מה זה PPC כדאי להכיר את הפלטפורמות העיקריות הקשורות בפרסום PPC. ישנם מספר פלטפורמות אשר מציעות לעסקים מגוון רחב של אפשרויות להגעה לקהל היעד שלהם.
1. Google Ads היא שולטת בכל מה שקשור לפרסום במודל PPC ובכלל בפרסום הדיגיטלי של ימינו לגוגל יש כוח אדיר. מיליוני משתמשים וחיפושים יומיומיים מאפשרים טווח הגעה עצום. בשביל להבין טוב יותר מה זה PPC הכרחי להכיר את פלטפורמת הפרסום של גוגל. היא מציעה אפשרויות מיקוד מתקדמות, פילוח קהל מדויק וסוגי קמפיינים שונים המותאמים למטרות שונות. פלטפורמת הפרסום של גוגל מציגה את המודעות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש וברשת של אתרי השותפים של גוגל.
2. Bing Ads בינג מופעלת על ידי מיקרוסופט ויש לה נפח חיפוש קטן יותר בהשוואה לגוגל, אבל בכל זאת יש לה בסיס משתמשים משמעותי והיא מציעה הזדמנויות פרסום ייחודיות. בינג מאפשרת למקד את המודעות לתוצאות החיפוש של Bing ו- Yahoo. קהל המשתמשים בפלטפורמות אלו הוא שונה משל גוגל ולכן מציע מאפיינים שונים של משתמשים. חשוב לציין שגם Bing Ads מצויידת בתכונות מיקוד חזקות שהוא מרכיב חשוב לכל אסטרטגיית PPC.
3. רשתות חברתיות לבסוף כדאי לנו להכיר בפופולאריות העצומה שבשימוש באסטרטגיות PPC ברשתות החברתיות השונות וזאת על מנת להבין טוב יותר מה זה PPC ועד כמה השימוש בו רחב ונפוץ בשיווק הדיגיטלי של ימינו. פלטפורמות פרסום במדיה החברתית כמו המודעות בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם ובלינקדאין זוכות לפופולאריות עצומה וזה מגיע מתוך השימוש של מיליארדי אנשים מסביב לעולם אשר פעילים על בסיס יומי ברשתות החברתיות. סיבה נוספת לפופולאריות של הפרסום ברשתות החברתיות ולשימוש הרחב בהן באסטרטגיית PPC היא מתוך יכולות המיקוד הייחודיות שהן מציעות המבוססות על נתונים דמוגרפיים, התנהגות, תחומי עניין ועוד… בפלטפורמות הפרסום ברשתות החברתיות ניתן לייצר מודעות מושכות מבחינה ויזואלית, ליצור אינטראקציה עם משתמשים שונים ברחבי העולם ולמנף מיקוד מדויק לקהל ולהגביר את המודעות למותג ואת אחוזי ההמרות.
מודעות PPC, כך תבחר את המילים הנכונות שיביאו המון לקוחות
הבנת הדגשים והאלמנטים החשובים ליצירת קופי למודעות תעזור לנו להבין טוב יותר מה זה PPC ואיך מיישמים בצורה היעילה ביותר את השימוש באסטרטגיית פרסום זו. הדבר החשוב ביותר בקופי של מודעה הוא למשוך את תשומת לב הקורא ולגרום לו ללחוץ על המודעה ולבסוף גם לרכוש את המוצר/שירות. איך עושים זאת? ומה זה PPC בהקשר הזה? ראשית, כדי ליצור מודעה משכנעת חשוב להבין מי קהל היעד שמודעה פונה אליו, על ידי הבנת קהל היעד ניתן להתאים את המסרים במודעה כך שייגעו בנקודות הכאב, הצרכים והרצונות שלו באופן כזה שיניב קליקים והמרות. חשוב ליצור כותרת למודעה אשר תמשוך תשומת לב ותתקשר בצורה ברורה את נקודת המכירה הייחודית. בנוסף, חשוב להשתמש בשפה תמציתית ומשכנעת בתיאור המודעה וזה תוך כדי היתרונות העיקריים של המוצר/שירות או הפתרונות הייחודיים שהוא מציע. אלמנט נוסף חיוני הוא שימוש במודעה בקריאות חזקות לפעולה, זה מעודד את המשתמשים לבצע פעולות רצויות. זה יכול להיות “קנה עכשיו”, “קבל הצעת מחיר בחינם” או “למידע נוסף”. על מנת לשפר את הנראות והרלוונטיות של המודעה חשוב לכלול בתוכן המודעה את מילות המפתח הקשורות. לבסוף, כדאי לבדוק ואריאציות שונות של עותקי המודעה ולנסות אותם וכך לזהות מה עובד הכי טוב ומהדהד בצורה הטובה ביותר עם קהל היעד. חשוב גם לבצע אופטימיזציות על סמך הנתונים ממדדי הביצועים. מדדים כמו שיעורי קליקים, ציוני איכות, שיעורי המרות. דגשים אלו והטיפים המובאים בפסקה זו יכולים לסייע בהבנה טובה יותר לגבי מה זה PPC ואיך לייצר עבור מודעות PPC קופי איכותי ומניב.
אסטרטגיות מתן הצעות מחיר לקליק
ישנם אסטרטגיות שונות למתן הצעות מחיר לקליק והן חיוניות להבנה של מה זה PPC ולאיך לבצע אופטימיזציה יעילה לביצועי המודעות. דבר אשר יסייע לנו לעמוד ביעדי הפרסום. ישנם כמה אפשרויות לאסטרטגיות הצעות מחיר ולכל אחת מהן יש יתרונות ושיקולים משלה. נתחיל מאסטרטגיית הצעת מחיר ידנית אשר מציעה שליטה מלאה למפרסמים כאשר הם מגדירים באופן ידני הצעות מחיר עבור כל מילת מפתח או קבוצת מודעות וזה נעשה בהתאמה לתקציב וליעדי בפרסום שהוגדרו. אז מה זה PPC ואיך אסטרטגיית הצעת מחיר ידנית משרתת את המפרסמים? היתרונות של הצעת מחיר ידנית מתבטאות בהתאמות המדויקות של הצעות המחיר ובגמישות שבאופטימיזציה של הצעות המחיר על סמך נתוני הביצועים. בשונה מהצעות מחיר ידניות קיימת אסטרטגיית הצעות מחיר אוטומטיות אשר מתבססות על למידה חישובית ואלגוריתמים על מנת להגדיר את הצעות המחיר כדי למקסם את שיעורי הקליקים, ההמרות או שמירה על מיקום יעד ממוצע. אז מה זה PPC יעיל ואיך אסטרטגיית הצעות מחיר אוטומטיות מסייעות בזה? הצעות מחיר אוטומטיות חוסכות בזמן יקר וממנפות נתונים בזמן אמת בשביל ביצוע אופטימיזציה של הצעות המחיר ובכך מסייעות בקבלת התוצאות הטובות. ניתן גם לבצע התאמות של הצעות המחיר בשביל אופטימיזציה נוספת לאסטרטגיית הצעות המחיר של המפרסמים. התאמות של הצעות המחיר מאפשרות לכוון בעדינות ובדיוק את הצעות המחיר על סמך גורמים מיקום, סוג מכשיר, שעה ביום ודמוגרפיה של קהל. איך זה בא לידי ביטוי ומה זה PPC אשר נתרם מביצוע כזה של התאמות להצעות המחיר? אסטרטגיה זו של התאמות להצעות המחיר מאפשרת להקצות יותר תקציב לפלחי קהל בעלי ביצועים גבוהים יותר ולבצע אופטימיזציה להצעות המחיר לשיפור הנראות והביצועים של המודעה. ניתן לסכם שהשאלה מה זה PPC טוב ויעיל תלויה רבות באסטרטגיית הצעות המחיר המיושמת בקמפיין. לכל אסטרטגיה יש את היתרונות את אופי הביצוע שלה ואת השיקולים שיש לקחת בחשבון בהתאם למשתנים השונים.
תזהרו לא לטעות! הטעויות הכי נפוצות של PPC
כדי לסכם את הסקירה שערכנו ואת הדרך שעברנו על מנת להבין טוב יותר מה זה PPC? מהם היתרונות שלו? וכיצד ליישם אסטרטגיית פרסום זו בצורה יעילה? נסיים בכמה טעויות נפוצות שכנראה יבצעו מפרסמים שלא קראו את המאמר הזה ופחות מבינים מה זה PPC.
1. הזנחת מחקר מילות מפתח זה עלול לגרום למיקוד מודעה לקוי ובסופו של דבר לבזבוז מיותר של הוצאות פרסום.
2. התעלמות מבדיקת מודעות ואי התנסות עם גרסאות שונות של מודעות חוסר בניטור מתמיד ובביצוע של אופטימיזציה מונע מקסום תוצאות ומגביל הצלחה אפשרית.
3. הגדרת יעדים ספציפיים אי הגדרת היעדים פוגעת בהמשך בתהליך הפקת הלקחים מהמדדים הרלוונטיים ובביצוע האופטימיזיציה.
הבנה מעמיקה של מה זה PPC וכיצד להשתמש בו ביעילות תוכל לסייע לנו להימנע מטעויות אלו ולהגביר את סיכויי ההצלחה.
לעבוד כמנהל PPC
מנהל קמפייני PPC הוא למעשה הקוסם שמאחורי הקלעים בעולם השיווק הדיגיטלי. הוא זה שיודע לרקום את המילים לכדי מודעות מכירה מבריקות, לבחור את המיקוד הנכון עבור המודעה ולהתאים אותה לקהל היעד המדויק שהעסק מעוניין לפנות אליו.
עבודתו של מנהל הקמפיינים מתחילה בהבנה מעמיקה של העסק, המתחרים שלו והלקוחות הפוטנציאליים שהוא רוצה למשוך. בהתבסס על ניתוח שוק מקיף, הוא בונה אסטרטגיית קמפיין הכוללת קביעת תקציבים, בחירת הפלטפורמות המתאימות (גוגל, פייסבוק וכו’) וניסוח המודעות עצמן בצורה קולחת ומזמינה שתמשוך גולשים ללחוץ ולרכוש.
השכר הממוצע בישראל הוא כ-15,000 ש”ח לחודש. השכר משתנה בהתאם לניסיון והיקף הפעילות.
לימודי PPC הקורס שיזניק אתכם לקריירה
המרכז האקדמי פרס מציע תוכנית ייחודית לסטודנטים בתואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בשיווק, הסטודנטים יוכלו ללמוד על PPC ודרכי שיווק שונות במסגרת “תואר פלוס” הנותנים קורסים מקצועיים שנותנים יתרון בקריירה, בקורס אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן שבו הסטודנטים ילמדו על אסטרטגיות שיווק שונות בינהם PPC, הנעת הצרכן לפעולה, כלים לכתיבת תוכן שיווקי ועוד.
רוצים ללמוד עוד על שיווק? קראו על תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק
ואם אתם לא מעוניינים בלימודי מנהל עסקים גם לכם מצאנו פתרון
המרכז האקדמי פרס השיק לאחרונה את פלטפורמת “אינפיניטי“, הפלטפורמה מציעה מגוון קורסים שפתוחים בחינם לסטודנטים ולבוגרים של המרכז האקדמי פרס, בסיום כל קורס, המשתתפים מקבלים תעודה רשמית!
כל הקורסים מתמקדים בחדשנות, בינה מלאכותית ומעניקים לכל מי שצופה בקורסים את כל הכלים להיות הכי רלוונטי בשוק העבודה. בין היצע הקורסים ניתן למצוא את הקורס ” שיווק דיגיטלי וניהול קמפיינים PPC” בהנחיית מתן יעקובסון, בעלים של חברת “דיגיטק השכלה פרקטית”. תוך כדי הקורס תקבלו את כל הכלים לשימוש בכלי פרסום דיגיטליים כמו Google Ads ו-Facebook Ads – הגדרת יעדים, בחירת מילות מפתח, פרסום ממוקד, ניהול תקציבים ומדידת ביצועים.
להרשמה לאינפיניטי לחצו כאן>>