כמה זמן מקדישים אנשי גיוס והשמה לדף קורות חיים בערימה? עשר שניות גג. ומה קורה כשאנשי הגיוס מחפשים מועמדים בלינקדאין? כאן העניין מורכב בהרבה. הכנו לכם מדריך לינקדאין פשוט לכתיבת פרופיל מנצח, כזה שיוביל אליכם את אלה שמחפשים אתכם
נקודת המוצא של מדריך זה היא שכבר בחרתם תמונת פרופיל מצוינת, כזו שמיישרת קו עם עשרת הדיברות לבחירת תמונת פרופיל לינקדאין. בנוסף לתמונת הפרופיל, ניתן להעלות תמונת נושא, כמקובל בשאר הרשתות החברתיות. אולם לתמונת הנושא בלינקדאין דווקא אין חשיבות גדולה. אגב, תמונת נושא שאינה בגודל המתאים (1584X396) עלולה להיראות רע ודווקא להוריד לכם נקודות, אז אם אין לכם תמונת נושא שהיא ממש בול, השאירו את ברירת המחדל.
אנגלית: השפה הרשמית בארץ לינקדאין
עכשיו הגיע הקטע המילולי, ואנחנו מזהירים מראש: כתיבת פרופיל לינקדאין משובח מצריכה השקעה: בחשיבה, בניסוח וגם בפרטים הקטנים והטכניים.
ועוד משהו לפני שנתחיל: פרופיל לינקדאין כותבים באנגלית. למה? טכנית, העברית עדיין לא מתנהגת טוב מספיק ברשת החברתית הזו. מהותית – לינקדאין יוצרת קשרים בינלאומיים, והשפה האנגלית הפכה לשפה הרשמית שלה.
כיוון ששגיאות כתיב הן נורה אדומה זועקת עבור מגייסי כוח אדם, הקפידו על כתיבה מקצועית ובקשו מדובר אנגלית לקרוא את הפרופיל שלכם אחרי שהוא מוכן. ביחידה לטיפוח קריירה ישמחו לסייע לכם.
מדריך לינקדאין: שבעה צעדים לבניית פרופיל
שתי השורות החשובות ביותר
האלמנט הראשון שהעין נמשכת אליו בתוצאות החיפוש של לינקדאין הוא התמונה שלכם. מתחת לתמונה יופיע במובלט השם שלכם. הדבר הבא בתור הוא שתי שורות שמתארות את תפקידכם הנוכחי. למה דווקא שתי שורות? אפשר גם שורה, אבל אם תחרגו מהשורה השנייה – לינקדאין יקטע את התיאור שלכם והוא עלול להישאר לא ברור ותלוש.
מה לכתוב בשתי השורות האלה? זה תלוי. אם אתם עובדים בחברה או בארגון, מומלץ לכתוב את שם הארגון ואת תפקידכם בו. אם אתם עצמאים, מומלץ לכתוב בקצרה מה בדיוק המומחיות שלכם ומה אתם עושים בפועל.
לדוגמה: אם אתם מנהלי שיווק דיגיטלי בחברה מסוימת, כדאי לכתוב “Digital Marketing Manager” ואת שם החברה. לעומת זאת, אם אתם יועצים עצמאים בתחום השיווק הדיגיטלי מומלץ לכתוב “Digital Marketing Consultant” ואף להוסיף שורה שמתארת את הערך המוסף שאתם מעניקים ללקוחות, בסגנון “Helping brands grow faster”.
מה לא כדאי לכתוב בשורות החשובות האלה? סופרלטיבים מיותרים כמו “Marketing Ninja”. תנו למי שמחפש אתכם להבין מייד מה אתם עושים, בלי התחכמויות. סיבה נוספת לא להתחכם היא כדי לסייע לאלגוריתם של לינקדאין להבין בדיוק מה אתם עושים ולהציף את הפרופיל שלכם בחיפושים רלוונטיים בלבד.
סיפור חיים מקצועי [Profile Section Summary]
מזל טוב. לא הודחתם על ידי המחפש לטובת פרופיל אחר והוא לחץ על תוצאת החיפוש שלכם. עכשיו נחשף המחפש לפרופיל המלא שלכם, והמידע הראשון שמובא בפניו הוא מקום העבודה הנוכחי בשמו המלא, היכן רכשתם השכלה, מאיזו מדינה אתם ומה מספר הקשרים שלכם (כאשר יש לכם יותר מ-500 קשרים מוצג הסימן 500+). עכשיו יכול המחפש להחליט אם לגלול לעבר ההשכלה האקדמית והניסיון המקצועי שלכם, או להתעכב לרגע על שתי שורות ובהן תיאור מפורט של הקריירה שלכם – סוג של סיפור חיים מקצועי.
אל תוותרו על ההזדמנות הזו לספר את סיפור חייכם המקצועי, וזאת משלוש סיבות:
- כאן המקום להפוך את הפרטים הטכניים הנוגעים לניסיון מקצועי ולהשכלה למעניינים יותר. תוכלו לספר על הלהט שגרם לכם לבחור במקצוע, על הניסיון המדויק שצברתם ועל התוכניות שלכם לעתיד, ולהכניס חום ואנושיות לקורות החיים שלכם.
- נצלו את ההזדמנות, אם יש צורך, להסביר פערים ומוזרויות בקורות החיים שלכם. חסרות לכם שנתיים של תעסוקה בין עבודות? עשיתם הסבת מקצוע? הינה הזדמנות לספר מה קרה ולהשלים את החסר. אם עושים זאת בחוכמה, גם הפערים האלה ישתלבו בסיפור הקריירה.
- לינקדאין תשתמש בסיפור החיים שלכם כדי לדייק עוד יותר את החיפושים אחריכם בעזרת מילות מפתח רלוונטיות.
כדאי שהמילים הפותחות את סיפור החיים יהיו מסקרנות, כדי למשוך את המעיין ללחוץ עליהן ולפתוח את הסיפור המלא. אפשר, למשל, לפתוח בשאלה.
השכלה וניסיון מקצועי [Experience & Education]
אין צורך להסביר למה הפרטים האלה חשובים – זוהי ליבת קורות החיים הדיגיטליים שלכם. הכנסת פרטי השכלה אקדמית או מקצועית היא בעיקר עניין טכני: יש לדייק את שם התואר שקיבלתם ולכתוב אותו בצורה שמובנת לכולם, יש לבחור את מוסד הלימודים מתוך הרשימה שיציף לכם לינקדאין (במידה שהמוסד פתח חשבון בלינקדאין) ואת שנות הלימוד.
כאשר מדובר על השכלה מקצועית, יש לפרט לא רק את סוג המשרה והשנים שבהן עסקתם בה, אלא לחדד את הניסיון המקצועי המדויק שצברתם בכל משרה ובכל תפקיד. גם כאן כדאי לשמור על איזון בין שני עקרונות: האחד – פשטות ודיוק נטולי סופרלטיבים וקלישאות, והשני – הכנסת חיים לטקסט.
זה המקום גם להוסיף פעילויות התנדבותיות שלכם. מחקרים מראים שהתנדבות היא סמן חיובי מאוד בעיני מעסיקים פוטנציאליים.
כישורים [SKILLS]
בניגוד לקורות חיים מהסוג הישן, לינקדאין מאפשרת לכם לנסח מה הכישורים המקצועיים שצברתם ומאפשרת לחברים שלכם ברשת לאשר (endorse) שאכן יש לכם כישורים אלה. המשתמשים שמאשרים כישור שלכם יכולים לתת ציון של 1–3 כוכבים למידת המומחיות שלכם בנוגע לכישור הרלוונטי, ולינקדאין מחייבת אותם להסביר באיזה אופן למדו על כישורים אלה: קשרי עבודה, קשרי חברות וכדומה.
מערך הכישורים והאישורים מאפשר למי שנחשף לפרופיל הלינקדאין שלכם לדעת אם הטענה שלפיה יש לכם יכולות עבודה גבוהות עם תוכנות אופיס, ידע מקצועי בתחום דיני התאגידים או יכולת דיבור בפני קהל היא נכונה, ושאלו יכולות שגם אחרים מאשרים שאכן יש לכם.
לכן, חשוב להציף מערך כישורים עשיר, שיפרושׂ רשת של הזדמנויות לאישורים מחברים. אפשר להתייחס לכישורים טכניים כמו היכרות מעמיקה עם אקסל, לכישורים אנושיים כמו יכולת שכנוע או לכישורים מקצועיים כמו שיווק דיגיטלי או ניהול רשתות חברתיות. רק היזהרו שלא להגזים בכישורים או לציין כישורים מובנים מאליהם.
הישגים [Accomplishments]
הישגים, או Accomplishments, הוא סוג של סעיף סל בפרופיל הלינקדאין שלכם. החשיבות של חלק זה פחותה משל השאר, אך עדיין כדאי להשתמש בו. כאן, למשל, אפשר להתייחס לפרויקטים שביצעתם (למשל – פרויקט גיוס המונים שהרמתם, התנדבות שביצעתם וכדומה), פרסומים שלכם (טורים שכתבתם, מאמרים שפורסמו וכדומה), שליטה בשפות ועוד.
פרטי קשר [Contact Details]
אל תשכחו להוסיף את כל פרטי הקשר הרלוונטיים אליכם. הרי לא עבדתם כל כך קשה על הפרופיל שלכם רק כדי שמי שהתעניין בכם לא יוכל להשיג אתכם. הכניסו לפרטי הקשר את הטלפון, המייל, חשבון הטוויטר, המסנג’ר ואת כתובת אתר האינטרנט שלכם – אם יש לכם כזה.
צעד אחרון: URL אישי [Edit Public Profile & URL]
כאשר אתם פותחים חשבון בלינקדאין, הוא מקבל URL שרירותי. ניתן לשנות זאת בהתאמה אישית, כך שהשם שלכם יהיה חלק מה-URL. כדאי לעשות זאת, לא רק מטעמים אסתטיים אלא מכיוון שהקישור לפרופיל הלינקדאין שלכם צריך להופיע על כרטיס הביקור הדיגיטלי והפיזי שלכם, וכדאי שהוא לא יתפוס יותר מדי מקום. נוסף על כך, חבל לפספס הזדמנויות נוספות להכניס לתודעת המחפשים את השם שלכם.
אם לא הצלחתם להבין מהכתבה איך לבנות פרופיל לינקדאין אל דאגה יש לנו פתרון!
המרכז האקדמי פרס השיק לאחרונה את פלטפורמת “אינפיניטי“, הפלטפורמה מציעה מגוון קורסים שפתוחים בחינם לסטודנטים ולבוגרים של המרכז האקדמי פרס, בסיום כל קורס, המשתתפים מקבלים תעודה רשמית!
כל הקורסים מתמקדים בחדשנות, בינה מלאכותית ומעניקים לכל מי שצופה בקורסים את כל הכלים להיות הכי רלוונטי בשוק העבודה. בין היצע הקורסים ניתן למצוא את הקורס “ניהול קריירות בעולם החדש” בהנחיית שירלי תדיון, מאמנת לפיתוח קריירה ומומחית לינקדאין. תוך כדי הקורס תקבלו את כל הכלים לבניית פרופיל הלינקדאין המושלם שיקפיץ לכם את המוניטין בעולם העבודה.
להרשמה לאינפיניטי לחצו כאן>>
רוצים עוד הכוונה בבניית הפרופיל? היחידה לפיתוח קריירה של המרכז האקדמי פרס לרשותכם!
היחידה לפיתוח קריירה במרכז האקדמי פרס, חרתה על דגלה את חשיבות החיבור בין אקדמיה לקריירה. היחידה ביססה בשנים האחרונות את מעמדה כמי שמסייעת לסטודנטים במרכז האקדמי פרס לרכוש את כל הכלים הנדרשים כדי לפתח – עוד בזמן התואר – קריירה מוצלחת ומתגמלת, כזו שאפשר להתאהב בה.
היחידה נותנת הרצאות וסדנאות בנושא קריירה, עולם התעסוקה, תוכנות ששימושיות ועוד.
אחת הסדנאות של היחידה היא בנושא בניית פרופיל לינקדאין מוצלח, איך משלבים כלי בינה מלאכותית (AI) בבניית הפרופיל, איך מאתרים משרות רלוונטיות ונותנת את המעטפת המלאה לבניית הפרופיל המושלם.
פרסמתם את הפרופיל? יופי. עכשיו אפשר להתחיל לעבוד כדי להרחיב את רשת הקשרים שלכם.