מנהל עסקים הוא תחום אקדמי רב מימדי, כזה שמקיף הרבה מאוד נושאי לימוד החיוניים לניהול עסק. מטבע הדברים, בסוג תואר כזה נלמדים רוב הנושאים באופן רוחבי, ולסטודנט ניתנת אפשרות להעמיק רק בחלק מהם, במסגרת קורסי בחירה או מסלולי העמקה. אם יש תחום שכדאי לכל הסטודנטים במנהל עסקים להעמיק בו, זהו תחום הדיגיטל. למה? הנה 5 סיבות ללמוד דיגיטל.

1. כי הפרסום עובר לדיגיטל
שנת 2017 נחשבת כשנת המהפך, בה ערוץ הפרסום הגדול ביותר בארה”ב היה הדיגיטל, עם מעל 40% מהוצאות הפרסום בעולם, הרבה יותר מנתח הטלוויזיה או העיתונות. לפי מחקר של משרד רואי החשבון PwC, תוך 3 שנים יעלה נתח הפרסום בדיגיטל בארה”ב למעל 50%, והוא ממש לא יעצור שם. מנהל שלא מכיר את יסודות הפרסום בדיגיטל, יתקשה להבין את מהלכי השיווק והפרסום של החברה ויהיה מנותק מהערוץ החשוב ביותר לעסק: שיווק ומכירות.
2. כי המכירות עוברות לאי-קומרס
יותר ויותר אנשים מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים דרך האינטרנט מאשר להגיע לחנות עצמה. לפי מחקרים שונים, אחוז המכירות באינטרנט (E-Commerce), נע בין 2% מכלל המכירות בתחום המזון ל-20% מכלל המכירות בתחום האופנה וההלבשה. ההערכות הן כי ב-5 השנים הקרובות מספרים אלה יזנקו, כאשר ההערכות הצנועות ביותר גורסות כי המכירות באינטרנט יוכפלו, וההערכות המפריזות מדברות על תפיסת 80% מהמכירות עד 2023. כך או אחרת, מנהל בכיר שאינו מכיר את מושגי היסוד ותהליכי המכירה באי-קומרס, מפספס ערוץ מגע חשוב וצומח עם לקוחות החברה.
3. כי הנכס החשוב ביותר של ארגונים הוא דאטה

אחד החידושים הגדולים של עולם הדיגיטל, הוא איסוף דאטה ברמות שעסקים רק יכלו לחלום עליהן עד לפני שנים ספורות. מי האנשים שגולשים לאתר החברה? מה מאפיין אותם דמוגרפית? מי האנשים שנמצאים בדפי הרשתות החברתיות שלכם? כמה מהם רכשו מכם מוצרים בפועל? מה עושים עם אלה שהתחילו תהליך רכישה ואז נטשו את האתר? שאלות אלה ניתנות כיום למענה מיידי וארגונים צוברים דאטה על לקוחות בכמויות גדולות. השילוב בין מערכות ניהול לקוחות (CRM) לבין איסוף דאטה בדיגיטל, מאפשר הכנסת מערכות של אוטומציית שיווק לתוך העסק. מערכות אלה מאפשרות שיווק פרסונלי, בו כל צרכן מקבל את המסר שמתאים לו. מנהל שלא מכיר את תחום הדיגיטל, לא יוכל לחבר בין יכולות איסוף המידע לבין שימוש חכם במידע זה.
4. כי רשתות חברתיות הן כאן כדי להישאר
הנה מספר נתונים יבשים: יותר מ 3.5 מיליון ישראלים נכנסים בכל יום לפייסבוק; יותר מ-30% מהישראלים משתמשים באינסטגרם, והם עושים זאת כ-12 פעמים ביום, שזה יותר מהממוצע העולמי; טוויטר היא זירה בה פעילים כמעט כל העיתונאים הנחשבים בישראל, המסקרים כמעט כל תחום עיסוק של חברה. הרשתות החברתיות כאן כדי להישאר ולצמוח, והן הפכו לערוץ מגע ישיר עם צרכנים. מלאכת ניהול רשתות חברתיות היא מלאכה עדינה ומורכבת, שכן רשתות אלה הן לא רק אמצעי לפנות אל הצרכנים ולפרסם אליהם באופן ממוקד, אלא מקום בו הצרכנים יכולים לפנות אל המותגים והעסקים, ואף ליצור משברי רשת בעקבות תלונות לא מטופלות או קמפיין פוגעני. מנהל שמבין את יסודות הניהול של רשתות חברתיות יכול לנווט את החברה להישגים טובים יותר.
5. כי הדיגיטל נשזר בכל תחומי עיסוק החברה

סטודנטים הלומדים מנהל עסקים פותחים מספר אפשרויות לקריירות ניהול. יש כאלה שיעסקו בתחום משאבי האנוש, יש שיעסקו בשיווק ומכירות, יש שיעסקו בניהול מידע, ויש שיעסקו באסטרטגיה או בכספים. כמעט כל תחום ניהול נפגש עם הדיגיטל בצורה כזו או אחרת. רוצים קריירה בתחום של ניהול מערכות מידע? הערך הגדול ביותר של מידע לעסק הוא בחיבור שלו לאוטומציית שיווק דיגיטלית. מעוניינים בקריירה בתחום משאבי האנוש? תהליכי גיוס נעשים היום תוך שימוש גובר בסרטונים שיווקיים המיועדים לעובדים פונטציאליים, בעבודה חכמה ברשתות חברתיות כמו לינקדאין ובתהליכי מיון ראשוניים שמתבצעים בדיגיטל. רוצים להיות באגף האסטרטגי של החברה? מאמצים רבים מושקעים היום באסטרטגיית שיווק דיגיטלית. ניהול פיננסי? בלי להבין אי-קומרס או תועלת בהשקעה בשיווק דיגיטלי, לא תוכלו לקחת החלטות נכונות. לא משנה באיזה סוג של קריירת ניהול תבחרו, ידע בעולם הדיגיטל יאפשר לכם לעשות את זה טוב יותר.
ולסיכום: הניהול צמא למנהלים שהם “הנדז און” בדיגיטל
יש מנהלים שיודעים לנהל עובדים מלמעלה, ויש מנהלים שעושים זאת מתוך היכרות מעמיקה עם העבודה עצמה. אלה מנהלים שמכונים “הנדז און”, כלומר: הם מבינים את הביטס והבייטס של תחום הניהול שלהם, מכירים את המונחים בהם משתמשים העובדים ויכולים לנהל אותם באופן מדויק יותר. עולם הדיגיטל הוא מורכב מאוד, ועסקים כיום צמאים למנהלים שיכולים להיות “הנדז און” בתחום הדיגיטל.
מעוניינים להכיר את ההתמחות שלנו בשיווק? מלאו את הפרטים בטופס למטה!