אם בפייסבוק יש חברים, בלינקדאין, כיאה לרשת מקצועית, יש “קשרים” (Connections). הקשרים הם הקהל הראשוני שלכם, זה שמחובר אליכם וזה שייחשף ראשון לפוסטים שתעלו, ולכן הם גם המפתח לפעילות תוכן אפקטיבית ברשת לינקדאין.
רשת הקשרים בלינקדאין: זו לא הכמות, זו האיכות
ככל שתעשירו את מעגל הקשרים שלכם בלינקדאין עם קשרים רלוונטיים לתחומי העיסוק שלכם ולנושאי העניין שלכם, כך יגדל הסיכוי לחשיפה משמעותית של התוכן שלכם, לקבלת endorsements לכישורים שלכם, לקבלת המלצות ולבניית אוטוריטה ברשת.
כמו בכל רשת חברתית, מספר הקשרים מעיד על חוזקו של הפרופיל. כיוון שמדובר ברשת מקצועית, בניית מעגלי הקשרים בלינקדאין צריכה להיעשות בזהירות. קשר לא רלוונטי, שבו התחברתם אל איש שכלל לא קשור לתחומי העניין שלכם וממילא לא יתעניין בתוכן שלכם, עלול להפוך לקשר שפוגם בתפוצת התכנים שלכם.
במילים אחרות: איכות רשת הקשרים ומידת הרלוונטיות שלה אליכם חשובות יותר מהכמות.
קרבה מדרגה ראשונה, שנייה ושלישית: כך בנויה רשת הקשרים של לינקדאין
כדי להתחיל לבנות את מערכת הקשרים שלכם בלינקדאין, יש להבין תחילה כיצד רשת הקשרים הזו בנויה.
לינקדאין מסדרת את הקשרים שלכם בצורה מעגלית:
- במעגל הראשון (מסומן כ-1st) נמצאים האנשים שמחוברים אליכם ישירות. חיבור זה נעשה כאשר אתם מאשרים בקשה ישירה של משתמשים אחרים להצטרף אל מעגל הקשרים שלכם, או כאשר אתם שולחים הזמנה שכזו אל משתמש והוא מאשר את הבקשה. אנשים הנמצאים במעגל הראשון שלכם הם הזמינים ביותר לפנייה ישירה בהודעה, וניתן לעשות זאת בלחיצה פשוטה על כפתור.
- במעגל השני (מסומן כ-2nd) נמצאים האנשים שמחוברים לאלה שנמצאים במעגל הראשון שלכם. כדי לצרף אנשים מהמעגל השני למעגל הראשון שלכם, תוכלו לשלוח להם הזמנת חיבור על ידי לחיצה על כפתור “connect” המופיע סמוך לפרטיהם בתוצאות החיפוש של לינקדאין.
- במעגל השלישי (מסומן כ-3rd) נמצאים האנשים שמחוברים לאנשים במעגל השני שלכם. בחלק מהמקרים ניתן לפנות את חברי המעגל השלישי באופן ישיר עם בקשה לצרף אותם למעגל הראשון שלכם ובחלק מהמקרים הדבר אפשרי רק למי שרכש חבילה בתשלום המאפשרת לפנות במייל ישיר (Inmail) אל חברים שהם לחלוטין מחוץ למעגל הקשרים שלכם.
בנוסף, גם חברי קבוצות לינקדאין שבהן אתם חברים נחשבים לחלק מהרשת שלכם, וניתן לפנות אליהם ישירות כדי להתחבר.
צעד ראשון: איך לצרף קשרים ראשונים לרשת שלכם?
בתחילת הדרך אתם לא צפויים לקבל הזמנות רבות להצטרף למעגל החברים שלכם. זה יקרה רק לאחר שכבר יש לכם רשת קשרים ראשונית והתחלתם להעלות תכנים לרשת. לכן, כדאי להשקיע זמן, לחפש בלינקדאין משתמשים שמתאימים לרשת שלכם, ולהזמין אותם להצטרף.
הדרכים הבסיסיות לשליחת הזמנות הצטרפות למעגל שלכם:
- לחיצה על כפתור Connect בדף הפרופיל של משתמש.
- חיפוש משתמשים לפי שם, תחום עניין או מקום עבודה, ולחיצה על כפתור Connect בעמוד התוצאות.
- לאפשר לרשת לינקדאין להיכנס אל ספר הטלפונים וכתובות המייל שלכם בטלפון הנייד או במחשב, ולמצוא את החברים שנמצאים כבר ברשת. ניתן גם להזמין חברים שלא נמצאים בלינקדאין להיכנס אל הרשת ולהצטרף למעגל שלכם.
- להשתמש בהצעות שמציפה רשת לינקדאין כ”אנשים שאתם עשויים להכיר”, וללחוץ על כפתור Connect לקשרים שנראים לכם מתאימים. ההצעות שבונה לינקדאין מבוססות על הפרטים שהזנתם לפרופיל שלכם כאשר הקמתם אותו.
צעד שני: איך להמשיך לצרף חברים לרשת שלכם
לאחר שגיבשתם רשת קשרים ראשונית, תוכלו להרחיב את מעגלי הקשרים שלכם על ידי פעילות חכמה ברשת:
- הצטרפות לקבוצות לינקדאין רלוונטיות. כאמור, רשת לינקדאין מאפשרת לפנות באופן ישיר אל חברי קבוצות לינקדאין משותפות בבקשת צירוף למעגל המשתמשים שלכם. אם הצטרפתם לקבוצות הקשורות ישירות לתחומי העיסוק שלכם, הסיכוי שתמצאו בתוכן קשרים רלוונטיים הם גבוהים. אם אתם פעילים בקבוצות אלה, הסיכוי שאותם משתמשים יאשרו את בקשת ההצטרפות – גבוה, כיוון שהם מכירים בכך שיש לכם מה להגיד בתחומי העניין המשותפים שלכם.
- חיפוש חכם ברשת: רשת לינקדאין מאפשרת חיפוש קשרים אופציונליים בכמה דרגות עומק, וביניהן:
- ניתן לחפש לפי שם איש הקשר. כך, למשל, תוכלו לחפש ישירות את המרצה החדש שלכם בקורס, את הבוס הקודם או דמות מוכרת בעולם התוכן שלכם שאליה תרצו להתחבר.
- ניתן לחפש לפי שם התפקיד, למשל: Lawyer, Marketing Manager או Chief Technology Officer.
- ניתן לחפש לפי מקום עבודה, למשל: Nestle, IBM, או Delek Motors.
- ניתן לשלב בין החיפושים האלה, ולהתמקד בחיפוש אנשים בעלי תפקיד רלוונטי ובחברות רלוונטיות, למשל: אנשי IT בחברות היי טק ישראליות.
- העלאת תכנים איכותיים ומקצועיים לרשת שלכם באופן שוטף. ככל שהתכנים שלכם יזכו ליותר תפוצה וליותר מעורבות, שיתופים ותגובות, גובר הסיכוי שאנשים הקשורים לתחום העיסוק שלכם ולנושאי העניין שלכם יתעניינו בכם ויבקשו להצטרף לרשת שלכם.
צעד שלישי: ניהול שוטף של רשת הקשרים בלינקדאין
בתוך הפרופיל שלכם בלינקדאין, קיים אזור של ניהול הקשרים. באזור זה תוכלו לצפות בבקשות של משתמשים להצטרף לרשת שלכם, ולהחליט אם לאשר אותם או לא.
באותו אזור תוכלו לצפות גם בהזמנות הצטרפות שאתם שלחתם למשתמשים אחרים. שימו לב: אם תשלחו יותר מדי בקשות חברות שלא ייענו, רשת לינקדאין עלולה לזהות זאת כספאם או כהטרדה. לכן, הקפידו על שליחת בקשות חברות בקצב הגיוני, ואם לאחר תקופה של כמה ימים הבקשות אינן נענות, הסירו אותן.
אחת הדרכים להגדיל את הסיכויים לאישורי הזמנות למעגל הקשרים שלכם היא שליחת הודעה אישית יחד עם ההזמנה, הודעה המסבירה מדוע אתם סבורים שיש לכם מן המשותף.
דרך נוספת היא לבקש מאנשים במעגל הראשון שלכם לעשות היכרות (Introduce) עם מישהו שנמצא במעגל הראשון שלהם אך לא במעגל הראשון שלכם. המלצה שכזו מעלה משמעותית את הסיכויים לחיבור.
לסיכום: רשת חברים יש גם לבנות וגם לתחזק
בניית רשת קשרים רלוונטית עומדת בבסיס השימוש ברשת לינקדאין ובבסיס חיזוק האוטוריטה שלכם. כאשר אתם נכנסים אל הרשת, יש צורך להשקיע זמן בגיבוש מעגל הקשרים הראשון שלכם. אולם כאן העבודה לא נגמרת. יש להמשיך ולצרף קשרים למעגל שלכם ולהפיץ אליהם תוכן רלוונטי באופן שוטף.
הבשורות הטובות הן, שבניגוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם, שמחייבות זמינות גבוהה והתחברות יומיומית לרשת, ניתן להגדיר יום אחד בשבוע שיוקדש לתחזוק מערכת הקשרים שלכם. עבודה סדורה וקבועה תבנה לכם מעגל קשרים רלוונטי ובעל ערך, מבלי להקדיש לכך יותר מדי זמן. עם זאת, רשת לינקדאין הולכת וצוברת תאוצה, ואם אתם אוהבים את הקריירה שלכם, יש סיכוי שהתוכן שייצרו המשתמשים במעגל הקשרים הראשון שלכם יהיה הרבה יותר מעניין מאשר בשאר הרשתות החברתיות, ותמצאו את עצמכם מבלים יותר ויותר זמן בלינקדאין.
רוצים ללמוד עוד על לינקדאין ולצאת עם תעודה?
המרכז האקדמי פרס השיק לאחרונה את פלטפורמת “אינפיניטי“, הפלטפורמה מציעה מגוון קורסים שפתוחים בחינם לסטודנטים ולבוגרים של המרכז האקדמי פרס, בסיום כל קורס, המשתתפים מקבלים תעודה רשמית!
כל הקורסים מתמקדים בחדשנות, בינה מלאכותית ומעניקים לכל מי שצופה בקורסים את כל הכלים להיות הכי רלוונטי בשוק העבודה. בין היצע הקורסים ניתן למצוא את הקורס “ניהול קריירות בעולם החדש” בהנחיית שירלי תדיון, מאמנת לפיתוח קריירה ומומחית לינקדאין. תוך כדי הקורס תקבלו את כל הכלים לבניית פרופיל הלינקדאין המושלם שיקפיץ לכם את המוניטין בעולם העבודה.
להרשמה לאינפיניטי לחצו כאן>>