מה תלמדו במסגרת התעודה
שיווק פוליטי הוא תחום מדעי צעיר ודינאמי המבוסס על מחקר בין-תחומי ועל מגוון רחב של תאוריות שפותחו במדעי החברה, פסיכולוגיה והתנהגות צרכנים ,כלכלה ושיווק גם יחד.
קורס זה מספק לסטודנטים סקירה מקיפה של מסגרות, מושגים, תאוריות, וטכניקות במטרה לנסות ולהבין את התנהגות המצביע הפוטנציאלי. מה מניע אנשים להצביע למרות שסטטיסטית אין משקל להצבעתם? מה גורם לפרטים לשנות דפוסי הצבעה ? והאם יש קמפיין נכון ? הקורס מספק לסטודנטים מושגים, תיאוריות וכלים לפיתוח מחשבה ביקורתית בקשרים בין פוליטיקה, תקשורת ושיווק. כיצד פוליטיקאי ממתג את עצמו ועד כמה מיתוג ושיווק פוליטי דומים ושונים מעולם המוצרים והשירותים. הסטודנטים ילמדו מהו מחקר פוליטי, כיצד מגבשים אסטרטגיה בשיווק פוליטי וכן טקטיקות במערכת בחירות.
הקורס הינו חלק מתכנית תואר פלוס לפיה מעבר 2 הקורסים (ניהול מותגים + שיווק פוליטי).
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
- לזהות מושגים מרכזיים הקשורים לתחום של שיווק פוליטי.
- להכיר את הגישות התיאורטיות המרכזיות השונות לניהול תהליך של שיווק פוליטי.
- לנתח מתוך סקרים ומחקרים מהם העדפות הציבור בתחומים שונים, כיצד על המועמד להשתמש נכון במידע זה.
- לבנות קמפיין פוליטי החל מהמחקרים המקדימים, דרך עיצוב ומיצוב הדמות הפוליטית ועד לניתוח תוצאות לאחר הקמפיין.