מה תלמדו במסגרת התעודה
עולם האיקומרס שינה פניו בעשור האחרון ועם תחילת משבר הקורונה, הפכה זירת האונליין למרכז המסחר העולמי. מגמת הצמיחה בשנה האחרונה שקולה בקצב ההתפתחות שלה לקצב הצמיחה של 8 השנים האחרונות. המשמעות היא כי העולם ממשיך להתקדם ולהתפתח בצעדי ענק אל עבר עולמות האיקומרס ועל כן ידע זה מהווה חלק מרכזי בהתפתחותו של מנהלי ההווה והעתיד.
בקורס משלבים בינה מלאכותית בהקשר של שיווק ומסחר אלקטרוני. כמעט בכל שיעור משתמשים בCHATGPT, במידג’רני ובעוד כלים משמעותיים.
אם בעבר, חלק מתהליכי המכירות היו פרונטליים, טלפוניים ומכירות איקומרס היו שמורות לחברות טכנולוגיות מתקדמות, הרי שכיום, כל חברה, קטנה כגדולה נדרשת לידע ולכלים על מנת לבסס את היכולת המקוונת שלה לצורך מעקב והשפעה על מסע הלקוח – תהליך שעובר לקוח פוטנציאלי מרגע החשיפה למוצר/שירות ועד לרכישה בפועל, ואף מעבר לכך, בניית מערכת יחסים מתמשכת במסגרת שירות ושימור הלקוח.
על מנת להבין את עולם האיקומרס,יש להכיר את שני חלקיו המרכזיים, פלטפורמות ה- Marketplaces אל מול האתרים הממותגים Branded Websites, האסטרטגיות המרכזיות שמובילות את תהליכי הרכישה, את האסטרטגיות הקיימות להפיכת ליד (לקוח פוטנציאלי) ללקוח וזאת בנוסף להבנה של תהליכי הלוגיסטיקה, השיווק ושיטות המכירה המתקדמות ביותר הקיימות כיום בתחום.
מטרת הקורס היא להציג לסטודנטים את עולם האיקומרס המתפתח והמרתק הזה, ממה הוא מורכב ולתת כלים שיאפשרו לכל מנהל לבצע מחקרי שוק מקיפים תוך קבלת החלטות ניהוליות לגבי סוג הפלטפורמה המתאימה, שילוב הפלטפורמות, תהליכים במעבר לסביבת המסחר האלקטרוני, והכרות עם עולם הלוגיסטיקה והמשלוח שמשלימה את מעגל תהליך הסחר.
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
- לזהות את המושגים המרכזיים בעולמות האיקומרס.
- לבצע מחקרי שוק ולנתח אסטרטגיות איקומרס.
- להבין את ההיבטים הניהוליים, העסקיים והשיווקיים בניהול חנויות אמזון ואיביי.
- להבין ולנתח מהי פלטפורמת המכירה המתאימה ביותר, בהתאם לצרכי הארגון והחברה.
- הכרה מעמיקה עם עולם שיווק וניהול תוכן באיקומרס.