מה תלמדו במסגרת התעודה
בין אם מדובר באדידס, תנובה, קוקה קולה, יונדאי או דיסני, הבסיס להצלחה של ארגון הוא בהבנה יסודית של האופן שבו צרכנים חושבים, מרגישים, בוחרים, צורכים ומעריכים. למעשה כל ההחלטות הנוגעות לפיתוח תמהיל שיווקי יעיל עבור מוצר או שירות מתבססות על הבנה מעמיקה של קהל המטרה. הפסיכולוגיה של הצרכן הוא תחום מדעי צעיר ודינאמי המבוסס על מחקר בין-תחומי ועל מגוון רחב של תאוריות שפותחו במדעי החברה, במיוחד בפסיכולוגיה. ידע של עקרונות, תאוריות ומושגים הנוגעים לפסיכולוגיה של הצרכן הופך להיות חשוב יותר ויותר עבור משווקים ומעצבי מדיניות ציבורית. קורס זה מספק לסטודנטים סקירה מקיפה של מסגרות, מושגים, תאוריות, וטכניקות במטרה לחדור ללב ולמוח של צרכנים. הסטודנטים נדרשים להגיע לכיתה מוכנים לדיונים על חומר השיעור. השתתפות בדיונים תורמת לאווירת הלימוד בכיתה, ומאפשרת לסטודנטים לפתח מיומנויות של הצגה והגנה על רעיונות כמו גם חשיפה לנקודות השקפה מנוגדות. מיומנויות אלו הן בעלות ערך רב בכל קרירה עתידית.
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
- להכיר את המושגים, התאוריות, המודלים והכלים הבסיסיים בתחום הפסיכולוגיה של הצרכן.
- להעריך את החשיבות האסטרטגית הגלומה בהבנה מעמיקה של צרכנים לצורך פיתוח אסטרטגיות.
- שיווקיות יעילות המבוססות על תאוריות ולא רק על אינטואיציה וניסיון.
- לפלח את השוק של חברות ומותגים תוך התייחסות לבסיסי פילוח מתקדמים.
- לבחון בשיטתיות שאלות כמו מה משפיע על הצרכן בתהליך הקניה, כיצד הצרכן מגבש עמדות, ומהם התהליכים הכרוכים בתכנון מאמצי השכנוע של צרכנים.
- להכיר מודלים של קבלת החלטות של צרכנים.