בכל שנה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מבצעת סקר בקרב מאות אלפי סטודנטים אשר בוחן את שביעות רצונם, מהמוסד בו הם לומדים. המרכז האקדמי פרס, זכה בפעם השלישית ברציפות במקום הראשון מבין כל המוסדות האקדמיים בישראל!
מה הופך סטודנט לשבע רצון? עפ”י התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות – רמת הקורסים, איכות המרצים, יחס המרצים לסטודנטים ושילוב טכנולוגיות למידה בהוראה – הם הפרמטרים הקובעים את איכות המוסד, ובכל הפרמטרים שנבדקו , עמד המרכז האקדמי פרס מעל כולם.
המרכז האקדמי פרס ברחובות, שכבר 16 שנים מכשיר מדי שנה למעלה מ-7500 סטודנטים במסלולים מגוונים, “פיצח את השיטה” ועומד בראש הטבלה עם ציון ממוצע של 4.27! – הגבוה ביותר מבין כל המוסדות שנבדקו.
למשל, אוניברסיטת רייכמן דורגה במקום החמישי עם ציון ממוצע של 4.05, בעוד שהאוניברסיטה הפתוחה התברגה במקום ה-12 עם ממוצע של 3.94, הקריה האקדמית אונו מיד אחריה במקום ה-13 עם ממוצע של 3.93 , ובתחתית הדירוג במקום ה-39 נמצאת המכללה למנהל, עם ציון ממוצע של 3.65 בלבד.
דירוג | שם המוסד | ציון ממוצע |
1 | המרכז האקדמי פרס | 4.27 |
5 | אוניברסיטת רייכמן | 4.05 |
12 | האוניברסיטה הפתוחה | 3.94 |
13 | הקריה האקדמית אונו | 3.93 |
39 | המכללה למנהל | 3.65 |
כיצד הפרמטרים הללו הובילו את המרכז לזכות במקום הראשון מבין כל המוסדות האקדמיים?
ראשית, רמת הקורסים של המרכז הינה הגבוהה והאיכותית ביותר. מה הופך קורס לאיכותי? רוב הסטודנטים שמים לנגד עיניהם דווקא את “היום שאחרי” – היום בו יצטרכו לפגוש את שוק העבודה ולהשתלב בו בהצלחה. לדעת הסטודנטים, קורס בעל רמה גבוהה הוא קורס המכשיר אותם לשוק העבודה.
המרכז האקדמי פרס הבין זאת ומציע את “תואר פלוס” – קורסים פרקטיים המעניקים כלים מעשיים, ולבסוף גם תעודות מקצועיות, איתן יכול הסטודנט לצאת לשוק העבודה עם יתרון ברור על פני מועמדים אחרים. חלק ממסלולי הלימוד אפילו מבטיחים השמה בסופם! כך למשל, התואר הראשון במנהל עסקים משלב לימודי תעודה מעשיים בגישור והתואר השני ביעוץ ופיתוח ארגוני מאפשר קבלת תעודה בפיתוח צוותים. בעזרת תעודות וכלים אלה, הסטודנט מרגיש בטוח לצאת לשוק העבודה.
למידה היברידית מכל מקום – בזכות הטכנולוגיה
בעת תקופת הקורונה, הלמידה באקדמיה שינתה את פניה, כשהסטודנטים החלו ללמוד מהבית לאור נסיבות התקופה. הסטודנטים, שהגמישות חשובה להם, בירכו על ההתפתחות. המרכז האקדמי פרס ניצל את ההזדמנות, והיה הראשון לפתח תשתית טכנולוגית משוכללת המותאמת לצרכים החדשים – ואיפשר למידה היברידית מכל מקום (מהבית ומהקמפוס). גם כאן, המרצים וראשי החוגים התייעלו והתגייסו למען סטודנטים שהתקשו או לא הספיקו לקחת חלק בשיעורים. נוכחותם הפיזית של הסטודנטים נדרשת רק כאשר שיטת הלימוד דורשת זאת.
לראות את הסטודנט
כל סטודנט, ולמעשה כל אדם, רוצה לקבל את התחושה שרואים אותו – מבינים את הצרכים והקשיים הספציפיים שלו. המרצים של המרכז האקדמי פרס מעניקים יחס אישי לסטודנטים, לגיטימציה לשאלות גם מחוץ לשעות הלימודים, והכוונה מותאמת אישית – המסבירים את הציון הגבוה גם בפרמטרים רמת המרצים ויחס המרצים לסטודנטים.
ישנן מחלקות נוספות במרכז המעניקות תמיכה לסטודנטים. למשל, כל סטודנט שחש קושי כלכלי, רגשי, או זקוק לייעוץ ותמיכה בכל הקשור להסדרי מימון ומלגות, יכול להיתמך על ידי מחלקת הרווחה והמעורבות החברתית.
בנוסף לכך, המרכז האקדמי פרס הקים את מרכז רעו”ת – המעניק לסטודנטים מעטפת סיוע ייחודית הכוללת: מרתונים, שיעורי תגבור, הכוונה אישית, אבחונים דידקטיים ועוד.
כאמור, בסיום התואר, אחד האתגרים הגדולים שהסטודנטים ניצבים בפניהם הוא במציאת המשרה הראשונה בתחום שבו בחרו ללמוד. באספקט הזה, המרכז האקדמי פרס מקדיש משאבים רבים ביחידה לפיתוח קריירה, שתפקידה לסייע לכל סטודנט וסטודנטית לעצב את הקריירה שלהם ולמצוא את מקומם בשוק העבודה.
הסטודנט במרכז
בשיחה שקיימנו עם גב׳ עפרה אלול, מייסדת ומנכ״ל המרכז האקדמי פרס, היא סיכמה את הסיבה להישג, באופן המדויק ביותר: ״אנו מאמינים בהתפתחות האישית והמקצועית של הסטודנט ויודעים שקהילה אמיתית מתקיימת ומתחזקת באמצעות העצמת היחיד. על כן, תמיכה אישית וכלכלית ופעילויות המקדמות את הסטודנט במסגרת הלימודים ומחוצה לה, הם אלה שיעניקו לו את הביטחון ליציאה לשוק העבודה״
החתירה למצוינות, שמירה על איכות המרצים והקורסים, חיבור ישיר לעולם התעסוקה, יכולת השימוש בטכנולוגיות הוראה מתקדמות והאמונה בסטודנט – כל אלה הם רק חלק קטן מהמתכון להצלחה של המרכז האקדמי פרס ולזכייתו במקום הראשון בסקר שביעות רצון הסטודנטים מבין כל המוסדות האקדמיים בישראל.