אחרי שהקמתם פרופיל לינקדאין מרשים, הגיע הזמן לתכנן הלאה. איך לגרום לרשת הקשרים בלינקדאין לגדול וכיצד לצבור תדמית מקצועית בתחום שלכם? התשובה פשוטה: תוכנית תוכן ללינקדאין שתאפשר לכם לשקף לקולגות, ללקוחות ולמעסיקים פוטנציאליים את המקצועיות, הניסיון והחשיבה היצירתית שלכם.
תוכנית תוכן ללינקדאין: מה הכלים שיש?
כמו בכל רשת חברתית, התפוצה האורגנית, זו שנעשית ללא תשלום, מוגבלת. כלומר: גם כאשר יש לכם 500 קשרים בלינקדאין, רק חלק מהם ייחשפו לפוסט שתעלו בלינקדאין, ולפעמים מדובר באחוזים בודדים.
כיצד בוחרת לינקדאין לכמה אחוזים מהקשרים שלכם ייחשף הפוסט שהעליתם? בדומה לפייסבוק, אפשר לראות שללינקדאין יש כמה כללי ברזל באשר לתפוצת פוסטים:
- סרטון וידיאו הוא בעל פוטנציאל תפוצה גבוה בהשוואה לפוסט של תמונה או של טקסט בלבד.
- פוסט עם תמונה הוא בעל פוטנציאל תפוצה גבוה יותר בהשוואה לפוסט של טקסט בלבד.
- פוסט עם טקסט ארוך הוא בעל פוטנציאל תפוצה גבוה יותר בהשוואה לפוסט עם טקסט קצר.
- פוסט שבו מופיע קישור אל אתר חיצוני ללינקדאין הוא בעל פוטנציאל תפוצה נמוך במיוחד.
- ל”מאמר לינקדאין” פוטנציאל תפוצה בינוני, אך יש לו יתרונות אחרים – כפי שנסביר מייד.
מאמר לינקדאין: זה לא רק התפוצה, זה המיקום
בלינקדאין יש אפשרות לכתיבת “מאמר” – Linkedin Article. אפשרות זו פתוחה לשימוש מהדסקטופ, והיא מאפשרת כתיבה של מאמר היישר לתוך המערכת. תוכלו להעלות טקסט, להגדיר כותרות, להעלות תמונה ראשית, לשלב במאמר תמונות נוספות ולהטמיע בו אלמנטים שונים. בעברית המערכת אינה מושלמת, אך בהחלט פועלת, למעט כותרות שמסתבכות עם ימין ושמאל.
“מאמר לינקדאין” הוא בעל פוטנציאל תפוצה בינוני, אך יש לו יתרון אחר: הוא נשמר בצמוד לפרטי הפרופיל שלכם ויהיה אחד מפרטי התוכן הראשונים שמעסיק פוטנציאלי יפגוש כשהוא מתחיל לחפש פרטים עליכם. העלאת מאמרים מושקעים תאפשר למעסיק הפוטנציאלי או ללקוח להבין שאתם לא רק טוענים למקצוענות, ולא רק שאחרים מאשרים זאת, אלא שאתם אכן מקצועיים.
רוצים לקבל תפוצה גבוהה? רשת הקשרים שלכם חייבת להיות רלוונטית
עד כה דיברנו על פוטנציאל תפוצה. איך התפוצה נקבעת בפועל? שוב, בדומה לפייסבוק, הכוח הגדול ביותר לקביעת תפוצת הפוסט שלכם נמצא אצל החברים שלכם.
לכל אחד מאיתנו, בכל רשת חברתית, יש חברים שמחוברים אלינו יותר וכאלה שמחוברים פחות. הרשתות החברתיות בוחנות מה עושים החברים שהכי מחוברים אלינו. אם החברים שהכי מחוברים מתחילים ליצור מגע (Engagement) עם הפוסט – מסמנים אותו ב”לייק”, מגיבים עליו או משתפים – הפוסט יופץ למעגל החברים הבא, וכן הלאה.
ההיגיון ברור: אם החברים הקרובים אליכם ביותר לא מגיבים לפוסט שלכם, ברוב המקרים אין סיכוי שאנשים אחרים שלא ממש מחוברים אליכם ירצו לראות אותו בפיד שלהם. אם, לעומת זאת, החברים הקרובים אליכם דווקא מתלהבים מהפוסט ומוצאים בו עניין – כנראה הוא יכול לעניין אנשים נוספים.
המסקנה היא שכדאי לכם לוודא שרשת הקשרים שלכם רלוונטית לתחום העיסוק שלכם או לנושאי העניין שלכם. הנטייה של רבים ממשתמשי לינקדאין בתחילת הדרך היא לאשר כל בקשת הצטרפות, מכל אחד, כדי ליצור מעגל ראשוני. בהמשך הדרך הגישה הזו יכולה להיות בעוכריכם, כיוון שהאנשים שלא מחוברים אליכם או לנושאי העניין שלכם לא יגיבו לפוסט בתחום שלכם ולינקדאין יפרשו זאת כתוכן פחות רלוונטי. הסבלנות בבניית רשת קשרים רלוונטית – משתלמת.
מסקנה נוספת היא שכדאי לעורר בתוך רשת הקשרים שלכם את המודעות לכך שהעליתם פוסט, על ידי תיוג חברים ספציפיים. כמו כן, כדאי להוסיף האשטאג של התחומים שבהם עוסק הפוסט ולעניין בפוסט אנשים שעוסקים בתחום. כך תעודדו חלק ממשתמשי לינקדאין להגיב לפוסט, מה שיכול לגרור תגובות נוספות ו-Engagement גבוה.
באילו נושאים צריכה לעסוק תוכנית התוכן?
תוכנית תוכן ללינקדאין חייבת, כמובן, לעסוק בתחומי העניין המקצועיים שלכם. לינקדאין אינה רשת לשתף בה את התמונות מהחופשה האחרונה שלכם, אלא את האתגר שעליו התגברתם בעבודה או את המאמר האחרון המעניין שקראתם בתחום.
אולם, גם בתוך תחום העיסוק שלכם יש הרבה מאוד נושאי משנה. לכן, יש להחליט באיזה תחום כדאי להתמקד. הדרך הטובה ביותר לסמן את גבולות הגזרה של תוכנית התוכן שלכם היא על ידי שאילת שתי שאלות:
- מהו התחום, בענף שבו אני עוסק, שבו יש לי מומחיות מיוחדת?
- איזה ידע חסר בענף שבו אני עוסק?
המתחם שנוצר בחיבור בין התשובות לשתי השאלות האלו הוא הנושא שבו צריכה להתמקד תוכנית התוכן שלכם.
לדוגמה: אם אתם עורכי דין העוסקים בתחום הפלילי, והנושא שמעניין אתכם במיוחד הוא ענישה, ומנגד אתם יודעים שידע שחסר לעורכי דין בתחום זה הוא דרכי קביעת ענישה בישראל לעומת מדינות אחרות בעולם, נושא זה יכול להיות הנושא המרכזי של תוכנית התוכן שלכם.
תוכנית תוכן ללינקדאין: באיזו תדירות להעלות פוסטים?
תדירות העלאת לתכנים ללינדקאין תלויה בהרבה גורמים. אפשר לומר שהמינימום המומלץ הוא להעלות תוכן אחד בשבוע כדי לתחזק את המגע עם קהלי היעד, והמקסימום עומד בדרך כלל על תוכן אחד ליום.
בפועל, תוכנית תוכן ללינקדאין צריכה לחבר בין הנושאים שבהם תרצו לעסוק לבין הכלים השונים שפירטנו קודם: וידיאו, כתבת לינקדאין, פוסט תמונה וטקסט. כך, למשל, אפשר להחליט שאחת לחודש מעלים תוכן מושקע כמו סרטון קצר, אך פוסטים הכוללים טקסט ותמונה יעלו בקצב גבוה יותר, כיוון שקל יותר להפיק אותם.
דוגמה לתוכנית תוכן בסיסית של עורך הדין הפלילי שהבאנו כדוגמה קודם:
תוכנית תוכן כזו משקפת את המומחיות של אותו עורך דין בתחום, את הניסיון שלו, את העובדה שהוא מעודכן במה שקורה בתחום וגם את הלהט שלו. מעסיק פוטנציאלי, לקוח פוטנציאלי, עמית פוטנציאלי – כל אלה יתרשמו שמדובר באיש מקצוע אמיתי שאפשר לסמוך עליו.
איפה אפשר לקבל הדרכה על בניית תוכנית תוכן ללינקדאין?
המרכז האקדמי פרס השיק לאחרונה את פלטפורמת “אינפיניטי“, הפלטפורמה מציעה מגוון קורסים שפתוחים בחינם לסטודנטים ולבוגרים של המרכז האקדמי פרס, בסיום כל קורס, המשתתפים מקבלים תעודה רשמית!
כל הקורסים מתמקדים בחדשנות, בינה מלאכותית ומעניקים לכל מי שצופה בקורסים את כל הכלים להיות הכי רלוונטי בשוק העבודה. בין היצע הקורסים ניתן למצוא את הקורס “ניהול קריירות בעולם החדש” בהנחיית שירלי תדיון, מאמנת לפיתוח קריירה ומומחית לינקדאין. תוך כדי הקורס תקבלו את כל הכלים לבניית פרופיל הלינקדאין המושלם שיקפיץ לכם את המוניטין בעולם העבודה.
להרשמה לאינפיניטי לחצו כאן>>
סיכום: תוכנית תוכן ללינקדאין היא המנוע של קורות החיים שלכם
הפרופיל שבניתם בלינקדאין הוא רק הבסיס, עכשיו צריכים להניע אותו קדימה. ממש כמו רכב בעל מנוע מרשים שחייב דלק כדי להראות את ביצועיו – התוכן הוא הדלק של הלינקדאין שלכם, וישקף את המומחיות שלכם לכולם.