הכל על לימודי משפטים

הכל על לימודי משפטים

העולם האקדמי משתנה במהירות מסחררת, ואין כמו תואר ראשון במשפטים כדי להמחיש זאת. בעבר, תואר ראשון במשפטים היה מיועד בעיקר לאלה שהחליטו מראש לבחור בקריירה משפטית ולהיות עורכי דין. כיום הפך תואר ראשון במשפטים לתואר פופולרי שמעניק השכלה רחבה שיכולה להיות שימושית במגוון רחב של קריירות.

למעשה, יש לא מעט סטודנטים הלומדים תואר ראשון במשפטים כיוון שטרם החליטו באיזו קריירה לעסוק, ורואים בלימודי משפטים ידע כללי שיכול לשמש אותם בעתיד בכל דרך שבה יבחרו.

מה לבדוק לפני שבוחרים היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים?

בין אם כבר החלטתם שאתם רוצים להיות עורכי דין ובין אם לימודי משפטים מושכים אתכם מסיבות אחרות, כדאי לשקול היטב היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים. המטרה: למצוא מוסד אקדמי שיכול לתת לכם כמה שיותר ערך מוסף מעשי, בין אם בידע שהוא מעניק ובין אם בפרקטיקה שאליה תוכלו להיחשף במהלך התואר.

בין השאר, כדאי לבדוק מיהם המרצים, ולוודא שיש להם רקע מעשי ולא רק תיאורטי, לברר מה הפן המעשי שאליו תיחשפו במהלך לימודי תואר ראשון במשפטים, וגם: עד כמה המוסד האקדמי משקיע בהשמה של הבוגרים להתמחויות טובות. הינה, למשל, חמישה דברים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים

משפט מבוים תואר ראשון במשפטים

 

לימודי משפטים בעידן החדש: חשיבותה של הפרקטיקה

לכל המוסדות האקדמיים בישראל שמלמדים תואר ראשון במשפטים יש מרצים שנחשבים לחוקרים מובילים בתחומם. מתברר שהשאלה המעניינת יותר היא אם יש לחוקרים האלה גם ניסיון מעשי בשטח, שאותו הם יכולים להעביר לסטודנטים.

בריאיון שנתן פרופ’ אשר מעוז, העומד בראש בית הספר למשפטים במרכז האקדמי פרס, הוא התייחס לחשיבות הניסיון המעשי של המרצים: “היו לי מרצים משכמם ומעלה מבחינת תיאוריה, אבל חלקם לא ראו בית משפט מבפנים בחייהם, וזה מורגש. יש יתרון למרצים שיודעים איך הדברים עובדים בשטח”.

הפן הפרקטי בלימודים, אותו כדאי לקחת בשיקול היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים, בא לידי ביטוי לא רק במרצים ובחלק המעשי שבתוך הלימודים התיאורטיים, אלא בצבירת ניסיון מעשי בשטח תוך כדי הלימודים, למשל באמצעות קליניקות משפטיות שבהן משתתפים הסטודנטים, השתתפות במשפט מבוים, והרצאות של עורכי דין מובילים על הפן המעשי של המקצוע.

משפט מבוים הרכב המשפט

 

איזה מסלול ייתן לכם יתרון מובנה בתחילת הקריירה המשפטית?

כיוון שיש לא מעט סטודנטים שלומדים מדי שנה לתואר ראשון במשפטים במטרה להפוך להיות עורכי דין, התחרות בשוק לא פשוטה. מה הסוד לקבלה להתמחות טובה במשפטים? צריכים לצבור כמה שיותר יתרונות מובנים.

אחת הדרכים לצבור יתרון שכזה היא להכיר היטב את מה שקורה בעולם התעסוקה ולהתחבר אליו, כבר בזמן הלימודים. כך, למשל, במסגרת “מסלול החברות” במרכז האקדמי פרס, מסלול שבו חברות וארגונים מובילים במשק מעבירים קורס אקדמי מעשי, אפשר ללמוד בקורס שבנתה לשכת עורכי הדין בישראל. הקורס חושף את הסטודנטים באופן ישיר לתחומים השונים המרכיבים את המקצוע, ומחבר את הסטודנטים לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכל אחד מתחומים אלה. אנשי המקצוע אף מעניקים לסטודנטים עצות מעשיות לניווט דרכם המקצועית לאחר הלימודים.

נוסף על כך, ככל שתצברו יותר ניסיון מעשי במהלך הלימודים, כך תוכלו להתבלט בראיונות הקבלה למשרדים השונים. במרכז האקדמי פרס לא רק שתצברו ניסיון מעשי שכזה, אלא שתוכלו לקבל סיוע אקטיבי בקבלה למשרד שמתאים בדיוק לצרכים שלכם, כי לכל בוגר יש אישיות משלו, תחומי עניין משלו וממילא גם תחום עיסוק משפטי שמתאים לו. התוצאה היא שהבוגרים מתקבלים לכמה משרדים, וצריכים להחליט בין כמה אופציות טובות.