השתלמויות ותארים מתקדמים הופכים לחלק בלתי נפרד מהפיתוח המקצועי של מורים. המבחר של תארים מתקדמים הוא גדול ולעיתים קשה להחליט באיזה תואר שני לבחור. אחד התחומים שצובר תאוצה במערכת החינוך בשנים האחרונות הוא ייעוץ ופיתוח ארגוני. מדוע זה קורה ולמה בחירה בתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני היא הבחירה החכמה למורים?
מערכת החינוך: לימודים במהירות המחשבה
הדורות האחרונים של התלמידים, אלה שמוגדרים כ”דור ה-X”, “דור ה-Y” ו”דור ה-Z”, מאתגרים את מערכת החינוך. כל דור משתנה במהירות, עם מאפיינים תרבותיים, חברתיים וגם קוגניטיביים שונים. מערכת החינוך הבינה שעליה להתאים את עצמה לסביבה משתנה ומתפתחת במהירות. התובנה הזו מחייבת את הנהלות בתי הספר לגבש אסטרטגיות בית ספריות ובשטח נוצרים שינויים מרחיקי לכת שלעיתים משפיעים על מערכת החינוך כולה. זו הסיבה המרכזית לכך שיש ביקוש רב למורים בעלי תואר שני בתחום הפיתוח והייעוץ הארגוני, שכן ההיכרות המעמיקה שלהם עם המערכת מהווה יתרון משמעותי על פני יועצים חיצוניים.
גיוון, הרחבת דעת והכנסות: מדוע כדאי למורים לעשות תואר שני?
לתואר שני קיים גם היבט כלכלי: ככל שמורה יקדים לקבל את התואר השני, כך הרווח הכלכלי יגדל והוא ייהנה ממנו למשך שנים רבות יותר. ככל שהמורה צובר ותק, הפער בין שכרו כבעל תואר ראשון לשכרו כבעל תואר שני הולך ומתרחב. כיוון שמורים בעלי תואר שני מקבלים העלאת שכר של 8%, ההבדל עשוי להגיע לסכום של כ-1,000 שקלים בחודש למורה בעל ותק של שלוש שנים ולהגיע לסכומים גבוהים יותר למורה ותיק יותר, וזאת עוד לפני חישוב ההשפעה על גובה הפנסיה. נוסף על כך, חשוב לדעת כי 120 שעות לימודים נחשבות לשעות השתלמות.
נכון, ללימודים לתואר שני יש גם עלות כלכלית, אך קיימים מסלולים למורים הכוללים הטבות משמעותיות ומקנים הנחות בשכר הלימוד. כך, למשל, זכאים מורים להנחת שכר לימוד של כ-9,000 ש”ח בהרשמה לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס.
ברור גם שתואר שני מאפשר למורה להרחיב את ידיעותיו, בין אם בתחום שבו הוא עוסק ובין אם בהיבטים אחרים הקשורים למערכת החינוך – רגשיים, טיפוליים או ניהוליים. נוסף על כך, מורים רבים חשים עייפות מן השגרה הבית-ספרית ומעוניינים ליצור גיוון, הרחבה והעמקה. תואר שני מאפשר יצירת שגרה חדשה עם חוג חברתי נוסף, וסביבה שמאפשרת למידה והתפתחות.
לפתוח דלתות בתוך מערכת החינוך ומחוץ לה
תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני פותח בפני מורים אופקים חדשים. בסיום התואר עומדות בפניהם כמה אפשרויות תעסוקה: הם יכולים להמשיך ולעסוק בתחום החינוך כאשר באמתחתם הידע הנחוץ ליצירת שינויים ארגוניים במוסד הלימודים שלהם, הם יכולים להמשיך לתפקידים ניהוליים רחבים יותר במערכת החינוך, כמו מנהלי מוסדות חינוך, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות מקומיות, תפקידי ניהול במתנ”סים או ניהול מערכי תוכניות לימוד והעשרה מיוחדות. לחלופין, יכולים מורים לפתוח בקריירה עצמאית של יועצים ארגוניים, מחוץ למערכת החינוך, וללוות ארגונים ומנהלים להצלחות עסקיות וארגוניות.
לנצח על המהפכה החינוכית במוסד הלימודי שלך
איך עושים שינוי במערכת החינוך? שינויים גדולים מתחילים בקטן, בתוך בתי הספר. ראשיתם באיתור צרכים, בהצבעה על חוזקות וחולשות ובסימון יעדים, המשכם בפיתוח תוכניות מתאימות, וסופם ביישום התוכניות מתוך גיוס כל הנוגעים בדבר: מורים, תלמידים, הורים והנהלה. בתהליכי שינוי והטמעה אלה מתבלטים המורים בעלי התואר השני בייעוץ ופיתוח ארגוני.
מורים אלה הם גם בעלי הידע הנחוץ ליישוב סכסוכים ומחלוקות שמתגלעים במערכת החינוכית, והם מוכשרים לנהל את הידע הארגוני וליישם טכניקות למדידה ולהתייעלות. גם שינויים ברמה מקומית, כגון שינויים פנימיים בתוך בית הספר, דורשים זמן ועבודה אינטנסיביים הנמשכים לעיתים שנים עד להטמעה מלאה. משום כך, למורה בעל הידע הדרוש הנמצא בבית הספר במשרה מלאה יש יכולת רבה יותר להצביע על השינויים הנדרשים ולהטמיע אותם.
תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני: חשוב לבחור מסלול מעשי
ייעוץ ארגוני הוא תחום שאם לא מגשרים בו על הפער שבין התיאוריה לבין המציאות, מפספסים את העיקר. במרכז האקדמי פרס, הלימודים לתואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני הם מוכווני שילוב בין תיאוריה לפרקטיקה לאורך התואר כולו. כך, למשל, הלימודים כוללים סדנאות שרלוונטיות לעולמם של אנשי חינוך, כגון ניהול משא ומתן, יישוב סכסוכים, הנחיית קבוצות, וניהול ופיתוח עבודת צוות.
נוסף על כך, במסגרת העבודה המעשית בתואר הסטודנטים מייעצים בפועל לעסקים ולארגונים כמו חברות האופנה פוקס, גולף ועדיקה, חברת הנדל”ן אזורים וקבוצת רמי לוי שיווק השקמה. במהלך העבודה המעשית מלווים את הסטודנטים מרצים שהם יועצים ארגוניים מובילים.
דרך נוספת לחוות את העבודה המעשית ולהיחשף למה שבאמת קורה בארגונים גדולים היא הקורס “קולות מהשטח”, שבו הסטודנטים נחשפים ללבטים אמיתיים של ארגונים גדולים, ולומדים כיצד להתמודד עימם. במסגרת הקורס מתקיימות הרצאות אורח של אישים מובילים בתחום, החולקים מניסיונם הרחב בדבר היבטים שונים של תהליכים בארגון, כגון הטמעת שינויים במערכות, טיפול בהתנגדויות לשינוי ועוד.
המסלול שמבין מורים: תואר שני ייעודי למורים במרכז האקדמי פרס
חשוב לבחור במסלול לימודים לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני שמותאם למורים. כך, למשל, במרכז האקדמי פרס אפשר ללמוד במסלול ייעודי למורים שאותו אפשר לסיים בשנה אחת בלבד. נוסף על כך, תוכנית הלימודים בנויה באופן המתאים ללוח הזמנים העמוס של המורים ומאפשר ללמוד לתואר תוך כדי עבודה.
כמו כן, מורים הנרשמים למסלול זה אף זכאים להנחות של אלפי שקלים בשכר הלימוד, מה שהופך אותו למבוקש במיוחד.
מורים? תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני פשוט תפור עליכם
לסיכום, תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני פותח דלתות ומרחיב את התחומים והתפקידים שבהם יכולים מורים לעסוק בתוך מערכת החינוך, וזאת נוסף על היתרונות הכלכליים שהוא מביא עימו כמו תוספת לשכר. התואר מאפשר למורה לקבל על עצמו תפקידים נוספים בבית הספר או לעשות שינוי גדול יותר ולהתקדם לתפקידים ניהוליים. נוסף על כך, התואר יכול לסייע למורים שיבחרו בהמשך הדרך לפתוח בקריירה עצמאית של יועצים ארגוניים.
רוצים לשמוע עוד על תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני למורים במרכז האקדמי פרס? מלאו את הטופס: