לאתר הראשי
*9165
  • Facebook
  • YouTube
פרס פלוס
  • דף הבית
  • מדברים אקדמיה
    • מנהל עסקים
    • משפטים
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • פסיכולוגיה חינוכית
    • מדעי ההתנהגות
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
  • חיים בקמפוס
  • לוח אירועים
  • אחד על אחד
    • הסטודנטים שלנו
    • הבוגרים שלנו
  • שאלונים
  • דף הבית
  • מדברים אקדמיה
    • מנהל עסקים
    • משפטים
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • פסיכולוגיה חינוכית
    • מדעי ההתנהגות
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
  • חיים בקמפוס
  • לוח אירועים
  • אחד על אחד
    • הסטודנטים שלנו
    • הבוגרים שלנו
  • שאלונים

ראשי » מדברים אקדמיה » רני רהב: "הקורס שלנו ייתן לסטודנטים לטעום יח"צ מהשטח"

רני רהב: "הקורס שלנו ייתן לסטודנטים לטעום יח"צ מהשטח"

יחסי ציבור מנהל עסקים מסלול החברות רני רהב

מסלול החברות במרכז האקדמי פרס מכניס אל תוך האקדמיה את החברות המובילות במשק במגוון תחומים, ומאפשר להן להעביר קורס אקדמי שלם שנבנה ומועבר על ידן. בין החברות המשתתפות השנה במסלול הייחודי: בנק הפועלים, שיכון ובינוי, גיתם BBDO, לשכת עורכי הדין וגם משרד התקשורת והיח"צ "רהב תקשורת".

הזדמנות מצוינת לשאול את רני רהב, הבעלים והיו"ר של משרד היח"צ הנודע בישראל, על החיבור המעניין הזה בין אקדמיה לעולם הקריירה.

"כבר בגיל 13 ידעתי שזה מה שמעניין אותי לעשות כשאהיה גדול"

דומה שאין צורך להציג את רני רהב, הבעלים והיו"ר של רהב תקשורת. משרדו של רהב מייצג כיום כ-170 חברות וארגונים גדולים ממגוון רחב של תחומים במשק הישראלי. בין לקוחות המשרד ניתן למנות את אל על, שופרסל, שטראוס, סלקום, תדיראן, ישראכרט, מלונות דן, ויסוצקי, קרן מנדל, גינדי, יפאורה תבורי ועוד ועוד ועוד.

רני רהב יחסי ציבור
רני רהב

"יום אחד ברהב תקשורת הוא כמו שנה במשרדים אחרים. ביום ממוצע אנחנו יכולים לעבור בקלות חמש מסיבות עיתונאים או השקות"

את המשרד הקים רהב בגיל 27, לאחר שמילא שני תפקידים ברשת מלונות דן, ועם השנים הפך המשרד לאחד ממשרדי היח"צ הגדולים והמובילים בישראל. אבל אנחנו רצינו לפתוח את הריאיון דווקא ברגע אחר.

רני, מה היה הרגע שבו הבנת שתקשורת ויחסי ציבור הם התחום שלך?

כבר בגיל 13, כשהגעתי לגיל בר המצווה, ידעתי שזה מה שמעניין אותי לעשות "כשאהיה גדול". יש לי המזל לעבוד בתחום שבחרתי, שאני אוהב ושאני מרגיש בו מסופק.

כיום, אחרי יותר מ-25 שנים מאז שפתחת את המשרד, אתה מגיע לעבודה עם אותן אנרגיות?

בדיוק אותו דבר, ואף עוד יותר מהיום הראשון.

מה בקריירה הזו גורם לך להישאר עם האנרגיות האלה?

אני אוהב שבכל יום קורה משהו חדש. נושא חדש עולה על סדר היום, צומחת בעיה חדשה להתמודדות, יש עולם חדש לגלות, דרך חדשה לבחון, ושיום אחד ברהב תקשורת הוא כמו שנה במשרדים אחרים, כאשר ביום ממוצע אנחנו יכולים לעבור בקלות חמש מסיבות עיתונאים או השקות. כל יום  עובר כל כך מהר, ולא משנה עד כמה הוא אינטנסיבי ומורכב – תמיד הצוות שלי ואני מוצאים יחד את הדרך, ולמחרת – הכול מתחיל מחדש. אני תמיד אומר לעובדים שלי – לא לעולם חוסן. קל יותר להגיע לפסגה מלהישאר בה, ואנחנו עובדים קשה מאוד ובאופן יצירתי בכדי לשמור על הגחלת ולהמציא את עצמנו בכל יום מחדש.

"אנחנו מנווטים בזהירות מול התקשורת המסורתית והרשתות החברתיות"

אין כיום תואר ראשון ב"יח"צ". אז איך בעצם נכנסים לתחום? איך, למשל, אתם מקבלים עובדים לעבודה אצלכם במשרד?

תואר ראשון ושלוש שנים עבודה ביח"צ בחברה מתחרה הם כרטיס הכניסה ההתחלתי לרהב תקשורת. לאחר מכן עוברים תקופת חפיפה, לרוב מול כמה מנהלים בחברה, בכדי לחוש את השטח מכמה זוויות וסגנונות ניהול והתמודדות, ואז מקבלים את המושכות לנהל מחלקה מגוונת, משלל תחומים: צרכנות, תיירות, תעופה, אופנה, שוק הון, טכנולוגיה, חינוך, קוסמטיקה ועוד, בליווי צמוד שלי ושל הילה רהב, מנכ"ל החברה.

"קל לי מאוד להבחין מתי נושא מסוים טופל לעילא ע"י משרד יח"צ, או התנהל מעצמו. בעולם המהיר והמתוחכם של היום, אני חושב שתקשורת נכונה מתנהלת בתיווך מקצועי שכזה"

כיצד תחום היח"צ השתנה בעקבות מהפכת הרשתות החברתיות ומה האתגרים שיש כיום בפני משרדי יח"צ?

עולם היח"צ השתנה מאוד והתאים את עצמו למצב הקיים. יתרה מכך, יש אפילו ממשקים רבים וסינרגיה בין התחומים. פוסטים הופכים במהרה למשבר תקשורתי, מנגד, משבר תקשורתי מתלקח בשניות ברשת. אנחנו מנווטים בזהירות מול התקשורת המסורתית והרשתות החברתיות. בעולם שכזה חייבים ניטור מהיר, תגובה בזמן אפס וסנכרון מקסימלי מול כל המערכות.

בעבר התייחסת לכך שמשרד יחסי ציבור צריך לשרת שני "מסלולים": לא רק ליחצ"ן החוצה, אלא להיות גם זה שעומד מול הלקוח, ומסביר לו את התהליכים והלכי הרוחות בציבור. תוכל להסביר?

שני המסלולים הללו משיקים ומשלימים יחד זה את זה. לעיתים, קורים דברים בהלך הרוח הציבורי שהלקוח לא מבין עד הסוף, כשהוא עסוק בניהול החברה, ואולי פחות מחובר לשטח. לנו יש את היכולת לראות את כל הצדדים המעורבים – הצרכן, הלקוח, העיתונאי – ולייצר שיח נכון, מדויק ומותאם בין כולם.

"הסטודנטים יוכלו לטעום מהחיים ברהב תקשורת באמצעות כמה ממנהליי הבכירים והוותיקים ביותר, כאלה שלאורך השנים התנסו בהשקות בשלל תחומים, במשברים ובהשקות מהחשובות בארץ ובעולם"

בראיונות  קודמים אתך התייחסת לכך שבעידן המידע הזמין פשוט אסור לשקר. איך זה בא לידי ביטוי ביח"צ?

ש"י עגנון. האמת גדולה מן השקר

אני אכן סבור שלעולם אסור לשקר. מעבר למחויבות המוסרית שלנו לכך, אני באמת ובתמים מאמין שלציבור, לעיתונאי, ללקוח, לכל אחד מהמעורבים בשרשרת, מגיע לקבל את האמת. "גדולה אמת שאפילו מתוך השקר האמת ניכרת". עגנון אמר את זה הרבה לפניי.

אם המידע זמין לכולם – מדוע בעצם עיתונאים זקוקים לתיווך של משרדי יח"צ?

כדי לתווך באופן נוח ונכון יותר בינם לבין כל חלקי הפאזל. ולמען המקצוענות. להשיג מידע באופן מהיר, מהימן, מקצועי ושקוף. קל לי מאוד להבחין מתי נושא מסוים טופל לעילא ע"י משרד יח"צ, או התנהל מעצמו. בעולם המהיר והמתוחכם של היום, אני חושב שתקשורת נכונה מתנהלת בתיווך מקצועי שכזה.

"ללמוד, לקלוט, לעבוד קשה ולהיות בתנועה מתמדת"

מה הכי חשוב לכם להעביר לסטודנטים בקורס שלכם ב"מסלול החברות"?

שעבודת יח"צ היא אחת העבודות הקשות, אך המספקות והמעניינות ביותר. אני לא מבטיח לאף אחד שחייו יהיו סוגים בשושנים. יהיו הרבה קוצים ודרדרים בדרך. אבל אני מבטיח פרחים מכל סוג, צבע וריח להתבשם בהם ולהרחיב את עולמם. כל פרויקט שאנחנו מטפלים בו, מלידתו ועד להצלחה המיוחלת, הוא כמו תינוק שנולד. וזה מרגש בכל פעם מחדש.

רני רהב יחסי ציבור
יחסי ציבור: התווך שבין ארגונים, התקשורת והציבור

איזו תוכנית לימודים רקחתם אל תוך הקורס?

הקורס נבנה כך שהסטודנטים יוכלו לטעום מהחיים ברהב תקשורת ורהב מדיה באמצעות כמה ממנהליי הבכירים והוותיקים ביותר, כאלה שלאורך השנים התנסו בהשקות בשלל תחומים, במשברים ובהשקות מהחשובות בארץ ובעולם, תוך הצגת המחשבות, הכלים, הדילמות והאפשרויות העומדים בבסיס העבודה בעולם יחסי הציבור, הן מול הלקוח והן מול מערכות המדיה, ובחינת דרכי העבודה, התוצרים וההשלכות, כולל פאנל שאלות-תשובות בהשתתפותי וכן סיור מקיף במשרדנו בת"א.

אם אני סטודנט למנהל עסקים, למשל, ומעוניין להשתלב בתחום היח"צ, איזה טיפ תיתן לי כדי להיכנס לתחום לאחר סיום התואר?

להתחיל כתקציבאי בכל משרד יח"צ, קטן כגדול, או להיקלט במחלקת יח"צ באחד מגופי הממשלה. העיקר ללמוד, לקלוט, לעבוד קשה ולהיות בתנועה מתמדת. הסבלנות, העקביות וההתמדה – תמיד משתלמות.

אם אתם מתכננים ללמוד מנהל עסקים, ורוצים גם ללמוד מהמומחים הטובים ביותר בתחומים שונים, מסלול החברות יכול להתאים לכם בול. והקורס שבנה לכם רני רהב נראה מעשיר ומרתק במיוחד.
בואו להתאהב בקריירה שלכם, השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם.

יחסי ציבור מנהל עסקים מסלול החברות רני רהב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

רוצים לקבל מידע נוסף על תואר במרכז האקדמי פרס? מלאו את הטופס:





תגובות

אולי יעניין אותך גם

תואר שני בפסיכולוגיה: מה כדאי לבחור?
מדברים אקדמיה

תואר שני בפסיכולוגיה: מה כדאי לבחור?

צרכים התפתחותיים ולקויות בגיל הרך: כנס מלא תובנות על התפתחות הילד
חיים בקמפוס

צרכים התפתחותיים ולקויות בגיל הרך: כנס מלא תובנות על התפתחות הילד

לימודי משפטים: מה לבדוק לפני שבוחרים היכן ללמוד?
מדברים אקדמיה

לימודי משפטים: מה לבדוק לפני שבוחרים היכן ללמוד?

איך לממן לימודים לתואר ראשון?
חיים בקמפוס

איך לממן לימודים לתואר ראשון?

פופולארי
מחשדנות לחדשנות: ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי
מדברים אקדמיה

מחשדנות לחדשנות: ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי

61260 צפיות
תואר שני בפסיכולוגיה: מה כדאי לבחור?
מדברים אקדמיה

תואר שני בפסיכולוגיה: מה כדאי לבחור?

32179 צפיות
יוגב גולדיס: איך להגיע מאיסתא ל-Gett עם לינקדאין?
הבוגרים שלנו

יוגב גולדיס: איך להגיע מאיסתא ל-Gett עם לינקדאין?

31194 צפיות
עקבו אחרינו בפייסבוק
  • המרכז האקדמי פרס 2017

  • יום בחיי ניסים אלון- מנכ"ל לאומית ומרצה ב"מסלול החברות"

  • יום בחיי גיא שמחון- מייסד Ocean ומשנה למנכ"ל TMF

  • יום בחיי רני רהב- בעלים ויו"ר "רן רהב תקשורת ויחסי ציבור"

  • עבודה מהבית- בעד או נגד

בואו לבקר בקמפוס

רח' שמעון פרס 10, רחובות 7610202
שיחת חינם:
9165*, 1-800-800-979
טלפון רב קווי: 08-9390520

צרו קשר





יוטיוב

בקרו בערוץ שלנו

© המרכז האקדמי פרס, כל הזכויות שמורות | פיתוח תוכן: המתכנה
תנאי שימוש
גלילה לראש העמוד
צור קשר





דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס