אנחנו חיים בעולם ויזואלי, והדבר בא לידי ביטוי גם בקרב מעסיקים. כאשר לינקדאין מציעה לכם קשרים חדשים, או כאשר אתם מבצעים חיפוש יזום אחר עובדים פוטנציאליים בלינקדאין, שורת התוצאות כוללת את תמונת המשתמש, שתי שורות של תיאור כללי על אודותיו, וזהו. רק אם המחפש בחר ללחוץ על אחד הפרופילים בתוצאות, ייפתח לו מידע נוסף.
תמונת הפרופיל שלכם ברשת לינקדאין: האם יפתחו לכם את הדלת?
המשמעות היא שלתמונת הפרופיל בלינקדאין חשיבות גדולה מאוד, שבאה לידי ביטוי בשני השלבים הראשונים של תהליך הגיוס: תהליך הסינון הראשוני, שבו מגייס כוח האדם בוחר ללחוץ על חלק מהפרופילים כדי לקבל מידע נוסף; ותהליך הסינון המשני, כאשר המגייס מנסה להתרשם מהאדם לפי תמונתו יחד עם שאר הפרטים על אודותיו. במילים אחרות: תמונת הפרופיל שלכם היא דפיקה על הדלת של המעסיקים, והיא בעלת משקל רב בבחירה שלהם אם לפתוח אותה.
מחקרים בעולם מצביעים על כמה כללים חשובים לבחירת תמונת פרופיל בחשבון לינקדאין, כאלה שיעזרו לכם להגיע למשרה הבאה שלכם, או סתם להגדיל את מערכת הקשרים שלכם ברשת המקצועית החשובה הזו. הינה עשרת הדיברות לבחירת תמונת פרופיל נכונה ללינקדאין.
- כבד את עצמך ואת רואיך
יש לכם תמונה נהדרת בים? תצלום שאתם ממש אוהבים עם החבר’ה בהודו? מצוין. תעלו את זה כתמונת פרופיל לאינסטגרם או לפייסבוק, לא ללינקדאין. כאן המקום להראות את עצמכם בצורה המקצועית ביותר, ולא המגניבה ביותר. כבדו את עצמכם עם ביגוד הולם, תסרוקת מסודרת ולוק של עובד שכל מעסיק ירצה לראות במשרד שלו.
- שמור וזכור לחייך בתמונה
זה שאתם מקצועיים, לא אומר שאתם לא נחמדים. חיוך הוא בדרך כלל הפתרון הטוב והפשוט ביותר כדי להוציא החוצה את הנחמדות שבכם. החיוך לא חייב להיות מאוזן לאוזן, אבל הוא כן צריך לשדר אנושיות, שכן מעסיקים רוצים עובד שהוא לא רק מקצועי, אלא גם משתלב היטב בעבודת צוות. לא אוהבים לחייך? נסו דרך אחרת להיראות אנושיים, אך אל תישארו עם הבעה קפואה או חמורת סבר, גם אם אתם עורכי דין קשוחים במיוחד.
- לא תטה פנים ימין ושמאל
זה אולי יישמע לכם מוזר, אך לזווית הראש שלכם בתמונת הפרופיל יש חשיבות בעולם פענוח שפת הגוף. ראש זקוף, המיישיר מבט למצלמה, משדר ביטחון עצמי. ראש מוטה הצידה, לעומת זאת, עלול לשדר חוסר ביטחון או חוסר בחוש מנהיגות. אז ישרו ראש, היישירו מבט למצלמה, ושדרו שאתם בטוחים בעצמכם.
- לא יהיה לך פוקוס אחר על פניך
משתמשי לינקדאין רואים את התמונה שלכם כשהיא מוקטנת מאוד, במיוחד במובייל. עזבו את הקוביות בבטן או את השמלה המהממת והתמקדו בראש בלבד. ואם כבר מתמקדים בראש – התמונה חייבת להיות בפוקוס מושלם על הפנים שלכם, ובאיכות טובה. נכון, בתהליך העלאת תמונת הפרופיל ללינקדאין יש אפשרויות מובנות לשיפור התמונה, אך כדאי להתחיל עם תמונה טובה דייה ולא לסמוך על שיפורים טכניים כאלה ואחרים שיוצרים בדרך כלל גירעון של הפיקסלים.
- לא תעשה לך תמונה משותפת
פרופיל הלינקדאין שלכם חייב להתמקד אך ורק בכם. גם אם יש לכם תמונות מהממות עם הצוות המצוין שאיתו עבדתם, התמונה המשותפת גורמת לפנים שלכם להיעלם, תוך כדי שהמגייס תוהה מי מבין החבר’ה המגניבים האלה זה בעצם אתם. אל תיתנו למעסיקים אפילו שבריר שנייה של התלבטות. תנו את עצמכם ב-100%. ולא, לחתוך את עצמכם מתוך תמונה משותפת אף פעם לא יוצא מספיק טוב – תמיד נשארת איזו יד על הכתף או קצה תספורת.
- לא תוסיף אקססוריז לשווא
מנסים להשתלב בתעשיית הפרסום? אל תתפתו להשתמש בכובע כזה או אחר כדי להיראות שונה. רוצים להיות משפטנים? ממש לא צריך להחזיק ביד פטיש שופטים בשביל הקטע. גם רופאים לא חייבים להצטלם עם סטטוסקופ על הצוואר. הכלל אומר: לעולם לא משתמשים באקססוריז, אלא אם כן זה ממש הכרחי. וזה אף פעם לא הכרחי.
- לא תגנוב דעת עם תמונה ישנה
הינה נקודת השקה ברורה בין עולם הדייטינג ועולם המעסיקים. גם אם התאהבתם בתמונה מהממת שלכם מלפני חמש שנים, אל תשתמשו בה. הרבה פעמים זה בולט בעיני המגייס: הפרופיל המקצועי משדר כמה שנות ניסיון טובות, והתמונה משדרת אחרת. זה גם יכול לעורר תהיות בעיני המעסיק או המראיין במידה שתוזמנו להמשך תהליכי הגיוס. הפער בין התמונה למציאות או בין הניסיון המשתקף מהפרופיל לעומת הגיל בתמונה עלול להפחית את האמינות שלכם בעיניו.
- לא תחמיד את עצמך
בדיוק כפי שלא פותחים קורות חיים ב”אני אימא לשתי בנות מקסימות”, כך לא מכניסים לתמונת הפרופיל שלכם בלינקדאין את התמונה עם הילדים החמודים או עם חיית המחמד האהובה שלכם. את משתמשי הלינקדאין ומגייסי כוח האדם מעניין הרזומה המקצועי שלכם, ותמונות שכאלה לא רק שלא עוזרות, הן עשויות להרתיע. אז אל תחמידו את עצמכם – תמקצעו את עצמכם.
- לא תעשה לך “בוק”
עדיין לא ברור מה גרוע יותר: תמונה בלתי מושקעת, חתוכה ומגורענת, או תמונה מתאמצת מדי, שבה אתם נראים ככוכבי רוק או כגיבורי על שעפים על עצמם ובאו לעשות בוק. התמונה שלכם צריכה להיות מקצועית במידה, אך בעיקר לשדר אותנטיות.
- לא תישא את מיקום התמונה לשווא
הדבר היחיד שגרוע יותר מתמונת פרופיל לא טובה, הוא אי העלאת תמונה כלל. מעסיקים ידלגו עליכם בשברירי שניות. גם התחכמויות כמו קריקטורה של עצמכם, תמונה שלכם בפילטר מצועצע או הלוגו של החברה שבה אתם עובדים לא יעזרו. מעסיקים רוצים לראות את הפנים שלכם, לא שום דבר אחר.
בפרק הבא בסדרה: איך לכתוב פרופיל לינקדאין