שיווק דיגיטלי הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר, והוא עתיד להמשיך לשלוט בתעשייה בשנים הקרובות, ובכך ליצור הזדמנויות עבודה מעולות בקריירה של שיווק דיגיטלי.
כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להבטיח לעצמכם עתיד מקצועי משתלם באחד התחומים המבוקשים ביותר היום הוא להירשם לתוכנית לימודים ייחודית שמשלבת תואר ראשון במנהל עסקים עם לימודי דיגיטל, כך שתוכלו להשיג את היתרון של תואר אקדמי בשילוב עם התמחות מקצועית בתחום מבוקש, והתחייבות חוזית לעבודה בהייטק.

תוכנית לימודים זו מבוססת על שיתוף פעולה בין מכללת HackerU לבין המרכז האקדמי פרס, והיא מאפשרת לכם לקבל ערכת כלים מנצחת שתעזור לכם להתחיל לתכנן את העתיד המקצועי שלכם כמנהלי עסקים בתפקידי מפתח, שמעורים היטב בשיטות השיווק הדיגיטלי.
דניאל כהנוב, מומחה לשיווק דיגיטלי, בעלים של סוכנות הפרסום המצליחה "פרסונאס מדיה" וראש מסלול שיווק דיגיטלי במכללת האקריו, מדבר על שיתוף הפעולה של האקריו עם המרכז האקדמי פרס.
דניאל כהנוב מספר על המסלול כי הוא נלמד על פי שיטות העבודה של הסוכנות Personas media אשר מטפלת במגוון רחב של מותגי פרימיום בארץ ובעולם. לכן, התלמידים מקבלים כלים שמשתמשים בהם בשטח בתעשיית הדיגיטל. מסלול הלימודים הוביל לכניסת עשרות תלמידים למשרות מפתח בתעשייה.
אז כן. משרת החלומות שלכם היא בת מימוש, והמפתח להצלחה טמון בבחירה שתעשו היום.
איך הניסיון שלך כמנכ"ל סוכנות פרסום דיגיטלי תורם לשיתוף הפעולה בין שתי המכללות?
כראש מסלול שיווק דיגיטלי במכללת האקריו, אני מביא לשיתוף הפעולה הזה את ההיבטים החשובים ביותר בתעשייה, כך שבסופו של דבר התלמידים מקבלים את הכלים המלאים שהם זקוקים להם כדי להשתלב בעבודה.
מנכ"ל סוכנות פרסום, אני מכיר את הצרכים של התעשייה, ויש לי הידע הדרוש להכשרת תלמידים שיהפכו לעובדים שכירים במשרדי פרסום ושיווק שונים בארץ או שיהפכו לבעלי סוכנויות פרסום עצמאיות.
כאקדמאי, אני מבין את עולם האקדמיה בכלל ואת העולם המקצועי בפרט, בדגש על כלים טכנולוגיים חשובים. אני בקיא בטרנדים ובחידושים בתעשייה, ומכיר את הצורך של התעשייה בקליטת עובדים חדשים מוכשרים, וזהו המקום שאליו מכוון שיתוף הפעולה בין שתי המכללות.
מהם הנושאים העיקריים שהתלמידים ילמדו בקורס?
הנושאים המרכזיים בקורס מנהל עסקים של המרכז האקדמי פרס, בשילוב הקורסים של מכללת האקריו, הם קידום אתרים, פרסום ממומן ו-Social Media. מלבד הנושאים העיקריים האלה, התלמידים לומדים עוד הרבה נושאים שהם פשוט חובה לכל איש דיגיטל מתחיל. למשל:
- כתיבה שיווקית וחוויית משתמש
- שיווק במובייל
- Google Analytics
- E-commers למשווקים דיגיטליים
- HTML+CSS ובניית אתר במערכת WordPress.
המרצים בקורסים הם אנשי מקצוע בעלי שנים של ניסיון בתחום ההתמחות שאותו הם מלמדים, ובמסגרת המסלול מתקיימות גם מגוון הרצאות אורחים על מגוון תחומים כמו למשל תוכניות שותפים, דיוור אלקטרוני, ניטור ברשת ונושאים חשובים אחרים שנותנים מעטפת רחבה לאנשים שזקוקים לידע השלם כדי להיכנס לתחום.
למה שתלמידי מנהל עסקים יתעניינו בשיווק דיגיטלי?
היום, יותר מתמיד, קידום אתרים הוא תחום הבסיס לבניית אתרים וחשיפה גבוהה שלהם בגוגל. אנשים שלומדים מנהל עסקים כדי לדעת איך לנהל עסקים צריכים להבין את המכלול של עולם הדיגיטל ואת חשיבותה של חשיפה מעולה של עסקים בגוגל וברשתות החברתיות.
ככל שלמנהלי עסקים יש ידע נרחב וכישורים מקיפים, כך הם מבינים טוב יותר את הצרכים של הלקוחות. האופן שבו בעלי עסקים משתמשים בידע הזה יכול להיות המפתח להצלחתם, וזה נכון לא רק לחברות בינלאומיות ענקיות; ידע בניהול עסקים ושיווק דיגיטלי יכול להועיל לכל בעל עסק, קטן או גדול.
כל מי שלומד מנהל עסקים מבין ששיווק הוא חלק בלתי נפרד מהתחום, ושנדרשת הבנה ושליטה בכלים דיגיטליים. עסקים קטנים ועסקים בינוניים (SMB), וגם עסקים שעובדים B2B וכמובן בעלי התאגידים הגדולים, יודעים ששיווק נכון הכרחי להצלחה של עסקים.
האם מסלול הלימודים יכול לתרום בהמשך לקריירה של התלמידים בשיווק דיגיטלי?
בהחלט כן. שילוב לימודים אקדמיים עם לימודים מעשיים יתרום לתלמידים בעולם הדיגיטלי בתפקידים התחלתיים ובתפקידי ניהול בעתיד, ויספק להם הבנה רוחבית בעולם העסקים והשיווק. שיווק דיגיטלי הוא שיווק מודרני, וזו השיטה הנכונה היום להגיע לקהל רחב, להתחבר ללקוחות, לתקשר איתם בשפה שהם מבינים, ולהוביל אותם לבצע רכישות.
חלק גדול מתקציבי השיווק והפרסום שבמשך שנים הופנו לפרסום בטלוויזיה וברדיו עוברים היום לעולם הדיגיטל, כי פרסום מקוון הוא שיטה שאפשר למדוד, ולכן אנשים שמשקיעים בשיווק רוצים יותר ויותר להבין לאן הכסף שלהם הולך, כשהם חותרים כל הזמן לשיפור ה-ROI ההחזר על ההשקעה שלהם.
למי מתאים הקורס?
הקורס מתאים לאנשים שאוהבים עבודה מגוונת ומשתנה, ולאנשים שמתעניינים בטרנדים חדשים, שאוהבים טכנולוגיה ואת העולם של הרשתות החברתיות.
גם אני, כראש מסלול שעוקב אחרי כל החידושים הטכנולוגיים על בסיס קבוע, חייב להגיד שאני מגלה בכל פעם כמה אני רוצה ללמוד עוד ועוד, וככל שאני צובר ידע, אני מרגיש כמה יש לי עוד ללמוד.
איפה בוגרי הקורס יוכלו לראות את עצמם בתוך חמש שנים?
בוגרי הקורס יוכלו להתברג במגוון תפקידים ניהוליים כמו למשל מנהלי צוותים בחברות דיגיטל ומשרדי פרסום, בתפקידי מנהלי דיגיטל או בתפקידי מנהלי שיווק בסוכנויות פרסום, משרדי פרסום או בצד הלקוח.
עד היום, בוגרי הקורס השתלבו במשרות בחברות כמו זאפ דפי זהב, בזק, משרדי פרסום מובילים כמו אדלר חומסקי וחברות גדולות אחרות בארץ.
כך, למשל, ההצלחה המשמעותית שלי כראש מסלול לימודי שיווק דיגיטלי הייתה כשהצלחתי להכניס ל"זאפ דפי זהב" יותר משלושים סטודנטים לעבודה במחלקת השיווק הדיגיטלי.
לסיום, מה דעתך על המהפכה הדיגיטלית והשפעתה על עולם העסקים של היום?
אני יכול להגיד באופן חד משמעי, שכל העולם עובר היום לדיגיטל, החל מגופים ציבוריים ועד לגופים פרטיים. ידע והבנה בעולם הדיגיטל בכלל ובעולם השיווק בפרט חשוב לכל אדם שרוצה להקים עסקים חדשים או לעסוק בשיווק.
לצערי, יש הרבה חברות שמשתמשות היום בדיגיטל בגישה שאינה נכונה, והשוק זקוק לאנשים מקצועיים שישפרו את המצב. אני וצוות המרצים עושים את כל המאמצים לתת לתלמידים בקורסים שלנו את הידע המקצועי האיכותי ביותר, ולהוביל אותם לסיים את מסלול הלימודים עם כמה שיותר ביטחון, כך שהם יוכלו להתחיל באופן חלק את העתיד שלהם בתחום הדיגיטלי.