עולם הקריירה עובר שינויים נרחבים בשני העשורים האחרונים. הסיבה: מהפכת הדיגיטציה והאינטרנט בונה מקצועות חדשים ומחריבה אחרים. אחד התחומים שנמצא בחוד החנית של השינויים האלה הוא עולם השיווק והפרסום. עד לפני כעשור התחלקו תקציבי השיווק והפרסום בין טלוויזיה, רדיו ופרינט בלבד. כיום, יותר מ-40% מתקציבי השיווק והפרסום מושקעים בדיגיטל למול שאר המדיות המסורתיות, כאשר בשנת 2017 עבר לראשונה תקציב השיווק והפרסום בדיגיטל את תקציב השיווק בטלוויזיה. בשנת 2020, כך חוזים המומחים, יתרחש המהפך באופן סופי ויותר מ-50% מהתקציבים יושקעו בדיגיטל. התוצאה הישירה: צורך מיידי בעובדים שעברו מסלול לימודי דיגיטל.
מקצועות הדיגיטל: ענף בפריחה
בהתאם למהפך, ענף השיווק והפרסום הדיגיטלי מוליד הרבה מקצועות חדשים: מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי קמפיינים, אנשי דאטה, מומחי קידום אתרים (SEO), מומחי תוכן דיגיטלי ועוד. הביקוש למקצועות הדיגיטל הוא רוחבי: החל באנשי ביצוע, דרך דרג מנהלי הביניים ועד ההנהלה הבכירה ביותר. גם השכר הממוצע בענף הדיגיטל בכלל, ובדרגי הניהול בפרט, עולה בעקביות בשנים האחרונות.
ביקוש גדול במיוחד נרשם בדרגי ניהול הביניים: חברות הפרסום והדיגיטל, וגם העסקים עצמם, מחפשים מנהלי דיגיטל שיודעים לנהל בעצמם זירות דיגיטליות ולהשיג תוצאות ספציפיות, ובנוסף יש להם ידע רב בתחום העסקי וראייה רחבה של הענף שבו הם עוסקים.
כך נולד המסלול הייחודי במרכז האקדמי פרס, המאפשר לימודי תואר ראשון במנהל עסקים יחד עם הכשרה רחבת היקף של לימודי דיגיטל, ונעשה בשיתוף עם מכללת האקר-יו. הצמא הגדול שיש בשוק למומחי שיווק דיגיטלי בעלי השכלה עסקית רחבה הוא כה רב, עד שבוגרי התוכנית זוכים מראש להבטחה של השמה מיידית בחברות מובילות עם תום הלימודים.
ד"ר אורן דיין: "התוכנית החדשה מציעה לא רק תואר אלא מקצוע"
ד"ר אורן דיין, מומחה בינ"ל בתחום הדיגיטל, האחראי על התוכנית מטעם המרכז האקדמי פרס, מסביר מה התובנה העומדת בבסיס התוכנית: "פעם למדו לתואר פשוט 'שיהיה'. היום מחפשים מקצוע לא פחות מתואר ועל כך בדיוק עונה התוכנית החדשה שאנו מציעים". לדברי דיין, עשרות שנים הייתה האקדמיה מקובעת בתוכנית הלימודים שלה אשר עסקה בתיאוריה, אך עם הזמן הבינו שאקדמיה טובה צריכה להתפתח ולתת לסטודנטים הלומדים בה את הידע הנדרש בהתאם לשוק התעסוקה שבחוץ.

מה בפועל נותנת התוכנית? את כל הידע וההכשרה הנדרשים לעבודה כמנהל בתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי: החל מגיבוש ואפיון אסטרטגיה שיווקית ועד לביצוע בפועל של פרסום ושיווק באינטרנט ברמה הגבוהה ביותר. פרויקט הגמר המעשי בתוכנית מתבצע מול לקוחות אמיתיים, ומאפשר לסטודנטים ליישם את הידע בפועל תוך כדי ההכשרה, כך שבוגר התוכנית יוצא כשהוא מוכן מיידית לעבודה.
לימודי דיגיטל: מעטפת רחבה של נושאים
תחום השיווק הדיגיטלי מורכב מהרבה מאוד תחומי משנה. לכן, התוכנית מספקת את הידע וההכשרה בכל אחד מתחומי הבסיס של לימודי שיווק דיגיטלי. ההיכרות עם השפה הייחודית של כל תתי התחומים המרכיבים את תחום הדיגיטל מאפשרת לסטודנטים להתנהל מול מחלקות שונות בארגון, או מול ספקים שונים, בשפה שהם מכירים. בין התחומים הנלמדים בתוכנית של לימודי דיגיטל במרכז האקדמי פרס:
-
-
גוגל אדוורדס – קידום ממומן [PPC]:
קידום ממומן לפי מילות חיפוש הוא כלי חשוב בניהול קמפיין ויש לדעת איך למקסם אותו ולהפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל. התוכנית מכינה את הסטודנטים למבחני ההסמכה של גוגל אדוורדס ומכשירה אותם לעבודה עם מערכות הפרסום והקידום המתקדמות ביותר של Google, כולל הכנה למבחן הרשמי של Google בתחום.
-
-
-
קידום ושיווק ברשתות חברתיות:
רשתות חברתיות הן כלי משמעותי בעבודת השיווק הדיגיטלי. בתוכנית לומדים הסטודנטים כיצד לרתום כל אחת מן הרשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב ועוד – לעבודת השיווק. בין השאר, לומדים הסטודנטים כיצד לפתוח ולנהל דפים עסקיים בצורה נכונה, כיצד לתפעל את אפיקי הפרסום בכל רשת ואף מכינים לבחינת Facebook Blueprint.
-
-
-
כתיבה שיווקית [Content Marketing]:
כתיבה שיווקית נכונה, יצירתית ואיכותית עושה את כל ההבדל מבחינת המשתמש. תוכן שיווקי שכולל מגוון סוגי פנייה לצרכן, החל ממאמרים מקצועיים וכלה בתכנים מכירתיים – הוא הבסיס לשיווק דיגיטלי חכם.
-
-
-
מסחר אינטרנטי [E-commerce]:
כיצד לבנות חנות מקוונת באופן מקצועי; איך לעבוד מול אתרי המסחר המובילים כמו Ebay / Shopify / Amazon בפלטפורמת ספקים; סקירת עקרונות ההתנהלות הלוגיסטית, תמחור מוצרים, ניתוח מתחרים, שילוח בין לאומי, עדכון ותפעול הפלטפורמות, אסטרטגיית ניהול e-commerce ועוד.
-
-
-
קידום אתרים אורגני בגוגל [SEO]:
איפה יופיע העסק שלכם ברשימת התוצאות של גוגל? איך אנשים שמחפשים בגוגל ביטויים שקשורים לשירות שלכם יגיעו דווקא אליכם? בכך עוסק התחום של קידום אתרים אורגני. הסטודנטים לומדים כיצד לעקוב אחר הנחיות גוגל, כיצד להתאים את אתר האינטרנט אליהן, ומה הטכניקות שיכולות לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
-
אנליזה שיווקית [Google Analytics] – לנהל את השיווק ביעילות מקסימלית:
מי האנשים שמגיעים אליכם לאתר וכיצד הם משתמשים בו? מערכת גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לעקוב אחר דפוסי הגלישה באתר, לקבל הרבה מאוד מידע חכם על הלקוחות שלכם ולמקסם את יכולות הפרסום, השיווק והמכירה של העסק.
-
"גם תואר במנהל עסקים, גם הכשרה מעשית בדיגיטל וגם השמה"
לימודי מנהל עסקים במרכז האקדמי פרס הם גם כך לימודים המתמקדים לא רק בתיאוריה, אלא גם בהענקת כלים מעשיים לסטודנטים. התוספת של הכשרה מעשית נרחבת בתחום מקצועות הדיגיטל מתחברת היטב למגמה זו. התוכנית ללימודי הדיגיטל נבנתה בשיתוף מכללת HackerU, המשמשת כבר 20 שנים מוסד מוביל המכשיר מומחים לעבודה בתעשיית הדיגיטל ומוביל אותם מהקורס ועד להשמה בפועל.
"בתוכנית שמציע המרכז האקדמי פרס מקבלים הסטודנטים בשלוש שנים, כאורכו של תואר רגיל, גם תואר במנהל עסקים, גם לימודי דיגיטל וגם התחייבות להשמה", מסכם ד"ר אורן דיין ומוסיף: "זהו המוצר השלם וסטודנטים לא צריכים להתפשר על פחות".
אם אתם מתעניינים בלימודי מנהל עסקים ורוצים ללמוד במקביל לתואר האקדמי גם מקצוע מעשי עם עבודה מובטחת, התוכנית ללימודי שיווק דיגיטלי של המרכז האקדמי פרס היא בול בשבילכם.