האולם היה מלא בצעירים נלהבים שרוצים להשיג מימון לרעיונות שלהם. המרצה המרכזי באירוע, שהתקיים בארה"ב בכנס יזמות, היה גארי ויינרצ'וק, יזם סדרתי ואושיית רשת בינלאומית. הם לא ציפו לשמוע ממנו את זה: "אתם חושבים שאני מתרגש מזה שיש לכם רעיונות טובים? לכולם יש רעיונות. מה שמעניין אותי זה אם הזזתם את התחת והתחלתם ליישם את הרעיונות האלה. כי אם אתם לא מספיק מאמינים בעצמכם, אז למה שאני?"
הילה בן-מוחה, למשל, לא השאירה את הרעיונות שלה על הנייר. היא פתחה בלוג מצליח כבר בשנה השלישית ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים, במטרה לצבור ניסיון בשטח בתחום שבו היא מתכננת להשתלב בהמשך הקריירה: ניהול עסקים ומכירות בתחום האופנה.
תפסנו את הילה לשיחה צפופה על איך הופכים רעיון למעשה ומדוע החליטה להשקיע בפתיחת בלוג שכזה תוך כדי הלימודים.
"לולא הקורס, סביר להניח שהבלוג לא היה נפתח"
הילה, מה פתאום להקים בלוג אופנה באמצע הלימודים?
אני סטודנטית שנה ג' למנהל עסקים. במסגרת התואר יש מסלול שנקרא "תואר פלוס", שמאפשר לקחת קורסים שמעניקים בסוף התואר גם תעודה מעשית. במסגרת המסלול הזה, לקחתי קורס של קידום אתרים באינטרנט, המונחה על ידי ד"ר אורן דיין. ד"ר דיין מטיל משימות מעשיות לביצוע. בין השאר, היינו צריכים לבחור רעיון מרכזי שאנחנו מתעניינים בו ולפתוח אתר. ישר היה לי ברור שארצה לפתוח בלוג אופנה.

אז תמיד ידעת שאת אוהבת אופנה?
תמיד הייתה לי התעניינות באופנה. מאז שהייתי נערה הייתי בוחנת את חנויות הראווה בחנויות בקפידה וקוראת מדורי אופנה. היום אני גם עוקבת אחרי מגזינים לענייני אופנה ואחרי עמודי אינסטגרם בתחום.
"כל התמונות שמצולמות באתר הן תמונות שאותן אני צילמתי, ואני שמה דגש על הפרטים הקטנים ביותר בכל תמונה: על איך הבגד יהיה מקופל ואיך הוא ייראה הכי אטרקטיבי"
אז את החברה הזו שמתקשרים אליה לפני יציאה כדי להתייעץ?
ממש כך. אני ידועה בזה. אין מצב שחברה שלי תצא לדייט או תוזמן לחתונה מבלי להתייעץ אתי. יש לי ראייה לדברים האלה. אני מבינה בשילובים שהופכים בגד סתמי למעניין.
ולפני הקורס, לא חשבת לפתוח בלוג ולשתף את הידע שלך?
האמת היא שלא חשבתי על כך לפני הקורס. סביר להניח שלולא הקורס לא היה הבלוג הזה נפתח כלל. היום יש לי ידע מעשי שצברתי בשטח בזכות הקמת וניהול הבלוג.
קיבלת ידע וכלים לניהול הבלוג, או שזרקו אותך למים?
המטלה להקים אתר היא חלק מתהליך הלימוד בקורס. במקום מבחן תאורטי, נדרשנו לעבוד על משהו פרקטי ומעשי: הקמת אתר. בשיעורים של ד"ר דיין למדנו את הדרך והאמצעים שאפשר להיעזר בהם כדי להקים אתר, להזרים אליו תנועה, להגדיל את מספר המבקרים ולגרום לתוכן באתר להיות אטרקטיבי למשתמש וגם לגוגל. לאורך כל הדרך היה ליווי ממש צמוד של ד"ר אורן דיין, שהתעניין והציע הצעות לייעול. הוא מרצה ממש מדהים.
"אני שמה דגש על הפרטים הקטנים ביותר"
הבלוג שלך מאוד מזמין ויפה. מה נדרש כדי להפוך בלוג לכזה?
התמזל מזלי ובת דודתי היא מעצבת גרפית, והיא עזרה לי לעצב את האתר. אבל בנוסף לכך, אני חושבת שפשוט יש לי חוש לאסתטיקה ולמה ייראה הכי טוב בתמונות. גם באינסטגרם שלי זה כך. כל התמונות שמצולמות באתר הן תמונות שאותן אני צילמתי, ואני שמה דגש על הפרטים הקטנים ביותר בכל תמונה: על איך הבגד יהיה מקופל ואיך הוא ייראה הכי אטרקטיבי.
מהיכן מגיעים כל הבגדים שנמצאים בבלוג?
יש לי מלתחה ענקית. אני קונה בגדים כל שבוע, והתמונות הן של בגדים שנמצאים ברשותי. עם זאת, האתר נועד להראות שלא צריך "לקרוע את הכיס" כדי להגיע לתוצאות טובות. לא צריך לקנות את המותגים היקרים ביותר כדי לזכות בלוק נכון ואופנתי.
"מדובר בחנות שמשנה את הטרנדים בה כל שבועיים וכך יוצרת לחץ אצל הלקוחות לקנות את המוצר טרם ירידתו מהמדף. בזארה נותנים לצרכן להוביל את הטרנדים."
אז מה הטיפ שלך למי שרוצה להיראות אופנתית אבל לא להוציא הרבה כסף?
הטיפ שלי הוא להשקיע בפריטים שנשארים לאורך זמן ומייצרים רושם: מעיל או תיק או נעליים. שאר האאוטפיט יכול להיות מורכב מפריטים זולים וזמינים יותר, שבשילוב עם הפריט המיוחד ייצרו מראה עדכני שיראה גם יוקרתי.
אחד המדורים שבחרת להוסיף לבלוג הוא "טיפים שבועיים". למה?
כי באופנה הכול תלוי בעונה ובטרנדים העכשוויים. כרגע קיץ, למשל. אחד ממונחי החיפוש החמים היותר הוא שילובים של המילה "ים". זה נכון מכל הבחינות לשלב טיפ על בגדי ים בבלוג. טיפים אחרים שלי יכולים להיות עדכניים לכל שלב, למשל, "מה כדאי ללבוש לריאיון עבודה" או איך אפשר להתלבש באופן אופנתי ללימודים.
עולם האופנה נורא הפכפך. איך מתמודדים עם זה?
אני כל הזמן מתעדכנת. אחת החנויות שאני הכי מעריכה מבחינת הטרנדים המתחלפים בה היא זארה. מדובר בחנות שמשנה את הטרנדים בה כל שבועיים וכך יוצרת לחץ אצל הלקוחות לקנות את המוצר טרם ירידתו מהמדף. בזארה נותנים לצרכן להוביל את הטרנדים, והם מוכרים בגדים על פי כמות הצריכה של טרנד מסוים, וכך יוצא שהצרכן מכתיב את הטרנד. זה נהדר בעיניי.
הבלוג שלך פונה לנשים צעירות בעיקר?
לא. אני חושבת שהבלוג פונה ממש לכל הגילאים: לסטודנטיות, לבחורות צעירות, לאמהות ולנשים מבוגרות יותר. באופן כללי אני נותנת טיפים על איך להתלבש בצורה שיקית, וזה מתאים לכולן.
"מנהל עסקים הוא תואר טוב למי שלא בהכרח יודע במה הוא רוצה לעסוק אך מעוניין בתחום השיווק, המכירות או הניהול. למדתי כמה קורסים שהיו מאוד פרקטיים ורכשתי בהם כלים וידע לעולם העבודה"
את חושבת שתמשיכי להריץ את הבלוג גם אחרי הלימודים?

מדובר במשהו שאני מאוד אוהבת לעשות. בזכות הקורס של ד"ר דיין גיליתי שבעזרת תקציב קטן יחסית, ניתן לקדם את האתר ולהוסיף לו טראפיק בעזרת מילות חיפוש מתאימות. אין ספק שעדיין צריך להשקיע בזה זמן בכתיבת תכנים מתאימים ותמיד להיות עם עין פתוחה לטרנדים החמים בשוק. בהמשך הדרך אחליט מה השלב הבא של הבלוג.
נשמע שצברת המון ידע פרקטי במהלך הלימודים.
בהחלט. מנהל עסקים הוא תואר טוב למי שלא בהכרח יודע במה הוא רוצה לעסוק אך מעוניין בתחום השיווק, המכירות או הניהול. במסגרת התואר שלי למדתי כמה קורסים שהיו מאוד פרקטיים ורכשתי בהם כלים וידע לעולם העבודה ולתחום שמעניין אותי ספציפית -אופנה ומכירות.
אז זה לא רק הקורס של ד"ר אורן דיין?
ברור. הלימודים משלבים הרבה פרקטיקה. למשל, אחד הקורסים שעשיתי היה בהנחיית ד"ר מיכאלה אלרם, שהוא קורס לסטודנטים מצטיינים, שבו נפגשנו עם ראשי חברות וסמנכ"לים מחברות ומתחומים שונים שמדברים אתנו אישית וממש בגובה העיניים.
אני חייבת להבין מה זה אומר יחס אישי: את יכולה להתקשר לנייד של מרצה?
יותר מכך. ד"ר אלרם הפכה לאחת החברות הכי טובות שלי — אני מדברת אתה מדי שבוע, מקבלת ממנה עצות והיא אפילו עוזרת לי בחיפוש עבודה.
את כבר יודעת מה תרצי לעשות בסוף התואר?
הייתי שמחה להיכנס למדור האופנה באתרים גדולים כמו Ynet למשל. אני עוד לא יודעת בדיוק, אבל ברור לי שאני רוצה לעסוק באופנה, ובאופן שקשור גם למכירות.
בסיום השיחה עם הילה, הלכתי לבדוק את הארון שלי. עוד אין בו שום דבר בפסים ובוורוד. יש מצב שאני לא מעודכנת. טוב, בשביל זה יש את הילה שתדאג שנהיה מודעים לטרנדים החמים של העונה.
יוכי מספרת על תקרת הזכוכית שפרצה בזכות התואר במינהל עסקים