חוג: תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק
תפקיד: מנהל מותג בחברת התרופות "ויטאמד"
אם אתם רווקים נטולי דאגות, סביר להניח שצמד המילים "בייבי פסטה" מעורר בכם בעיקר מחשבות על ארוחת צוהריים איטלקית. אך אם אתם הורים טריים, אנחנו מוכנים לנחש שמשחת בייבי פסטה היא חברתו הטובה ביותר של הטוסיק של התינוק שלכם.
ובכן, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את מנהל המותג שעומד מאחורי המותג הוותיק והמצליח הזה, כמו גם האחראי על מערך האסטרטגיה השיווקית של כמה מותגים נוספים של חברת התרופות "ויטאמד": ערן ישראלי.
חולמים על קריירה בתחום השיווק? קבלו את הטיפים של ערן.
- עולם השיווק: ג'ונגל ספיד בין משימות
במסגרת תפקידו כמנהל מותג, אחראי ערן על המערך השיווקי הכולל של מגוון מותגי תינוקות בחברה. "העבודה השוטפת שלי כוללת אחריות על תוכנית השיווק, תקציב, פיתוח מוצרים חדשים, תנאי סחר, מוצרי קד"מ, מבצעים, ניהול ופרסום ותחומי אחריות נוספים", מספר ערן. "מטרת העל שלנו היא להגדיל את כמות המכירות של המותג, להחדיר את המסר השיווקי שלו לצרכני הקצה ולשמור על המשכיות בקרב קהל היעד לאורך זמן. ביום ממוצע אני 'מג'נגל' בין הרבה משימות, וכדי להצליח בכך אני חייב לשמור על קור רוח, לא להילחץ וליצור סדר עדיפויות ברמה הרבעונית, חודשית, שבועית ויומיומית. זה לא מותרות, חייבים לעשות את זה כי אחרת הולכים לאיבוד".
- רוצים לעבוד בשיווק? דברו עם הלקוחות שלכם
"האתגר העיקרי שלי כמנהל מותג הוא להצליח להיכנס לראש של הצרכן: למה הוא זקוק? מה הוא חושב? איך המוצר שלנו יענה על הצורך שלו? כך אני בונה את אסטרטגיית השיווק. אני חושב שכל קריירה בשיווק כוללת אספקט פסיכולוגי מסוים, וחלק ממה שעוזר לי לענות על השאלות האלה הוא לצאת לשטח ולפגוש את קהל היעד. אני רואה את המוצרים בסניפים, מדבר עם הצרכנים ולאחר מכן מעבד את הנתונים שספגתי. זוהי אחת הדרכים הכי טובות לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת".
- לא אומרים לא לתפקידים התחלתיים
השלמתם את התואר ואתם בשלים לצאת לעולם הגדול, אבל נתקלים במשרות התחלתיות שבעיניכם לא משקפות את הידע שצברתם ואת השכר המגיע לכם? בעיני ערן, חשוב להסתכל קדימה: "חשבו איפה הייתם רוצים להיות בעוד חמש שנים מהיום ומה הניסיון הנדרש לשם כך. אל תסתכלו על השכר ההתחלתי או על היקף התפקיד – זה רק שלב בדרך להתברגות מוצלחת בעולם השיווק. צפויה לכם קריירה ארוכה ומספקת, וחשוב לצבור ניסיון, ידע ורזומה כדי להגיע לתפקידים השווים באמת".
- אל תפסיקו ללמוד גם אחרי התואר
"לא משנה לאיזה תחום אתם מכוונים, אל תפסיקו ללמוד. אחד הדברים שעזרו לי בלימודים במרכז האקדמי פרס זה העובדה שלמדתי קצת מכל נושא ונגעתי בהמון תחומים – שיווק, כלכלה, מכירות, תקשורת שיווקית ועוד. ככה הגעתי עם המון ידע לעולם שבחוץ. גם היום, כשאני כבר חלק מהעולם הגדול, אני תמיד מנסה ללמוד דברים חדשים בתחום השיווק, מיתוג, צרכנות, כלכלה ובעצם כל מה שעשוי לעזור לי בעבודה שלי".
- מנהלים – פתחו את שריר יחסי האנוש
"התוצר הסופי חשוב מאוד, אבל הדרך להגיע אליו חשובה לא פחות. בכל תפקיד שאליו אני מגיע, ובטח בעבודה הדורשת שיתוף פעולה עם ממשקים מרובים בחברה, אני שואף ליצור יחסי אנוש טובים עם הקולגות שלי. כשעובדים עם גופים ומחלקות מגוונות, צריך ללמוד איך לדבר ואיך לגשת לכל אחד כדי לקבל את המקסימום בשביל המשימה – תכלס, זה גם הופך את העבודה להרבה יותר נעימה".
- המעז מנצח. גם בשיווק
"אני חושב שכדי לבלוט ולהצליח בתפקיד הזה, חשוב לא לפחד להעז ולחשוב בגדול על רעיונות שיכולים לעזור למותג להצליח. מסתכלים על התמונה המלאה, חושבים מחוץ לקופסה ומגייסים אומץ כדי לחשוב גם על טקטיקות שיווקיות שלא נוסו בעבר – אחר כך מבינים איך מגשימים אותן בפועל. כשהפרויקט מושלם, אין אושר גדול מזה".