חוג: תואר שני במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס
תפקיד: בעלים ומנהל בחברת IPQ Group, חברת פרויקטים ופיתוח אפליקציות
אלכס ציסטיאקוב, מתכנת ומנהל טכנולוגי לשעבר ובעליה של חברת פיתוח פרויקטים ואפליקציות בהווה, הבין שיש משהו פגום בתקשורת הכרוכה בתהליך הפיתוח של תוכנות ואפליקציות. הלקוח, שאינו מדבר את השפה הטכנולוגית, יוצא מתוסכל מהפגישות עם המפתחים, ואלה מתקשים להסביר לו תהליכים טכנולוגיים שעבורם הם הבסיס לעבודה. התוצאה: לקוחות רבים יוצאים מתוסכלים כשהם פונים אל חברת פיתוח חיצונית, לא מקבלים את היחס הראוי להם ולא נהנים מתוצר סופי איכותי. אלכס החליט לעשות דברים בדרך שלו, וכך הקים עם שותף את חברת IPQ Group.
קבלו את הטיפים של אלכס לקריירה שאפשר להתאהב בה וללקוחות שמתאהבים בעבודה שלך.
- השילוש הקדוש: ללמוד, להיחשף, לקרוא
"גם כשאתם מסיימים את התואר, אף פעם אל תפסיקו ללמוד. התעדכנו בחידושים האחרונים בתחום, ועשו כל מה שאתם יכולים כדי להיות אנשי מקצוע אמיתיים. בסופו של דבר, ככל שתהיו מקצועיים יותר ותלמדו את רזי המקצוע שבחרתם לעומק – כך הערך שתביאו למשרה הבאה יהיה גבוה יותר".
- בניית יתרון יחסי בעזרת יצירת קשרים
"בכל שנה מסיימים אלפי סטודנטים ללמוד ויש תחרות אדירה, בעיקר בעולמות הניהול. כדי שתוכלו למצוא את המשרה שהכי מתאימה לכם, כדאי מאוד לבלוט על פני היתר וליצור יתרון יחסי. המפתח לכך, בייחוד בעולם שבו הדיגיטל הוא חלק בלתי נפרד משוק העבודה, הוא ליצור קשרים איכותיים. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות ברשתות חברתיות, השתתפו במיט-אפים מהתחום ודברו עם אנשים שאתם מכירים שיוכלו, אולי, להמליץ עליכם במקום עבודתם. זה יעזור לכם להיחשף למשרות שבאמת יכולות להיות קרש קפיצה לקריירה איכותית".
- שכר או ניסיון? קל להכריע כשחושבים רחוק
"כשחושבים על קריירה, חייבים לחשוב על הטווח הארוך, לא על ההווה. נכון, זה אומר שאולי תהיו מתוסכלים כשתיתקלו בהצעות עבודה שלא משקפות את הפוטנציאל שלכם ויכול להיות שאתם מרגישים שסיימתם תואר ומגיע לכם שכר גבוה – אבל לטווח הרחוק עדיף להתפשר בשכר ולהרוויח ניסיון. בסופו של דבר הרזומה שתצברו הוא הקובע. גם אם זה אומר להתנדב כדי ללמוד את המקצוע לעומק – זה שווה את זה".
- בניית קריירה ניהולית בחברה קטנה
"כל מי שרוצה להתחיל בקריירה ניהולית, חייב להיות בעל יחסי אנוש מפותחים, בעל יכולת הקשבה לקולגות ולכפופים לו, להיות מסוגל להנהיג, לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן וגם לפתח יכולת התאמה לשינויים – הם קורים הרבה וחייבים להגיב מהר", מייעץ אלכס. "כיוון שהחברה שלנו קטנה, אני לא מחזיק בתפקיד ניהולי מסורתי אלא חולק הכול עם השותף שלי. זה אומר שאני גם מנהל את החברה וגם את הפרויקטים השוטפים". נוסף על כך מציין אלכס שהגיוס של עובדים קריטי להצלחה: "כדי להצליח בתחום שבחרתי ובחברה שהקמנו, אנחנו חייבים לזהות ולגייס אנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה שיש ובעלויות שנוכל לעמוד בהן".
- להיכנס לנעליים של הלקוח
"מול הלקוחות שלנו, אני יודע שאני חייב ליצור תיאום ציפיות מלא לגבי המוצר הסופי – להכין אפיון מדויק, לכסות כמה שיותר מרכיבי מערכת ולהשתמש בניסיון שצברתי כדי שהלקוח ידע הכול ויבין בדיוק מה עושים עוד לפני שיוצאים לדרך. כמנהל, אני יודע שהלקוחות שלי סומכים עליי ושה-TTM (Time To Market) חשוב להם. אני חייב לעמוד בתוכנית העבודה שנקבעה ובלוחות הזמנים, ולא לראות רק את המעורבות שלי בתהליך אלא גם את האופרציה המלאה של העסק".
- להקשיב היטב בשיעורים
"התואר השני שעשיתי במרכז האקדמי פרס במנהל עסקים תרם לי רבות בעבודה השוטפת שלי היום. למדתי לנהל אנשים טוב יותר, תוך הבנה מעמיקה יותר של צורכיהם במקום העבודה. התחלתי להבין את תחום השיווק, זאת לאחר שלא הכרתי את העולם הזה בכלל. גם ברמת המאקרו של ניהול החברה עזרו לי מאוד מספר קורסים. לדוגמה, הקורס "מוח מתמכר למותג" של ד"ר עופר מלמד פקח את עיניי בכל הקשור לעולם המיתוג, ובכלל, הוא אחד האנשים המעניינים שנתקלתי בהם והייתה לי זכות ללמוד ממנו. גם הקורס "יזמות עסקית" של ד"ר נטע קלע היה מעניין מאוד, קורס "שיווק דיגיטלי" עזר לי לבנות סיפור שיווקי וקורס "דיירקטורים" נתן לי כלים חשובים שאני מקווה להשתמש בהם בעתיד. בקיצור, התואר שימושי מאוד, אז תקשיבו היטב בשיעורים".