לאתר הראשי
  • 08-3006089
  • Tik Tok
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
פרס פלוס
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
ראשי » מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס » אחרי הסערה: האם מדעי ההתנהגות הם התשובה לנזקי הקורונה?

אחרי הסערה: האם מדעי ההתנהגות הם התשובה לנזקי הקורונה?

אנחנו מתרגלים לחיות לצד הקורונה, ומתמודדים עם הנזק הכלכלי והבריאותי, אך לא תמיד שמים לב לנזק הנפשי שהמשבר העולמי הביא איתו: חרדות, בדידות ופחדים. ד"ר עוזי לוי מהמרכז האקדמי פרס מפנה זרקור אל נבכי הנפש, נותן לנו כלים לסייע לחברים במצוקה, ומסביר כיצד מדעי ההתנהגות מעניקים כלים רבי ערך במגוון מסלולי קריירה.

ד"ר עוזי לוי, ראש החוג למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, פסיכולוג חברתי וקליני מומחה, הוא אחד מהמרצים האהודים ביותר בקמפוס. לא רק בשל הדרך שבה הוא מלמד, אלא גם בזכות היחס האישי שהוא מעניק לסטודנטים, או כפי שהתבטא בעבר: "חשוב לראות את הסטודנטים ואת האדם שבהם. אסור להתייחס לסטודנטים כקבוצה, אלא כבני אדם".

ד"ר עוזי לוי
ד"ר עוזי לוי

כמי שמכיר היטב את הפן האקדמי, את הפן הטיפולי וגם את הפן האנושי, שוחחנו עם ד"ר עוזי לוי על משבר הקורונה, ועל השלכותיו על הנפש ועל החיים הסטודנטיאליים.

"בעיית הבדידות היא המגיפה של המאה ה-21"

"הקורונה הייתה עצירה בחיים, וכשעוצרים רואים דברים שלא רצינו לראות בשגרת החיים – יחסים מעורערים עם בן או בת הזוג, קריירה לא מספקת, דחיינות, קושי בהתמדה ועוד", פותח ד"ר עוזי לוי את השיחה עם תובנה שנוגעת לכולנו. "מעבר לכך, ישנו הבידוד החברתי, שנזקיו עצומים, וכך נוצר מצב שהקליניקות לטיפול מלאות, אני לא מוצא קולגות פנויים להפנות אליהם לטיפול".

האם ההשלכות של משבר הקורונה אכן כה דרמטיות?

"אין מקום בנפש שהנגיף הזה לא תקף. אני מגדיר את זה כבליץ של ממש, והתוצאות נראות בכל מקום. הקורונה מביאה אותנו למחשבות על המוות, גורמת לנו להרגיש לבד, לפתח חרדות".

זה קורה גם בקרב הצעירים?

"כן, גם. למשל במרכז האקדמי פרס, לא מעט סטודנטים בוחרים לחזור לכיתות ולא ללמוד בזום, כאשר ניתנת להם בחירה. זה מבטא את הצורך במגע אנושי, שבסופו של דבר אין לו תחליף. נכון, יש משהו נוח מאוד בזום, בתוך חמש דקות הסטודנט יכול להיות ב"כיתה", בפיג'מה, וזה גם מסייע למי שחרד להידבק בנגיף. אבל כיתות מהוות מפגש חברתי, מובילות לאינטראקציה, ושומרות על שפיות ושיגרה. יש חשיבות גדולה לחזור לשפיות, לאבני הבסיס שלנו, ליכולת להיות, לפגוש, לחיות, לעשות את הדברים שעשינו לפני כן".

רוצה לדעת עוד על לימודי מדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 08-3006087
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

האם הרשתות החברתיות לא נותנות סוג של מענה לבדידות הזו?

"בעיית הבדידות היא המגיפה של המאה ה-21, ככל שהרשתות החברתית משגשגות הבדידות הולכת וגדלה. העולם הווירטואלי הוא נחמד בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הוא מזיק לנו".

אחרי הסערה: האם מדעי ההתנהגות הם התשובה לנזקי הקורונה?

"אנחנו לא שואלים על קשיים כדי להימנע מאי נעימות. בפועל זה הפוך"

איך נבחין אם מישהו בסביבה שלנו נמצא במצוקה נפשית?

"כשיש למישהו קושי, המנגנון הטבעי הוא לא לשאול שאלות, ולא להפנות אליו זרקור. אנחנו חוששים שזה ייצור מצב לא נעים. בפועל זה הפוך. אני מציע לשאול ולהתעניין כשמשהו לא נראה לכם. נכון, זה אולי לא יהיה נוח. אני מדמה את זה, להבדיל, לניחום אבלים בשבעה. אנחנו מתלבטים הרבה פעמים אם ללכת לניחום אבלים או לא, אנחנו חוששים שנכביד על האבלים, כשבפועל אנשים מעריכים את זה מאוד. וגם כאן, אנשים שמחים שניגשים אליהם ואומרים משהו כמו 'אתה לא נראה לי כרגיל, הכול בסדר?' ואפשר גם לשתף מה עובר עלינו ובקשיים שלנו, בתקווה שזה יביא גם את הצד השני לשתף. הסימנים לדיכאון או למצוקה נפשית הם אנשים שמסתגרים, שפחות עונים לטלפון, פחות זורמים עם הצעות לצאת, והרבה פעמים זה מעגל – הם לא יוצאים מהבית, ואז נכנסים לדיכאון, וחוזר חלילה".

איפה מתחילה האחריות שלנו כחברים ובני משפחה ואיפה היא נגמרת?

"אני לא אוהב את המילה אחריות. אין לנו אחריות לאחר. אחריות יכולה להתחבר לאשמה: אם חבר או בן משפחה בבעיה, ואני לא מצליח לעזור לו – זו האחריות שלי? במקום אחריות, אפשר להשתמש ב"רצון לראות את האחר", לסייע, לגלות התעניינות, לצאת מעצמנו. אנחנו לא אחראים לאחר, אבל אנחנו צריכים לסייע לו, גם אנחנו יכולים להיות בנעליו יום אחד. האחריות היא כלפי עצמנו, להיות אנשים טובים יותר, לזכור שגם אנחנו יכולים להיות בשפל המדרגה, כשאנחנו למעלה נעזור לאחרים וכשנהיה למטה נקבל עזרה".

אחרי הסערה: האם מדעי ההתנהגות הם התשובה לנזקי הקורונה?

מדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה רכה: מביופידבק לכלבנות טיפולית

תואר במדעי ההתנהגות נתפס בדרך כלל ככזה שמתאים למי שבוחר בקריירה טיפולית. אך האם הידע הנצבר בתואר במדעי ההתנהגות שימושי גם במגוון רחב של תפקידים אחרים בקריירה? שאלנו את עוזי.

האם תואר במדעי ההתנהגות הפך לנחוץ יותר בעידן הקורונה?

"אני מאמין שכן. דווקא בעידן הזה, הכשרה במדעי ההתנהגות מעניקה כלים וידע היכולים להעניק סיוע משמעותי לאחרים. אם אני אישHR  בארגון מסוים, ואני בוגר מדעי ההתנהגות, אדע להכיל טוב יותר מצבי חרדה של עובדים, להבין אותם ולסייע להם. בכלל, בשוק העבודה אוהבים בוגרים של מדעי ההתנהגות, ובצדק. לקחת אנשים שרואים לנפש האדם זה יתרון, לא משנה באיזו עבודה. הקורונה הביאה איתה גם יותר ויותר נזקקים ל"פסיכולוגיה רכה", ואנחנו, כמרכז אקדמי שנמצא עם היד על הדופק, מזהים את הצורך הזה ומוסיפים לתואר הכשרות מתאימות".

מה היא "פסיכולוגיה רכה"?

"זמני ההמתנה לטיפול פסיכולוגי הם בלתי אפשריים. אבל לא כל בעיה של לחץ או חרדה מצריכה טיפול פסיכולוגי יקר וארוך טווח. שיטות כמו ביופידבק יכולות לסייע היטב במקרים קלים יותר כמו פוביות שונות, כאבי ראש הנגרמים מלחץ ועוד. לכן, בשנה הבאה נלמד בתואר את הפן התאורטי בלימודי הביופידבק, כך שהבוגרים יצטרכו להשלים את החלק המעשי בלבד ויוכשרו לעבודה בתחום. נוסף על כך בוגרי מדעי ההתנהגות יכולים לתת מענה טיפולי לילדים, למשל כלבנות טיפולית, שבקרוב נכניס כאפשרות לתוכנית הלימודים. טיפולים כאלה מאפשרים לגעת בתחומים שהם יותר רכים ולא מצריכים טיפול נפשי עמוק".

לא משנה אם בחרתם בקריירה טיפולית, או שנפש האדם פשוט מסקרנת אתכם, תואר במדעי ההתנהגות יכול להעניק לכם יתרון, גם כאנשים וגם כאנשי קריירה.

למידע נוסף על תואר במדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס – מלאו את הטופס

רוצה לדעת עוד על לימודי מדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 08-3006087
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

אולי יעניין אותך גם

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון
מדברים קריירה

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון

בוגרים מצייצים: עידו ופנר
מדברים קריירה

בוגרים מצייצים: עידו ופנר

עכשיו יותר מתמיד: מערכת החינוך צריכה פסיכולוגים חינוכיים עדכניים
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

עכשיו יותר מתמיד: מערכת החינוך צריכה פסיכולוגים חינוכיים עדכניים

הפינה של זכריה מדר – והפעם: התנהגות תזונתית בזמן סגר
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

הפינה של זכריה מדר – והפעם: התנהגות תזונתית בזמן סגר

מהפכה של תקווה: כנס פרגמטי על מודל התקווה
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

מהפכה של תקווה: כנס פרגמטי על מודל התקווה

רוצים לדעת עוד?
פופולארי
במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים: המרכז האקדמי פרס
חיים בקמפוס

במקום הראשון בישראל בסקר שביעות רצון הסטודנטים: המרכז האקדמי פרס

91355 צפיות
תואר שני במשפטים ללא משפטנים
תואר שני

תואר שני במשפטים ללא משפטנים

81579 צפיות
מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?

58976 צפיות
עקבו אחרינו באינסטגרם
  • המרכז האקדמי פרס 2017

  • יום בחיי ניסים אלון- מנכ"ל לאומית ומרצה ב"מסלול החברות"

  • יום בחיי רני רהב- בעלים ויו"ר "רן רהב תקשורת ויחסי ציבור"

  • עבודה מהבית- בעד או נגד

  • הכירו את חוה איטס - בוגרת תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את איציק גלנץ - בוגר תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות במרכז האקדמי פרס

  • מתן יעקובסון מספר על התואר הראשון במנהל עסקים

  • הכירו את מריאן טויל בוגרת תואר ראשון ושני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את מיטל בנימין, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה

  • בואו לסיור בקמפוס המרכז האקדמי פרס

  • בואו לשמוע על הקורס של ד"ר יעל דורון ודני פרידלנד, הפסיכולוגיה של זוגיות ואהבה

  • בואו לשמוע על קורס בהכנת מזון עם המרצה האורחת מיכל אנסקי

בואו לבקר בקמפוס

רח' שמעון פרס 10, רחובות 7610202
שיחת חינם: 08-3006089
טלפון רב קווי: 08-9390520

צרו קשר





יוטיוב

בקרו בערוץ שלנו

© המרכז האקדמי פרס, כל הזכויות שמורות | פיתוח תוכן: המתכנה
תנאי שימוש
גלילה לראש העמוד
צור קשר





דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס