לאתר הראשי
08-3006089
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
פרס פלוס
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
  • מגזין פרס פלוס
  • תואר ראשון
    • מתכוננים ללימודים
    • מהו תואר ראשון במנהל עסקים
    • הכל על לימודי משפטים
    • הכל על מדעי ההתנהגות
    • מנהל מערכות בריאות
    • מדעי התזונה
    • שיווק
  • תואר שני
    • מנהל עסקים MBA
    • ייעוץ ופיתוח ארגוני
    • פסיכולוגיה חינוכית
  • מדברים קריירה
  • חיים בקמפוס
    • מבחנים ולימודים
  • שאלונים
ראשי » מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס » ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי: מחשדנות לחדשנות

ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי: מחשדנות לחדשנות

ד"ר אורן דיין מנהל עסקים שיווק דיגיטלי תואר פלוס

קורות החיים של ד"ר אורן דיין אינם סטנדרטיים. ד"ר דיין הוא בעל תואר דוקטור בשיווק וגלובליזציה מאוניברסיטת נלסון מנדלה מטרופוליטן בדרום אפריקה, ובין תפקידיו השונים שימש יועץ לפרויקטים של הבנק העולמי וראש מחלקת שיווק באוניברסיטת WITS היוקרתית ביוהנסבורג.

כיום הוא יועץ מבוקש בתחום השיווק הדיגיטלי בישראל ובארצות הברית ועומד בראש תכנית "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי במרכז האקדמי פרס. לד"ר דיין אג'נדה סדורה בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, והוא נחוש להעביר אותה לסטודנטים שלו ולמעשה לשוק כולו. האמת היא שבמהלך הריאיון, התקשינו שלא להידבק בנחישות האנרגטית של ד"ר דיין. הוא פשוט משכנע.

"לעסקים הייתה חשדנות גדולה כלפי גוגל והעולם הדיגיטלי"

ד"ר דיין, איך ישראלי מגיע להיות מנהל שיווק של אוניברסיטה בדרום אפריקה?

עבדתי באסיה, אירופה ודרום אפריקה בייעוץ לפרויקטים של הבנק העולמי וב-2009, עקב המיתון הגדול, הנושא של השקעות היה בירידה ולכן החלטתי להתמקד בתחום השיווק הגלובלי ועשיתי פוסט דוקטורט בתחום החדשנות בשיווק. הדברים התגלגלו כך שהפכתי לראש החוג באוניברסיטת WITS, תפקיד שהיו בו אתגרים רבים.

אוניברסיטת WITS. קרדיט צילום: Samuel Molepo
אוניברסיטת WITS. קרדיט צילום: Samuel Molepo

האם האתגרים השיווקיים בדרום אפריקה שונים מבישראל?

בהחלט. למשל: השוק הדרום-אפריקאי מבוסס מובייל הרבה לפני ישראל, בין השאר עקב בעיות תשתית שונות. מנגד, הצרכן הדרום-אפריקאי הרבה יותר שמרן מהישראלי. אפשר לראות את זה ביעדי הטיול שלהם, בבחירות הצרכניות שהם בוחרים ובכך שהם סומכים בעיקר על התוצרת המקומית.

מה שורשי הפטריוטיזם הכלכלי הזה?

מסיבות כלכליות היסטוריות שהתגבשו במהלך האמברגו שהוטל עקב שלטון האפרטהייד, הכלכלה הדרום אפריקאית-מבוססת על תוצר מקומי. הצרכנים אוהבים ורגילים לתוצרת מקומית וגם הצלחות בינ"ל כמו איקאה או זארה פחות חדרו ללב הצרכן המיינסטרימי שם. נוסף על כך, הכלכלה הדרום-אפריקאית מבוססת על תעשיות מוצקות כמו זהב, פלטינום או יהלומים והשוק חשדן כלפי חברות מבוססות טכנולוגיה. למעשה, עסקים דרום-אפריקאיים היו חשדנים אפילו כלפי גוגל.

מדוע לחשוד בחברה בינלאומית כמו גוגל?

כשגוגל דרום-אפריקה התחילה לחדור לשוק, היא הציעה לעסקים קטנים ובינוניים קופונים לפרסום. העסקים תהו מדוע חברה אמריקאית גדולה מציעה להם מתנה שכזו, האם יש התחייבות נסתרת, ומה גוגל באמת רוצה מהם.

רוצה לדעת עוד על לימודי תואר ראשון במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 08-3006087
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים והטבות מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת.

איך גוגל הגיבה?

מה שהתברר הוא שנדרש חינוך של השוק לטכנולוגיות האלה, ובמהלך פרויקט הסברה שעשיתי עבור גוגל דרום-אפריקה, גייסנו בתוך שבוע 2,000 עסקים שהתחברו לגוגל. זה היה פרויקט של מעבר מחשדנות לחדשנות, ולמעשה זה מה שעשיתי גם בתפקידי כמנהל מחלקת שיווק באוניברסיטה: שאפנו למצב שבו הסטודנטים שלנו ישנו את החשיבה ויוסיפו את החדשנות לשוק. במקביל, פעלנו גם בכיוון ההפוך: הפקנו כנסים לבעלי העסקים שמסבירים שעולם השיווק והפרסום השתנה, זאת כדי להכין את הקרקע עבור הסטודנטים שיֵצאו לשוק. זה היה פרויקט של חינוך שוק מהבסיס.


ד"ר אורן דיין: בישראל אין בעיה עם חדשנות אלא עם המתח שבין פרסום לשיווק. העסקים בישראל רוצים תוצאות מהירות ומיידיות שמקבלים מפרסום. פחות אוהבים עבודה שיווקית לאורך זמן


"החדשנות בתחום השיווק הדיגיטלי בישראל תגיע מהעסקים הקטנים והבינוניים"

ובישראל, המצב שונה?

גם בישראל יש לשוק עוד הרבה מה ללמוד, אך מזווית אחרת. בישראל אין בעיה עם חדשנות אלא עם המתח שבין פרסום לשיווק. העסקים בישראל רוצים תוצאות מהירות ומיידיות שמקבלים מפרסום. פחות אוהבים עבודה שיווקית לאורך זמן, שיוצרת חיבור רגשי עם הצרכן. מה שלא לוקחים בחשבון זה שכאשר נגמר תקציב הפרסום – חזרנו לנקודת ההתחלה ללא ערך מוסף שהשגנו מול הצרכנים. דווקא הסבלנות שבבניית מותג ומוניטין על ידי חיבור אמתי לצרכן – משתלמת בטווח הארוך. זה כמו לבנות מערכת יחסים זוגית יציבה – זה לא קורה ברגע, זה לוקח זמן והשקעה. בישראל פחות עוסקים באסטרטגיה הזו, וזו טעות.

בדרך כלל הדוגמה שמביאים למותג שיצר חיבור חזק לצרכן היא של רדבול.

השיווק של רדבול: לא רק ריגוש - גם חיבור לקהילות שלא שמו אליהן לב
השיווק של רדבול: לא רק ריגוש – גם חיבור לקהילות שלא שמו אליהן לב

אצל רדבול יש שני עניינים: האחד הוא אכן חיבור חזק לצרכן מבחינה רגשית, שנחשף לפעילויות מרגשות ומעניינות. השנייה: הם בנו קהילות שאף אחד לא התייחס אליהן קודם. כל ספורטאֵי האקסטרים שקודם לא קיבלו במה והתקשו לגייס ספונסרים, מצאו מותג שיתחבר אליהם. זה שינה את כל התפיסה של תחום האקסטרים, שהיום מקבל ביטוי גם במיינסטרים הטלוויזיוני. מובן שדוגמה מפורסמת נוספת היא אפל: היא הצליחה ליצור נאמנות חזקה למותג ולערכים שהוא משדר. ואת זה אפשר לעשות רק כשיש לך באמת ערכים לשדר, ולבנות ערכים לוקח זמן.

מה יקרה לפרינט ולפרסום המסורתי בטלוויזיה בשנים הקרובות?

המצב כרגע הוא שמי שיש לו תקציבים גדולים ימשיך לשים כסף גדול על אמצעי המדיה המסורתיים. השינוי מגיע דווקא מהעסקים הקטנים והבינוניים, שחייבים להכניס חדשנות לשיווק שלהם. בכל פעם שערוץ שיווק או פרסום הופך להיות יקר, העסקים האלה מחפשים את הדבר הבא כדי להגיע לצרכנים. אני עדיין לא רואה בעתיד הקרוב המרות תקציבים גדולות של המותגים הגדולים מהטלוויזיה לדיגיטל. השינוי התפיסתי בשוק הישראלי ייקח זמן.


ד"ר אורן דיין: בתחום של שיווק דיגיטלי אי אפשר בלי חניכה אישית וספציפית. לכן המסלול של תעודת "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי הוא מאוד מוכוון אישית. אני מלמד את הסטודנטים לא רק את יסודות החשיבה והתכנון, אלא גם איך ליישם את החשיבה הזו ספציפית


"בתחום השיווק הדיגיטלי חייבים חניכה אישית"

תכנית "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי מאפשרת לסטודנטים ללמוד בקורסים שיעניקו להם בסוף התואר גם תעודת הסמכה לשיווק דיגיטלי. ד"ר אורן דיין עומד בראש התכנית המבוקשת ומסביר שהתעודה המבוקשת מהווה "אסמכתה לכך שהסטודנט מבין את הבסיס החשוב ביותר של השיווק הדיגיטלי".

מה המטרה שלך בהכשרת סטודנטים בתכנית "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי?

אני רוצה ללמד את הסטודנטים איך לחשוב נכון, אין לתכנן אסטרטגיה של שיווק. בהרבה קורסים של שיווק דיגיטלי מלמדים את המכניקה ואת הטכניקה: איך טכנית להעלות קמפיין, על אילו כפתורים ללחוץ או איך לקבל דאטה. העניין הוא שהפלטפורמות משתנות כל הזמן והידע הזה הופך מהר מאוד ללא רלוונטי. לעומת זאת, הבנת היסודות של רשתות חברתיות, איך הן פועלות ואיך מתייחס אליהן הצרכן, והמיומנות לעבוד מתודולוגית נכון, מעניקות ידע וכלים שתמיד יהיו רלוונטיים.

קורסים של חשיבה – נשמע כיף.

אלה קורסים מאתגרים מאוד. הרבה סטודנטים מגיעים מתוך מחשבה של "הנה קורס דיגיטל מגניב" אך מהר מאוד יגלו שיש נוכחות חובה ושעובדים קשה בקורס. שיווק הוא תהליך מורכב שנבנה בשלבים – אני פשוט לא יכול להרשות לסטודנטים לפספס אף שלב. זו הסיבה שלאחר שהקורס מתגבש, יש לו גאוות יחידה גדולה ויש גם הזדמנות להתמקצע ואפילו להרוויח כסף במהלך הלימודים.

להרוויח כסף מהקורס?

לא להרוויח מהקורס, כן להרוויח כתוצאה מהשתלבות בעבודה עקב הידע שנלמד בקורס. בתחום השיווק הדיגיטלי יש הרבה מאוד עסקים קטנים שצמאים למקצוען שיסייע להם בשיווק הדיגיטלי ובניהול רשתות חברתיות. הסטודנטים בקורס הם פתרון מצוין עבור אותם עסקים. כך יוצא שהרבה מהסטודנטים שלי עובדים בפועל בתחום תוך כדי הלימודים, מקבלים ניסיון חשוב מאוד מהשטח וגם מרוויחים 2,000–3,000 ₪ בחודש על כל לקוח שהם מנהלים לו מדיה.

והסטודנטים מסתדרים שם בחוץ?

אני מלווה אותם אישית. בכלל, בתחום של שיווק דיגיטלי אי אפשר בלי חניכה אישית וספציפית. לכן המסלול של תעודת "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי הוא מאוד מוכוון אישית. אני מלמד את הסטודנטים לא רק את יסודות החשיבה והתכנון הנכונים בדיגיטל, אלא גם איך ליישם את החשיבה הזו ספציפית בתחום שלהם. בקורס אחד יכולים להיות לי סטודנטים שמתעסקים בעולמות מאוד שונים: אווירונאוטיקה, קייטרינג, אביזרי בניין, יין, אפליקציות, רכב, אופנה ועוד. התרגול של היסודות על עולמות שיווק ספציפיים הוא הדרך הטובה ביותר להבין באמת שיווק דיגיטלי לעומק.

אתה מלווה את הסטודנטים גם לאחר הלימודים?

בהחלט. סטודנטים באים להתייעץ אִתי על התלבטויות שלהם בתחום, ואני מסייע להם בשמחה. זה חלק מהצורך שלי להעביר לשוק את המסר שסבלנות משתלמת, שבניית מערכת יחסים עם הצרכן חשובה יותר מהשגת תוצאות מיידיות בפרסום אגרסיבי. הסטודנטים שלי הם גם שגרירים של הדרך שלי. אני רואה אותם מסייעים לעסקים או פותחים עסק בעצמם, מיישמים את השיטות ומביאים תוצאות. השיטה עובדת.

לסיום, יש לך טיפים לסטודנטים שמעוניינים להבין לעומק שיווק דיגיטלי?

להירשם למסלול "תואר פלוס" בשיווק דיגיטלי. הקורס דורש משמעת עצמית, מוטיבציה, רצון להבין ולחשוב עצמאית וכוח רצון להתמיד. אם תשים לב – אלה אותן תכונות שמאפיינות גם יזמים.

רוצה לדעת עוד על לימודי תואר ראשון במנהל עסקים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ממש כאן או
חייגו כבר עכשיו 08-3006087
התקשרו עכשיו




בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים והטבות מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת.

ד"ר אורן דיין מנהל עסקים שיווק דיגיטלי תואר פלוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

אולי יעניין אותך גם

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון
מדברים קריירה

"ברשתות אני אדון לעצמי, אני אחראית על הערוץ שלי ואני מחליטה איזה תוכן יהיה בו" | ראיון עם קורין גדעון

חמש סיבות טובות ללמוד תואר בניהול מערכות מידע
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

חמש סיבות טובות ללמוד תואר בניהול מערכות מידע

שוקלים להירשם לתואר ראשון? בלי פאניקה
מתכוננים ללימודים: מה כדאי ללמוד לתואר ראשון

שוקלים להירשם לתואר ראשון? בלי פאניקה

משבר או הזדמנות לחשב מסלול מחדש? הקורונה משנה את עולם התעסוקה
מדברים קריירה

משבר או הזדמנות לחשב מסלול מחדש? הקורונה משנה את עולם התעסוקה

ד"ר עוזי לוי: פסיכולוגיה (מדעי ההתנהגות) זה מקצוע שבוחר בך
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

ד"ר עוזי לוי: פסיכולוגיה (מדעי ההתנהגות) זה מקצוע שבוחר בך

פופולארי
ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי: מחשדנות לחדשנות
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

ד"ר אורן דיין משנה תפיסות של שיווק דיגיטלי: מחשדנות לחדשנות

66365 צפיות
מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

מה לבדוק לפני שבוחרים ללמוד ניהול מערכות בריאות?

57641 צפיות
"תצאו החוצה מהאפליקציות כי החיים הטכנולוגיים הם אשליה"- קורס הזוגיות של יעל דורון ודני פרידלנדר
מדור תואר ראשון של מגזין פרס פלוס

"תצאו החוצה מהאפליקציות כי החיים הטכנולוגיים הם אשליה"- קורס הזוגיות של יעל דורון ודני פרידלנדר

51641 צפיות
עקבו אחרינו בפייסבוק
  • המרכז האקדמי פרס 2017

  • יום בחיי ניסים אלון- מנכ"ל לאומית ומרצה ב"מסלול החברות"

  • יום בחיי רני רהב- בעלים ויו"ר "רן רהב תקשורת ויחסי ציבור"

  • עבודה מהבית- בעד או נגד

  • הכירו את חוה איטס - בוגרת תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את איציק גלנץ - בוגר תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות במרכז האקדמי פרס

  • מתן יעקובסון מספר על התואר הראשון במנהל עסקים

  • הכירו את מריאן טויל בוגרת תואר ראשון ושני במרכז האקדמי פרס

  • הכירו את מיטל בנימין, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה

  • בואו לסיור בקמפוס המרכז האקדמי פרס

  • בואו לשמוע על הקורס של ד"ר יעל דורון ודני פרידלנד, הפסיכולוגיה של זוגיות ואהבה

  • בואו לשמוע על קורס בהכנת מזון עם המרצה האורחת מיכל אנסקי

בואו לבקר בקמפוס

רח' שמעון פרס 10, רחובות 7610202
שיחת חינם: 08-3006089
טלפון רב קווי: 08-9390520

צרו קשר





יוטיוב

בקרו בערוץ שלנו

© המרכז האקדמי פרס, כל הזכויות שמורות | פיתוח תוכן: המתכנה
תנאי שימוש
גלילה לראש העמוד
צור קשר





דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס