לשיחת חינם

פרופ' מלכה מרגלית

פרופ' מלכה מרגלית - דיקנית בית הספר למדעי התנהגות במרכז האקדמי פרס
quote

האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו, בכל היכולת... דמיין לך אותו בפרטי פרטים... ותוכל לממש את משאלותיך

רבי נחמן מברסלב

תחומי לימוד: חברות, בדידות ותקווה של ילדים ומשפחותיהם, תוך התמקדות בפסיכולוגיה של תלמידים עם ליקויי למידה (תחומים רגשיים וחברתיים), הפרעות התפתחות והתנהגות

פרופ’ מלכה מרגלית היא פסיכולוגית מומחית בכירה (מדריכה) בפסיכולוגיה חינוכית ובפסיכולוגיה שיקומית, ופרופ’ אמריטוס מאוניברסיטת תל אביב . כיום היא דיקאן בית-הספר למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי ע”ש פרס. בשנת 2017, הוכרזה מרגלית ככלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך.  פרופ’ מרגלית מונתה לפרופ’ מן המניין בשנת 1994 ופרסמה את מחקריה ב – 5 ספרים, ביותר מ – 135 מאמרים בכתבי עת מדעיים בין לאומיים, ובפרקים בספרים מקצועיים.

בעבר מלאה תפקידים רבים באוניברסיטת תל אביב, כגון ראש בית-הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ראש החוג למדעי החינוך, וחברה בוועדות מרכזיות באוניברסיטה כוועדת המינויים וחבר הנאמנים. כמו כן נהלה שירותים פסיכולוגיים חינוכיים כגון מכון שניאורסון בתל אביב ושפ”ח בני ברק.

פרופ’ מרגלית ממלאת תפקידים ציבוריים בתחומי מומחיותה. היא חברה בוועד המנהל של האגודה הבין לאומית למחקר בהתערבות מוקדמת, חברת דירקטוריון בפרס לנדאו במפעל הפיס והיתה בעבר סגנית נשיא באקדמיה הבין לאומית למחקר בליקויי למידה, חברה בוועדה המתכננת את מפקד הנכויות הלאומי בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חברה בוועד החינוך (על פי חוק חינוך חובה) יושבת ראש של מועצת הפסיכולוגים, כנציגת הפסיכולוגים במועצת הבריאות, ראש החטיבה החינוכית בהסתדרות הפסיכולוגים, ראש הוועדה הבין לאומית לנכות ושיקום באגודת הפסיכולוגים הבין לאומית, סגנית הנשיאה של האגודה הבין לאומית לחינוך מיוחד, ועמדה בראש ועדת המחקר של קרן שלם.

היא מוזמנת לעתים קרובות כמומחית בין לאומית בפסיכולוגיה ובשיקום של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים להשתתף בהערכת תכניות בארגונים שונים כגון בקהילה האירופאית, ובאקדמיה למחקר בקנדה ובהונג קונג. היא עורכת של Special Issues עבור כתב העת המדעי Journal of Learning Disabilities וחברת מערכת של מספר כתבי עת מדעיים בין לאומיים. עמדה בראש וועדה ציבורית ‘לבחינת מצבם של תלמידים עם ליקויי למידה’ (ועדת מרגלית). כמו כן עמדה בראש הוועדה הציבורית שבחנה את יישום חוק חינוך חובה (ועדת מרגלית 2).

במחקריה, פרופ’ מרגלית בוחנת את ההתנסות בבדידות ואת התרומה של תיאורית התקווה להסתגלות צעירים עם וללא נכויות וצרכים מיוחדים ומשפחותיהם. היא משתמשת במחקריה במודלים של העצמה ועמידות (resilience), ובוחנת את התרומה של המשתנים המנבאים ומתווכים התפתחות, התמודדות יעילה והסתגלות בנוסף לגורמי הסיכון, ובהתייחסות למאפיינים יחידניים ומערכתיים (מערכת משפחתית ומערכות חינוכיות). לאחרונה היא עוסקת בפיתוח גישות התערבות ממוקדות לקידום תקווה ומאמץ על ידי תפיסת קשיים כאתגרים וזיהוי מטרות עתיד. כמו כן היא עוסקת במחקר על ההתאמות לתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב, וכן מחקר שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים.

מתעניינים/ות בלימודים במרכז האקדמי פרס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם/ן או חייגו עכשיו 08-3006064

או חייגו עכשיו

*סטודנטים/יות מוזמנים/ות ליצור עמנו קשר בתחנת מידע בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.
שדות המסומנים ב* הם שדות חובה
בשליחת טופס זה אני מאשר/ת קבלת מידע על ההרצאות, עדכונים, פרסומים, הטבות ותארים מהמרכז האקדמי פרס באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט ו/או שיחות טלפון. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה ו/או מרשימת הפנייה השיווקית באמצעות שיחה בכל עת.