תוכנית לימודי מערכות מידע ניהוליות מכינה את בוגריה לאתגרים ולצרכים של סביבת מערכות המידע ומכשירה לעבודה בתעשייה עתירת הידע בארץ ובעולם.
התואר משלב ידע מתוך לימודי מנהל עסקים, לימודי ניהול, כלכלה ואסטרטגיה, לימודי מחשבים ומערכות מידע.
תוכנית הלימודים מקנה כלים מקצועיים המאפשרים השתלבות בענף ההייטק כבר בסיום השנה הראשונה ללימודים.
למה כדאי ללמוד מערכות מידע ניהוליות במרכז האקדמי פרס?
תכנית הלימודים מאד מעשית והמרצים שמים דגש על הצד הפרקטי. השילוב של תעודות מקצועיות כבר במהלך התואר, יעזור לי להשתלב בקלות בעולם העבודה
איציק גלנץסטודנט לתואר ראשון בניהול מערכות מידע
תואר פלוס
"תואר פלוס" הינו מסלול לימודים ייחודי, המקנה לימודי תעודה מתקדמים בשילוב עם התואר - ליתרון ברור בשוק העבודה.
סייבר ואבטחת מידע ותשתיות
בלימודי תעודה זו יוכשרו הסטודנטים להתמודד עם טכנולוגיות מידע מתקדמות בתחום אבטחת המידע הנפוצות בארגונים ומוסדות בישראל ובעולם. יינתן דגש על היבטי אבטחת מערכות מידע, קישוריות פנים ארגונית וקישוריות למערכות חיצוניות, היכרות עם מערכות מידע מבוזרות, טכנולוגיות מתקדמות לניהול משאבים בארגונים גדולים ואדמיניסטרציה של מערכות מידע. הלימודים כוללים התנסות במעבדת סייבר ייחודית המדמה התקפות ומאפשרת לסטודנטים להתמודד בתרחישי הגנה שונים מול איומים אלו.
יזמות טכנולוגית
בלימודי תעודה בתחום זה יכירו הסטודנטים את תחום היזמות עם דגש על סטארט-אפים טכנולוגיים. במסגרת הלימודים יילמדו כל שלבי המיזם הטכנולוגי החל משלב הרעיון הכולל את היכולת לנתח הזדמנויות, המשך בתהליך הבניה והפיתוח, והבנה כוללת של כל הגורמים הפועלים בשוק זה והשפעתם על המיזם. בנוסף למדו הסטודנטים להכיר מודלים עסקיים שונים הנוגעים למימון של חברות הזנק וגם על ניהול אפקטיבי של מוצרים טכנולוגיים לתרגום ההצלחה הטכנולוגית לצמיחה כלכלית.
ניהול פרויקטים בניהול מערכות מידע
תעודה זו מכשירה את הסטודנטים להתמודד עם מגוון האתגרים הניהוליים הייחודיים לעולם מערכות המידע. כגון: ניהול פרויקט בסביבה מרובת ישויות בתוך הארגון ומחוצה לו, מיומנויות וידע באיסוף והגדרת דרישות למערכות המידע, ניהול סיכונים, ניהול תקציב, מיקור חוץ, הטמעת מערכות בארגון ובכלל זה הדרכה והכשרה לעבודה עם תוצרי הפרויקט.
מדעי הנתונים- Data Science
התעודה ב-DATA SCIENCE תקנה לבוגרי התוכנית כלים מקצועיים שיאפשרו לו לאפיין, לבחור ולהטמיע מערכות בינה עסקית (BI) המבוססות על ניתוח נתונים ואלגוריתמי Machine learningהמיושמים ב-Python, כמו גם על יכולות מקצועיות בהגדרת מסדי נתונים בעלי שכבות ניהול חכמות, המאפשרות צביעת ושליפת נתונים רלוונטיים, ובחירה והטמעה של ממשקי ניהול המאפשרים למשתמשי הקצה בחירת אפשרויות ניתוח והצגתם ב-Dashboard ניהולי.
פיתוח מערכות מידע
בלימודי תעודה זו יוכשרו הסטודנטים לפתח מערכות תוכנה בסביבות מתקדמות תוך שימוש בספריות תוכנה מתקדמות ליישום ארכיטקטורות מודרניות לפיתוח מערכת מבוססת שירותים (Micro services), פיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים (Mobile Apps) ובניית מערכות Web בטכנולוגיות מתקדמות תוך שימוש במגוון סביבות פיתוח ושפות תכנות מתקדמות כגון Java, php, JavaScript
תכנית לימודים לתואר ראשון במערכות מידע ניהוליות
תוכנית הלימודים מקנה כלים מקצועיים המאפשרים השתלבות בענף ההייטק כבר בסיום השנה הראשונה ללימודים ומשקפת את הניסיון שנרכש בתחומי מערכות מידע באוניברסיטאות בארץ ובעולם. מרכיבי התוכנית הותאמו לדרישות שמוצגות על ידי הגופים המובילים בעולם
מערכות המידע כמו:
The association for computing machinery – ACM
The association for information systems – AIS
התוכנית במרכז האקדמי פרס פועלת בשיתוף עם הלשכה לטכנולוגית המידע בישראל –
The Israeli Chamber of Information Technology.
הלשכה הינה עמותה ציבורית המאגדת, מפתחת ומייצגת את כל אנשי טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל, במטרה לייצר ערך חברתי, ארגוני ועסקי, ולהוות בית מקצועי יציב לקידום חבריו. הלשכה מהווה פלטפורמה לפעילות מקצועית, למפגשי העשרה והשראה, הסמכות מקצועיות, נטוורקינג מקצועי, עסקי וחברתי למקצועני טכנולוגיות המידע וההייטק בארץ.
כחלק משיתוף הפעולה אתם זכאים להצטרף כחברים אישיים בלשכה, ולקבל את מיטב הפעילויות שהיא מציעה, ללא עלות.
קורס זה יעניק את המידע הנדרש לגבי מספר תחומים ויציג בפני הסטודנטים היבטים בסיסיים בתחום מערכות המידע וניהול המידע. קורס זה יעניק גם כלים להתמודדות עתידית עם שינויים טכנולוגיים וגירסאות מתקדמות של יישומים.
הכרות עם מדעי המחשב ועקרונות בסיסיים של שפות התכנות. הסטודנטים ילמדו להשתמש בשפת פייתון ויכירו את המבנים הבסיסיים של השפה, לרבות הגדרת משתנים ורשימות, הגדרת מבני בקרה (תנאים, לולאות), חלוקת התכנית לפונקציות, ורקורסיה. הקורס יעסוק בפתרון בעיות מסוגים שונים באמצעות תכנות, והסטודנטים ילמדו כיצד לתכנן את הפתרון באמצעות אלגוריתם ולממש אותו בשפת התכנות הנלמדת.
מטרת הקורס הנה לספק לסטודנטים היכרות עם עולם מערכות המידע והתשתיות. הבנה של מושגי יסוד ומודלים, וקווים מנחים של אנשי התשתיות. הצגת מקום מהנדס התשתיות. הכרות עם הטכנולוגיות והמתודולוגיות המרכיבות את תחום תשתיות מחשוב ומערכות המידע. היכרות עם ציוד המחשוב והתשתיות ובניית תשתיות ומערכות מידע משלבי התכנון עד למערכת מלאה. חשיפה למגמות של תשתיות מחשוב בענן המובילות כיום את תחום תשתיות המידע, וכן תשתיות עיבוד עתיר נתונים שעדיין מתחדשות ודורשות ידע מעמיק בתחום.
קורס שעניינו ביחידות הכלכליות “הבודדות”, משק בודד, צרכן בודד, יצרן, עובד ובהכללה של התנהגותו אל כלל האוכלוסייה (כלל הצרכנים היצרנים וכו’) . הקורס מקנה לסטודנט כלים אנליטיים לצורך הבנת דרך פעולתו של השוק בכללותו, כיצד נקבעים המחיר, שכר העבודה, מהם הגדלים הנקבעים על ידי כוחות השוק ומה נתון לשיקולו של הפרט/היצרן הבודד.
מטרותיו העיקריות של הקורס הן לסקור את המאפיינים העיקריים של תורת הכלכלה בעידן הדיגיטלי בהשוואה לעידן “המסורתי” וכמו כן להאיר היבטים כלכליים הרלבנטיים לעולם מערכות מידע והדיגיטל, בהקשר המאקרו ובהקשר הארגוני כאחד.
במסגרת הקורס הסטודנט ילמד ויכיר את המבנה , אופן הפעולה והאלגוריתמים במימוש מערכת תקשורת מחשבים, יכיר את הפרוטוקולים הנפוצים בתקשורת נתונים, וירכוש את המיומנות לפתרון תרגילים בתחום זה.
היכרות עם מקצוע ניתוח המערכות, היכרות עם מתודולוגיות נפוצות ותהליך ניתוח מערכת מידע תפקידו של מנתח מערכות המידע בארגון והיכרות עם כליי העבודה בתהליך ניתוח המערכת. הקורס יתמקד בשלב האיפיון של מערכת המידע.
מוקד הקורס הוא הבנת הסיבות להבדלים בין מבני נתונים שונים ויתרונותיהם היחסיים. הקורס יכלול מעבדות תרגול בהן יתרגלו הסטודנטים את הפיתוח והשימוש במבני הנתונים והאלגוריתמים בשפת התכנות Java. הסטודנטים יתנסו בתרגילים יבשים ורטובים.
קורס זה משמש כמבוא והקדמה לסדרת קורסי המיקוד באבטחת מידע. במהלך הקורס הסטודנט ירכוש ידע ראשוני בתחומי אבטחת מערכות מחשוב ויוכל לעזור בביצוע הערכה של דרישות האבטחה של מערכות מחשבים ותקשורת ושל האלטרנטיבות למימושם ברמת הארגון. הנושאים הנידונים בקורס זה יידונו באופן יותר מעמיק בקורסי ההמשך של תכנית המיקוד.
הקורס יעסוק בעקרונות וטכנולוגיה של מערכות מסדי נתונים, בתכנון מסדי נתונים טבלאיים באמצעות מודלים סמנטיים כולל נרמול, שפת SQL ליצירת סכמה טבלאית, עדכון נתונים וכתיבת שאילתות .
בקורס ייעשה שימוש בתוכנת Microsoft SQL Server לצורך הקמת מסד נתונים ותרגול נושאי הלימוד. הסטודנטים יתנסו בתרגילי בית תיאורטיים ומעשיים.
במסגרת הקורס יילמדו המושגים הקשורים למיומנויות ניהול נתונים (Data Science Data Management) לטכנולוגיות עולם עתיר נתונים – Data Science Engineering ורקע כללי באלגוריתמים, יוגדרו העולמות העסקיים החדשים שנוספו לתחום מערכות המידע. ילמד הבסיס לטכנולוגיה של מדע הנתונים והמודלים הארכיטקטוניים של מערכות מידע בעולם חדש זה, תינתן סקירה של הכלים והיישומים המסחריים הקיימים היום בשוק,
הקורס יעניק את בסיס ההבנה התיאורטית וידע מעשי לצורך תכנון וייצור מערך מיחשוב לארגון מבוסס Big Data.
במסגרת הקורס נערוך הכרות עם מתודולוגיות לניתוח ואפיון תהליכים, נלמד מהם הדרישות הפונקציונליות והדרישות הכלליות בתהליך בחירת מערכת ERP לארגון , נלמד להתאים את התהליכים העסקיים של הארגון למערכת ה-ERP תוך יצירת מיפוי בין סכמות נתונים שונות, לצורכי הסבת נתונים
מטרתו של הקורס היא להביא בפני הסטודנט את מכלול התפיסה האסטרטגי כמו גם את השיקולים בתכנון, בנייה ותחזוקה של מערכת מידע ארגונית. הקורס זה מבהיר את משמעות המידע בארגון, זרימתו, והבעייתיות שבו מבחינת המנהל ואיש מערכות המידע.
הענקת ידע בסיסי והכרות עם פיתוח תוכנה עפ”י עקרונות Object-Oriented בשפת התכנות Java. הקורס יציג את תחביר השפה, ואת עקרונות המימוש של מחלקות, אובייקטים, מתודות ומשתנים. כמו כן יעסוק הקורס בתורשה וממשקים, מערכים, חריגות, קלט פלט ומחלקות ספריה, וכן בנושאים מתקדמים של ממשק משתמש גרפי ותכנות מקבילי. הסטודנטים יתנסו בסביבת פיתוח מודרנית לכתיבת תכניות, הידור וניפוי שגיאות.
מטרת הקורס הנה להציג בפני התלמיד את הפונקציה הממשית ותכונותיה העיקריות כולל חזרה על הפונקציות היסודיות; להגדיר את מושג הגבול; להגדיר את מושג הנגזרת; להכיר את משפטים היסודיים של החדו”א; לחקור פונקציות. להגדיר פונקציות קדומות ואינטגרלים. ופתרון משוואות דיפרנציאליות.
הקורס יקנה ללומדים ידע תיאורטי ויישומי, בהבנת ההתנהגות האנושית בארגונים ודרכי הפעילות של המערכות הארגוניות השונות . דרך סקירת תיאוריות ארגוניות (מאקרו ומיקרו) נתייחס לשלוש רמות
(הארגון, הקבוצה והפרט) והשפעתן על תפקוד הארגון ועל תהליכי הניהול בו.
במסגרת הקורס נכיר את המושג יזמות חברתית: הגדרותיו ומאפייניו. הקורס יקנה ללומד כלים לאיתור צרכים בקהילה ותרגומם להתערבויות לשינוי המדיניות החברתית ואת הכלים הנדרשים להפעלת פרויקטים חינוכיים בקהילה .
הענקת ידע בסיסי בתחום שינוע מקומי ובינלאומי, ניהול מלאי ומרל”וגים (מרכז לוגיטסי) יבוא-יצוא, רכש, אבטחת ובקרת איכות, ניהול כולל של שרשרת האספקה: עמוד השדרה המאגד את כל תתי התחומים שנסקרו. הקורס ילמד בשיתוף עם חברות מהתעשייה והתלמידים יוכלו לצפות ביישום הידע האקדמי הלכה למעשה.
עיצובה של מערכת מידע הלכה למעשה, תוך מתן דגש לתיכון בסיס הנתונים בה, על יסוד התוצאות של תהליך ניתוח ואפיון מערכת המידע. הכרת שלב העיצוב במחזור החיים של מערכות מידע. שיקולים בעיצוב בסיסי נתונים, נרמול לעומת דה-נרמול ושיפור ביצועים, מעבר לשלב העיצוב בגישת האובייקטים. עיצוב ממשקים ודוחות והשפעתם על בסיס הנתונים.
הקורס מספק מבוא בתחום אחזור מידע (IR). כולל טכניקות בסיסיות ומתקדמות עבור מערכות אחזור מידע: אחזור בוליאני, יצירת טקסט אינדקס, מרחב וקטורי מתודולוגיה, הערכה מערכת IR , סוגיות ממשק משתמש, חיפוש בWEB ואלגוריתמי סיווג. הקורס יקנה לסטודנט מושגים עקרונות ותפיסות בעולם האחזור מידע.
פרויקט הגמר נועד לסכם את הידע והמיומנות שנרכשו במהלך הלימודים ולממשם במסגרת פרויקט תוכנה אמתי. כחלק מהפרויקט נדרשים הסטודנטים להדגים את יכולותיהם בניתוח, עיצוב, פיתוח, בדיקת הפרויקט והצגתו. פרויקט הגמר כולל את כל שלבי מחזור החיים ומתבצע במשך שלושה סמסטרים בעבודה עצמית בהנחיית מנחה מסגל החוג.
הסמינריון יעסוק בנושאים מתקדמים ומתמחים בעולם ניהול מערכות המידע ובמהלכו ינתחו הסטודנטים מאמרים ומקרי מבחן ויציגו בכיתה מבחר נושאים שיוגדרו על ידי מרצי הקורס.
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים מושגי יסוד הקשורים לאנגלית עסקית ופיתוח מיומנויות בהבנת הנקרא של טקסטים מתחומי מנהל עסקים ברמה האקדמית. קריאה אקדמית תוך דגש על אוצר מילים -סיטואציות ואינטראקציות הקשורות לתחום העסקי
הקורס מיועד להכרות עם טכנולוגיות המשמשות לבניית אתרי אינטרנט על בסיס HTML ותחזוקתם. הקורס יקנה ידע יישומי ומימושו באמצעות כלים ייעודיים לבניית אתרי אינטרנט אינטראקטיביים. כמו כן הקורס יעסוק בעקרונות של עיצוב האתר אינטראקטיבי תוך שימוש בשפות מקובלות לעיצוב. והבנת כוחו של עיצוב-ממשק, לסייע למשתמשי-הקצה בחיי היום יום, מאפשרת לנו להדגים את המשמעות הרחבה של טכנולוגיה בשירות הפרט והחברה.
הענקת ידע בסיסי בתחום שינוע מקומי ובינלאומי, ניהול מלאי ומרל”וגים (מרכז לוגיטסי) יבוא-יצוא, רכש, אבטחת ובקרת איכות, ניהול כולל של שרשרת האספקה: עמוד השדרה המאגד את כל תתי התחומים שנסקרו. הקורס ילמד בשיתוף עם חברות מהתעשייה והתלמידים יוכלו לצפות ביישום הידע האקדמי הלכה למעשה.
הקורס בוחן את הגישה מבוססת-אובייקטים לניתוח מערכות תוך שימוש בשיטות ודיאגראמות שונות להגדרת הניתוח. הדגש הוא על מתודולוגיה שמובילה אותנו מ”סיפור מעשה” מעורפל עד לתכנון מפורט של הפרויקט שכולל המחלקות, שדות ומתודות לקוד ממשי. התוצאה היא תיק תכנון שישמש את מפתחי הפרויקט כ Blue-Print לפיתוח הפרויקט עד למימוש עצמו של אותו סיפור מקרה במערכת פונקציונלית ועובדת. הניתוח כולל מפרט מסודר וכולל תיאור טקסטואלי ודיאגרמות שונות, כולל טכניקות ניתוח מצב קיים שונות . השפות למימוש המערכת הן גם שפות עליות שנלמדו – כJava וPython, וגם פלטפורמות אחרות כגון תכנות Web ופיתוח אפליקציות אנדרואיד (אופציונלי).
קריאת טקסטים אקדמיים כולל טקסטים מחקריים. תרגול והעמקה של אסטרטגיות קריאה, של סוגי שאלות וסוגי טקסטים, סקירה ומחקר. היבטים לשוניים הכוללים תחביר, מגוון של תבניות ארגוניות של פסקאות ופורמט של טקסט שלם.
*ט.ל.ח, פרטי התוכנית עשויים להשתנות.
**רשימת הקורסים יכולה להתעדכן בהתאם לתכנית הלימודים בפתיחת השנה.
***המערכת הינה מערכת מובנית ,קורסי הבחירה עשויים להיפרס אוטומטית וניתנים לשינוי לפי היצע קורסים בלבד ומס' הקורסים הניתנים כפוף למבנה התוכנית.
**** פתיחת הקורסים מותנית במינימום נרשמים.
רישום וקבלה
יתקבלו לתוכנית המועמדים העונים על התנאים הבאים:
1. זכאות לתעודת בגרות בממוצע משוקלל של 90 לפחות עם ציון במתמטיקה של 75 לפחות ב 5 יח”ל או ציון של 85 לפחות ב 4 יח”ל.
2. בעלי ממוצע בגרות הנע בין 75 ל- 89, יוכלו להתקבל על תנאי וידרשו בהשגת ממוצע של 70 לפחות בשנה א’.
3. סטודנטים שלא עומדים בתנאי המתמטיקה יידרשו לעבור מכינה במתמטיקה.
4. פטור במתמטיקה ינתן ע”ס: ציון 120 ומעלה בפרק חשיבה כמותית בבחינה הפסיכומטרית שהושג ב- 10 השנים האחרונות ולפחות 4 יח”ל במתמטיקה. או לימודים אקדמיים מקבילים או עולים בהיקפם בתחום המתמטיקה אשר נלמדו ב- 10 השנים האחרונות.
5. נרשם מעל גיל 30, אשר אינו זכאי לבגרות, חייב במכינה 30+. בנוסף במידה ולא יעמוד בציון הנדרש בבגרות במתמטיקה , ידרש בביצוע מכינה במתמטיקה.
*בתוכנית זו תיתכן קבלת מועמדים חריגים בהיקף של עד 10% על בסיס התחשבות בנסיבות חיים חריגות.