תוכנית הסדנא
מפגש 1: Ideation- 28.2
במהלך מפגש זה - איך מזהים רעיון עסקי שיתאים לך ושיש לך יתרון יחסי
נכיר את סוגי הבעיות השונות שפרטים וחברות מנסות לפתור.
- נלמד טכניקות שונות לחשיבה יצירתית על רעיונות עסקיים.
- נבחן אילו מהרעיונות מתאימים לי
- נבצע תרגיל חשיבה על רעיונות עסקיים שעלו ונקבל פידבק מהמשתתפים.
- נלמד כיצד לצמצם את מגוון הרעיונות שעלו בתרגול ונחליט על הרעיון אותו נרצה לקדם.
מפגש 2: מחקר שוק- 14.3
במהלך מפגש זה נלמד את יסודות מחקר השוק הדרוש לקבלת הערכה ראשונית על פוטנציאל השוק של הרעיון שאתה רוצה לקדם.
- נלמד להעריך הערכה ראשונית את גודל השוק הפוטנציאלי.
- נלמד כיצד לזהות ולהכיר את סוגי הלקוחות הפוטנציאליים למוצר/שירות אותו רוצים להציע.
- נבחן כיצד לפלח את קהל היעד ומיהם הלקוחות הראשוניים אליהם אנו מעוניינים להגיע.
- נלמד לזהות ולנתח את התחרות בשוק בו אנחנו פועלים כדי שנוכל לבנות לנו בידול.
מפגש 3: “תוכנית עסקית” בדף אחד- 21.3
במהלך המפגש נלמד טכניקה יעילה למיפוי המרכיבים השונים הנחוצים להצלחת המיזם.
- יחד נחשוב על הערך שאנחנו רוצים לייצר לסוגי הלקוחות השונים, ערוצי הפצה וקשרי לקוחות בעזרתם נגיע ללקוחות,
- המשאבים והפעילויות הקריטיים להצלחת המיזם, שותפים פוטנציאלים, מודל הכנסות ומבנה העלויות.
- בעזרת מודל זה נבחן את המרכיבים הדרושים להצלחת המיזם.
- מודל זה משמש לבחירת המודל העסקי המתאים ולהחליט אם להמשיך ולהתקדם במיזם.
מפגש 4: צעדים ראשונים- 28.3
כיצד מתחילים. במפגש זה נדון בנושאים מגוונים הכוללים סוגיות עסקיות מהחיים, כגון: מהם הצעדים הראשונים להקמת העסק, עשה ואל תעשה, איך בוחרים שותף, מה צריך לעשות מול הרשויות? מתי צריך לפתוח חברה, רגולציה וכו'.
במידת הצורך, אם כל הקבוצה תתארגן - יהיה ניתן לקיים מפגש נוסף במתכונת Office hour לתכנון המשך העבודה על המיזם.
להרשמה